Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Python] Snelheidsmeter programmeren

Pagina: 1
Acties:

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Hallo allemaal,

Ik ben nog niet zo lang bezig met het programmeren in Python en loop nu vast. Ik ben een snelheidsmeter aan het maken op basis van een reed switch en een Raspberry Pi. Doel is om aan de hand van de pulsen die de reed switch doorgeeft aan de Pi een snelheid te berekenen.

Ik heb het hele stuk om het signaal op te vangen en te tellen kunnen programmeren maar ik kom er niet uit hoe ik het aantal toeren per minuut nu kan berekenen. Ik heb het hele internet al afgezocht maar er is echt bar weinig te vinden.

Dit is mijn code nu:
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
import RPi.GPIO as io
io.setmode(io.BCM)

magnetic_pin = 23

io.setup(magnetic_pin, io.IN, pull_up_down=io.PUD_UP)
teller=0
register=0
while True:
    if io.input(magnetic_pin):
            if register==0:
                register=1

else:
        if register==1:
            register=0
            teller +=1
            print teller

Als iemand een idee/tip heeft hoor ik het graag :). O ja, hoe zet je de code op Tweakers zodat de tabs etc niet wegvallen?

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Woy op 15-12-2014 11:50 ]

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kunt hier code op het forum zetten door [code=taal].....[/] te gebruiken.

Als je het aantal toeren wil berekenen zul je de tijd tussen twee pulsen moeten weten, en daarvanuit omrekenen naar RPM.

Als je de de tijd per puls hebt, kun je de periode waarover je het aantal toeren wil weten delen door dat aantal. In dit geval dus 60s / [PulsPeriode] = RPM

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”