Video editing / Game PC 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

• Prtsz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-01 08:59
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC gebruiken voor video editing met Adobe Premiere en af en toe After Effects. Daarnaast wil ik er mee kunnen gamen (bijvoorbeeld zoiets als de nieuwe Dragon Age moet er op kunnen draaien).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb het budget op 1200 euro exclusief verzenden en assemblage gezet. Het gaat hierbij alleen om de computer. Monitor en andere randapparatuur heb ik al.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, geluid en muis heb ik al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf het volgende lijstje opgesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 309,95€ 309,95
1Gigabyte GA-Z97-D3H€ 92,95€ 92,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,-€ 70,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 33,50€ 33,50
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 127,95€ 127,95
1Seasonic S12G 450W€ 64,-€ 64,-
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.174,35

Deze lijst is op basis van wat ik al op Tweakers en andere sites aan info heb kunnen vinden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kies nu voor Intel en Nvidia (met Cuda), met name omdat die goed lijken samen te werken met Adobe. Merk vind ik verder niet belangrijk. Bewezen kwaliteit in tests vind ik voor onderdelen interessanter.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minder geluid en een zuinig systeem vind ik belangrijk. Maar belangrijker is een systeem dat goed zijn werk doet. Net iets meer geld stoppen in een zuiniger systeem of een veel stiller systeem neem ik wel mee in mijn overweging.

Ga je overklokken?
In eerste instantie niet. Met deze setup zou het kunnen, maar als die optie sneuvelt door een goedkoper alternatief, zonder dat de prestatie keldert, dan vind ik dat zeker het overwegen waard.

Waar ik wel wat feedback bij kan gebruiken:

CPU:
Ik heb nu bij de processor de K versie. Ik zou 30 euro kunnen sparen met de non-k versie. Als ik niet overklok, hoe groot is dan het voordeel van de K versie? Vier cores die sneller draaien kan bij renderen wel wat opleveren gok ik, maar een duidelijk vergelijk heb ik nog niet gevonden.

Moederbord:
Deze vind ik het lastigste. Er is zo veel te krijgen. Ik heb nu een goedkoop Z97 bord gekozen, dat in reviews toch aardig eruit komt. Ik hou zo de optie voor overklok en eventueel M2 open, maar beide zijn "nice to have" en geen "must".
Wat zouden jullie kiezen en waarom?

Behuizing:
De kast staat niet in het zicht. Ik wil gewoon de goedkoopste kast, waar alles wel goed in past. Ik ga niet overklokken of hooguit een heel klein beetje tweaken, warmte lijkt me dan ook niet zo'n probleem. Deze behuizing komt als "okee maar niets bijzonders" naar voren en met een klein prijsje, daarom heb ik hiervoor gekozen. Klopt mijn redenatie of gaat er nu iets niet passen of loop ik tegen een ander probleem aan?

Voeding:
Wat heb je nodig? Toch wel een beetje een gok. 450 lijkt mij genoeg. GTX970 is niet echt een slurper geloof ik. En al die standaarden zijn voor mij niet super duidelijk, maar goud klinkt prima ;)

Al jullie opmerkingen en inzichten zijn welkom!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Prima openingspost d:)b
Prtsz schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:28:
Waar ik wel wat feedback bij kan gebruiken:

CPU:
Ik heb nu bij de processor de K versie. Ik zou 30 euro kunnen sparen met de non-k versie. Als ik niet overklok, hoe groot is dan het voordeel van de K versie? Vier cores die sneller draaien kan bij renderen wel wat opleveren gok ik, maar een duidelijk vergelijk heb ik nog niet gevonden.
De i7 4790k is de slimste keuze, 0,4Ghz sneller dan de non-K versie. Daarnaast word bij renderen zowel hyperreading gebruikt als hoge clocksnelheid. De slimste keuze dus.
Moederbord:
Deze vind ik het lastigste. Er is zo veel te krijgen. Ik heb nu een goedkoop Z97 bord gekozen, dat in reviews toch aardig eruit komt. Ik hou zo de optie voor overklok en eventueel M2 open, maar beide zijn "nice to have" en geen "must".
Wat zouden jullie kiezen en waarom?
Het is een aardig bordje, als je niet zwaar gaat overclocken voldoet hij. Wil je wat meer overclocken is dit bordje ook zéér interessant:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5
Behuizing:
De kast staat niet in het zicht. Ik wil gewoon de goedkoopste kast, waar alles wel goed in past. Ik ga niet overklokken of hooguit een heel klein beetje tweaken, warmte lijkt me dan ook niet zo'n probleem. Deze behuizing komt als "okee maar niets bijzonders" naar voren en met een klein prijsje, daarom heb ik hiervoor gekozen. Klopt mijn redenatie of gaat er nu iets niet passen of loop ik tegen een ander probleem aan?
De N300 is een prima kast, goedkoop maar vrij stevig en een goede airflow.
Voeding:
Wat heb je nodig? Toch wel een beetje een gok. 450 lijkt mij genoeg. GTX970 is niet echt een slurper geloof ik. En al die standaarden zijn voor mij niet super duidelijk, maar goud klinkt prima ;)

