Een user review die geen user review is

Pagina: 1
Acties:
  • 605 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
De intentie lijkt goed:
productreview: Lenovo Thinkpad X1 Carbon (20A7005PMH) review door Verwijderd

Linkje naar zijn eigen site, kan ik nog begrijpen als je een eigen blogje bij houd bijvoorbeeld. Maar daar is in dit geval geen sprake van, het is wel iets meer dan een persoonlijk hobbyblogje. Zeker als je kijkt wie het geschreven heeft, dan staat er expliciet bij dat hij "brand evangelist" is. Daarnaast worden er termen als "immersive" gebruikt bij het geluid, dan weet je zeker dat je naar een marketingverhaal aan het kijken bent.

Dit is dus helemaal geen user review, maar een gevalletje: wij van wc-eend...

Nu is er geen User-review meldpunt of topic (voor zover mij bekend), dus vandaar dit topic. Dit soort content ben je liever kwijt dan rijk lijkt mij.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 14:00
Inhoudelijk vind ik het allemaal prima, maar ik vind het onacceptabel hoe hij linkt naar zijn eigen blog. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er absoluut geen moeite mee als iemand linkt naar zijn eigen site, alleen op deze manier is het imho net wat te gortig. Als hij zijn hele review ook op Tweakers plaatst is het imho geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Misha schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:27:
Inhoudelijk vind ik het allemaal prima, maar ik vind het onacceptabel hoe hij linkt naar zijn eigen blog. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er absoluut geen moeite mee als iemand linkt naar zijn eigen site, alleen op deze manier is het imho net wat te gortig. Als hij zijn hele review ook op Tweakers plaatst is het imho geen probleem
Ook niet als het overduidelijk niet meer een echte gebruikerservaring is? Daar heb ik wel wat moeite mee, ik lees niet iets onafhankelijks.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Of het niet een echte gebruikerservaring is weten we niet zeker. Het kan ook een enorme fanboy zijn die alles van een merk koopt, even gebruikt en weer verkoopt. Van user generated content weet je nooit of iets onafhankelijk is. De bron is gewoon slecht te controleren.

Hij heeft een 0 gekregen, wat imho helemaal klopt, zelfs als hij zijn review volledig neerzet. Onderaan de streep vind ik het een brakke review

[ Voor 7% gewijzigd door Misha op 15-12-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Een paar belletjes die rinkelen ook van mijn kant. Het lijkt inderdaad niet erg onafhankelijk, het eerste rijtje met namen is pure SEO, en verder zijn niet echt opvallende dingen uitgelicht met vette letters, ondanks dat hij ze niet test (battery life). Ook spreekt hij zichzelf tegen en is niet echt bezig toe te lichten waarom hij iets vindt.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hij heeft het trucje al een paar keer eerder uitgehaald:
productreview: Lenovo Thinkpad Yoga 20CD000MMB review door jonashendrickx
productreview: Lenovo ThinkVision LT1421 Zwart review door jonashendrickx

Als het aan mij lag werden de reviews verwijderd:
4.6 Het Lid mag (ter uitsluitende beoordeling van Tweakers.net) geen Content op de Website plaatsen:

[...]
viii voor reclame- of marketingdoeleinden.

4.8 Indien het Lid naar het oordeel van Tweakers.net geheel of gedeeltelijk tekort schiet in de nakoming van het bepaalde in artikel 4.6 sub viii, is het Lid aan Tweakers.net zonder dat een aanmaning of een andere voorafgaande verklaring vereist is telkens voor elke niet-nakoming een onmiddellijk opeisbare boete verschuldigd van EUR 1.500,- (vijftienhonderd Euro). Deze boete komt Tweakers.net toe onverminderd alle andere rechten of vorderingen van Tweakers.net, daaronder mede begrepen het recht op nakoming en het recht op schadevergoeding naast de boete.

[ Voor 50% gewijzigd door Frozen op 15-12-2014 17:34 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Inclusief meer marketinggebrabbel.
De Lenovo ThinkVision LT1421 weegt 1.02kg en is erg licht. Het is de perfecte toevoeging tot je werktuigen of je nu thuis bent, op de trein, of op kantoor.
Promo much?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

precies, imho zou het allemaal verwijderd mogen worden. Inhoudloze "Reviews"

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ze zijn weg. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Frozen schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:30:
Hij heeft het trucje al een paar keer eerder uitgehaald:
productreview: Lenovo Thinkpad Yoga 20CD000MMB review door jonashendrickx
productreview: Lenovo ThinkVision LT1421 Zwart review door jonashendrickx

Als het aan mij lag werden de reviews verwijderd:

[...]
Ah, dat had ik niet door. Goed gevat, en onder Dirk's reign zijn ze ook verwijderd :p
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.