Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

verschil tussen opslaan pdf/a in acrobat pro X en XI

Pagina: 1
Acties:

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 15:36
Goedemorgen,

ik ben eventjes opzoek naar wat wijsheid met een probleem waar ik tegenaan loop. Het probleem is als volgt:

Ik ben op het moment bezig om een grote hoeveelheid brieven en tekeningen samen te voegen in Acrobat, deze bestanden moet ik in het totaal samengevoegd in pdf/a aanleveren. Omdat het een vrij ingewikkelde klus is door een enorme hoeveelheid aan losse bestanden heb ik vorige week vrijdag eerst wat tests gedaan op een test pc om een goede verwerkingsmethode vast te leggen en eventuele technische problemen te kunnen tackelen. Dit testen heb ik niet op de normale pc gedaan waar ik dergelijk werk op verricht, maar op een speciaal ingerichte pc zodat de overige productie geen last heeft van mij (gaat om o.a. A0 tekeningen etc, redelijk cpu en geheugen intensief) Het enige verschil tussen die twee pc's is de Acrobat Pro versie, qua hardware zijn ze vrijwel identiek... op de productie pc staat versie Acrobat Pro X en op de test pc draait een trail versie van Acrobat Pro XI.

Nu ging het testen vlekkeloos op Acrobat XI, ik heb heel netjes kunnen samenvoegen met bladwijzers etc en vervolgens ook zonder problemen kunnen opslaan naar het gewenste pdf/a-1b profiel. Wat dat betreft alles in kannen en kruiken en had het volste vertrouwen in de klus... maar nu wil ik dus vandaag een laatste test doen op de werkelijke productie pc en ik krijg het niet voor elkaar, Acrobat X weigert in pdf/a op te slaan en geeft telkens de melding dat de bestanden niet aan de voorwaarden voldoen en verwijst naar Preflight... Maar dit zijn exact dezelfde bestanden waarmee ik heb getest op Acrobat XI en die verwerkte ze prima.

Nu ben ik inmiddels al redelijk wat uurtjes bezig om alle instellingen na te lopen die verschillen tussen de test en productie pc, alles staat nu hetzelfde, conversie op hoge kwaliteit ingesteld... word bestanden met fonts ingesloten etc. Maar Acrobat X blijft weigeren en Acrobat XI verwerkt het probleemloos out of the box... heb helemaal niets in hoeven stellen.. Het is helaas geen optie om de bestanden die uiteindelijk verwerkt gaan worden op het test systeem te doen ivm het vertrouwelijke karakter van de bestanden...

Een korte beschrijving van de werkwijze:

Ik heb allerlei mappen gevuld met diverse bestanden: word, excel, afbeeldingen en pdf. Deze bestanden converteer en combineer ik met Acrobat tot 1 bestand (binder), vervolgens probeer ik die binder op te slaan als pdf/a.

Wat zie ik over het hoofd? Wat is nou het grote verschil tussen versie X en XI waardoor de eerste niet wil doen wat de tweede zonder klagen doet?

Is er hier een expert die weet wat ik vergeet en mij uit kan leggen om toch pdf/a te forceren? Of mij uit kan leggen waarom de ene versie het wel kan en de andere niet? Het zijn immers verschillende versies, alhoewel ze volgens mij vooral qua uiterlijk verschillen, niet qua functionaliteit.

Uiteraard heb ik grote vriend Google ingezet, maar het is nogal een lastige vraag om naar te zoeken en heb eigenlijk niets informatief kunnen vinden. Ik hoop op de gouden tip... ik vermoed heel sterk dat het puur een verschil in out-of-the-box configuratie us, zeer wss zit het in de conversie die Acrobat doet. Dat is bij XI vermoed ik wat slimmer out-of-the-box is ingesteld maar zou toch ook haalbaar in X zou moeten zijn?

Alvast dank voor het meedenken!

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 15-12-2014 11:20 ]