Al jullie opmerkingen en inzichten zijn welkom!
450W is genoeg, zelfs met overclick zal je niet boven de 350W komen :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:41
ik zou voor de combinatie CPU en moederbord eens kijken naar de MSI cashback actie:

http://game.msi.com/special/cashback, gaat tot eind volgende week :)

• Elzenaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2018
Met de MSI gaming 5 + 4790k is op zich wel interessant, dan heb je 60 euro cashback.
scheelt tog weer 60 euro ;)

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• CrocodileGena
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-03 10:13
Ik vraag me af hoeveel mensen op dit forum de voorwaarden lezen van de MSI actie, voordat ze iets aanbevelen wat voor niemand opgaat die nu een PC in elkaar wilt zetten.
(claims can be entered starting 1 month after purchase)
Dit is dus totaal irrelevant voor Prtsz.

Part-time werkend in Artis als krokodil

• Prtsz
@MK1998NL Bedankt voor je feedback. Ook goed om te horen dat veel van mijn keuzes wel okee zijn :)

@niek87 Thanks, dit is zeker het bekijken waard. Zoals Elzenaartje al opmerkt; de Gaming 5 is een leuke optie.

@CrocodileGena Ik moest ook even puzzelen, maar volgens het reglement moet je de producten binnen de actieperiode kopen en dan mag je ze pas na 30 tot 60 dagen claimen. Beetje flauwe extra regel, waarschijnlijk om wat mensen het bonnetje te laten verliezen ofzo :P

• ultimatia
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06-2025
CrocodileGena schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:13:
Ik vraag me af hoeveel mensen op dit forum de voorwaarden lezen van de MSI actie, voordat ze iets aanbevelen wat voor niemand opgaat die nu een PC in elkaar wilt zetten.

[...]

Zoals ik het lees is deze actie wel geldig:

- Promotie data: 16/11/14 - 27/12/14
- U moet een in aanmerking komende CPU en een in aanmerking komend moederbord hebben aangeschaft tijdens de promotieperiode
- Vul het claimformulier op deze website in binnen 30 – 60 dagen na uw aankoop.

Oftewel: het moment van claimen loopt nog door na de promotiedagen (de periode waarin de producten gekocht dienen te worden).

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik kom er nu niet uit wijs of de actie nu nog wel of niet geldig is: moet de aankoopdatum nu vallen in die periode, of moet voor de 27ste december de aanvraag ingediend zijn :?
Daarnaast kan je het niet bij eenderwelke winkel kopen, maar bepaalde geselecteerde sites.

Edit: hmm, de post hierboven heeft het net al aardig duidelijk gemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door MK_ op 15-12-2014 13:43 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• nii3k
CrocodileGena schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:13:

[...]

Gaat om de aankoopperiode als ik het goed lees!

Edit: aah dat hadden een aantal mensen boven mij ook al gezien :+

[ Voor 8% gewijzigd door nii3k op 15-12-2014 14:06 ]

• CrocodileGena
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-03 10:13
Excuus, jullie hebben helemaal gelijk!

Part-time werkend in Artis als krokodil

• Prtsz
Nu ziet mijn lijstje er zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 309,95€ 309,95
1MSI Z97 GAMING 5€ 127,-€ 127,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,-€ 70,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 33,50€ 33,50
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 127,95€ 127,95
1Seasonic S12G 450W€ 64,-€ 64,-
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.208,40

Met de 60 euro die ik terug kan krijgen kom ik dan goedkoper uit en heb ik een iets beter moederbord.

Nog andere tweaks aan het lijstje die ik kan overwegen?

• tomwintjes
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11-2024
is het niet slimmer om waterkoeling te nemen zodat je beter kan overclocken en meer prestaties hebt en het editen/renderen net iets sneller gaat

• MK_
  • Niet online

MK_

tomwintjes schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:24:
is het niet slimmer om waterkoeling te nemen zodat je beter kan overclocken en meer prestaties hebt en het editen/renderen net iets sneller gaat
Waterkoeling is niet per definitie beter dan luchtkoeling.

• pwillemske
  • Niet online
MK1998NL schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:43:
Ik kom er nu niet uit wijs of de actie nu nog wel of niet geldig is: moet de aankoopdatum nu vallen in die periode, of moet voor de 27ste december de aanvraag ingediend zijn :?
Daarnaast kan je het niet bij eenderwelke winkel kopen, maar bepaalde geselecteerde sites.

