Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 23:23
Ik heb een andere gamingheadset op het oog: De kingston Hyperx Cloud. Deze headset heeft een impendantie van 60ohm. Mijn vermoeden is dat er ook een redelijke aansturing moet zijn om deze drivers een beetje los te komen.

Is een onboard audio aanluiting tegenwoordig afdoende, om is het toch slim om een losse geluidskaart te kopen met headset amplifier?

* Moederboard: Asrock z77 Extreme 4 (Realtek ALC898)
* Gewenste headset: Kingston Hyperx Cloud
* Losse audio: Asus Xonar DGX

[ Voor 4% gewijzigd door mcsluis op 15-12-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 23:23
Update op mijn eigen vraag:

Kingston Hyperx Cloud eerst getest via ALC898 onboard. Maximale volume is hierbij door hoge impedantie van koptelefoon beperkt. Daarna Xonar DGX ingebouwd. In de software is de impendantie van de koptelefoon in te stellen waardoor het geleverde vermogen wordt aangepast. Gelijk is merkbaar dat de drivers makkelijker worden aangestuurd.

Dus indien je geen deticated headphone amplifier op je moederboard hebt zitten, zou het een toevoeging kunnen zijn om bij deze headset een losse kaart met amplifier in te bouwen/aan te sluiten via usb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen2702
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 14:42
Als je specifiek naar een surround headset op zoek bent, weet ik niet of je voor deze moet gaan. Surround met een 3.5mm jack lijkt me nogal sterk namelijk :S

Edit: laat maar verkeerd gezien, sorry

[ Voor 11% gewijzigd door koen2702 op 12-01-2015 13:29 ]