Edit: hmm, de post hierboven heeft het net al aardig duidelijk gemaakt.
Ik kan [url="hier"]https://toptechcashback.com/nl/nl/pages/cashback/terms[/url] toch niets vinden over de bepaalde winkels waar je het kunt kopen... 8)7

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• MK_
  • Niet online

MK_

pwillemske schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:38:
[...]
Ik kan [url="hier"]https://toptechcashback.com/nl/nl/pages/cashback/terms[/url] toch niets vinden over de bepaalde winkels waar je het kunt kopen... 8)7
Linkjes fout om. Hier zul je bedoelen :P
Daar heb ik niet gekeken, maar hier wel. Hier staan de shops die meedoen:
  • 4Lauch
  • HardwareOutlet
  • Alternate
  • Beekcom Computers
  • Informatique
  • GamePC.nl
  • Computerstore.nl
  • Komplett
  • CD-ROM-LAND
  • Azerty

• pwillemske
  • Niet online
BALEN!, ik wil mn pc over 1 week bij paradigit gaan kopen...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• MK_
  • Niet online

MK_

pwillemske schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:48:
BALEN!, ik wil mn pc over 1 week bij paradigit gaan kopen...
Paradigit is niet echt de goedkoopste winkel...

• pwillemske
  • Niet online
Gek genoeg op dit moment wel, en daar doe ik het niet helemaal voor...
Dit word mijn eerste zelfbouw pc en ik wil goede service, ik woon vlak bij Eindhoven en hun hebben daar een gigantisch filiaal die tot 21:00 open is. Dat is de reden.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• reactz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09-2025
pwillemske schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:05:
Gek genoeg op dit moment wel, en daar doe ik het niet helemaal voor...
Dit word mijn eerste zelfbouw pc en ik wil goede service, ik woon vlak bij Eindhoven en hun hebben daar een gigantisch filiaal die tot 21:00 open is. Dat is de reden.
Dan zou ik toch eerder bij 4launch bestellen.
Zit ook in Eindhoven en die mensen hebben naar mijn idee toch wel wat meer verstand van pc's en hun hebben gewoon goede service en je kan daar volgensmij ook zeker tot 21:00 terecht.
Plus daar kan je die cashback toepassen.

• pwillemske
  • Niet online
reactz schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:06:
[...]

Dan zou ik toch eerder bij 4launch bestellen.
Zit ook in Eindhoven en die mensen hebben naar mijn idee toch wel wat meer verstand van pc's en hun hebben gewoon goede service en je kan daar volgensmij ook zeker tot 21:00 terecht.
Plus daar kan je die cashback toepassen.
Dankje voor de tip!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Prtsz
Van de website van MSI:
"Open to any end user who could provide valid proof of purchase on CPU and MB, regardless of point of sale
Continue reading: http://game.msi.com/special/cashback"

Ik denk dat het overzicht met winkels meer als "store locator" gezien moet worden. Ik zal ze even mailen om er zeker van te zijn. Ik laat het hier wel even weten.

Edit: Het wordt nog veel leuker. Je kunt bij heel veel Z97 moederborden geld terug krijgen:
https://toptechcashback.com/uk/en/pages/cashback/qualifying

Ik ga morgen even snuffelen of ik bij de MSI Gaming 5 blijf of dat het misschien toch een ASUS Maximus VII Ranger of iets anders wordt.

Update wo 17-12: Nog geen antwoord. Snel zijn ze in elk geval niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Prtsz op 17-12-2014 14:16 ]

• nii3k
Prtsz schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:28:
Van de website van MSI:
"Open to any end user who could provide valid proof of purchase on CPU and MB, regardless of point of sale

Ik denk dat het overzicht met winkels meer als "store locator" gezien moet worden. Ik zal ze even mailen om er zeker van te zijn. Ik laat het hier wel even weten.

Edit: Het wordt nog veel leuker. Je kunt bij heel veel Z97 moederborden geld terug krijgen:

Ik ga morgen even snuffelen of ik bij de MSI Gaming 5 blijf of dat het misschien toch een ASUS Maximus VII Ranger of iets anders wordt.
En heb je reactie gehad op je mailing? Ben benieuwd, wil namelijk ook gebruik maken van de actie!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 22:40
Prtsz schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:28:
Van de website van MSI:

Voor mijn eigen build ga ik ook voor de Ranger. Net iets luxer dat bordje. Wel maar 55 ipv 60 euro cashback.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Prtsz
Antwoord van TopTechCashback
Thank you for your email.

As per the Terms and Conditions of our promotion if you are resident of Netherlands you will have to purchase your product in Netherlands.
The table of our qualifying products very depending on the country.

If in the Netherlands version of the website your products are qualified and you purchase them withing the promotional time window frame you will be entitled for the cash back.

All of the re sellers are qualified as long as the products purchased are new and not refurbished.

One not qualified re seller is eBay.

Should you have any further questions please do not hesitate to contact us again.

Kind Regards,
Mateusz
Top Tech Cashback Promotional Support
Hier is de lijst voor Nederland:
https://toptechcashback.com/nl/nl/pages/cashback/qualifying

En de voorwaarden:
https://toptechcashback.com/nl/nl/pages/cashback/terms

Ik vind de vergelijking tussen MSI Gaming 5 en de ASUS Ranger best lastig. Ik lees veel dat de Ranger net iets beter is, maar in de vergelijkingstabellen met harde cijfers zie ik dat verschil niet terug. Weet iemand hoe dat zit?
Pagina: 1