Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP degelijkheid?

Pagina: 1
Acties:

• thedude666
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07-2021
Hallo iedereen!

Ik heb een laptop gezien van 900 euro met een i7, 12GB geheugen, externe GPU (2GB) en flash cache van HP.

Nu hoor ik van mensen dat deze toch niet zo degelijk zouden zijn. Ik vond een artikel van 2009 waarin HP hekkensluiter was (tussen de grote merken: HP, Dell, Asus, Acer, Dell, Lenovo, ...).

Nu weet ik niet of dit nog altjid het geval is of niet. Het is voor een student. Dus die laptop wordt dagelijks verplaatst. Qua specs lijkt dit me 1 van de beste "value for money". Maar of dit qua degelijk ook zo is weet ik niet.

Ik ben er wel van overtuigd dat tussen laptops van hetzelfde merk en zelfs van een andere revision dit misschien zelfs anders kan zijn maar geloof toch dat een bepaald merk meer zal kijken naar degelijkheid dan het andere.

Ook qua garantie, ...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11 18:44
Veel hangt ook af van persoonlijke voorkeur en ervaringen.
Ik heb van mijn werkgever al 3x een Dell gehad, 1x Lenovo, 1x Compaq, 1x HP.
Beste uit de rij zijn voor mij persoonlijk de Lenovo en HP.
Met alle 3 de Dells heb ik veel problemen gekend, zowel wat betreft scherm, performance en batterij.
Maar ik hoor dan weer van collega's dat zij net die Dell beter vonden.
Ik denk dan altijd dat ik telkens een maandagochtend Dell heb gehad :)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hangt eraf wat voor HP. De Pavilion serie ben ik niet zo weg van, vaak problemen met de koeling of de behuizing. De zakelijke series (Pro/Elite/Zbook) zijn daarentegen wel érg goed, en hebben ook langere garantie.

Verwijderd

Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met HP. Ook de garantieafhandeling is in mijn optiek bij HP meer dan prima. En ja, dit is relatief tot ervaring met andere merken.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:28:
Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met HP. Ook de garantieafhandeling is in mijn optiek bij HP meer dan prima. En ja, dit is relatief tot ervaring met andere merken.
Garantie is bij HP idd zeer goed, mijn EliteBook werd op de afgesproken dag opgehaald, waar de Lenovo ThinkPad van een vriend ergens in een aangeven week op zou worden gehaald.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Goede ervaring met HP, slechte met Acer.... Dell redelijk tot goed.
Denk dat het vooral aan de gebruiker ligt en hoe hij/zij er mee omgaat 😉

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:13

Sebazzz

3dp

Ga er maar van uit dat de zakelijke lijnen van de merken die je noemt allemaal prima zijn, bijvoorbeeld Dell Latitude en de Dell Precisions zijn prima machines.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• thedude666
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07-2021
Ben blij te horen dat garantie bij HP in orde is. Want er kan altijd iets mis gaan, om het even welk merk.
Het is wel niet van de zakelijke lijn (Pavilion). De verzekering is er wel bijgenomen. Mocht die laptop dan toch op een maandag gemaakt zijn dan kan dat nog verholpen worden :p

Ik heb zelf reeds 3 Dell laptop gehad maar dan wel Precisions. Nooit echt problemen mee gehad eigenlijk. En zeker robust (werkt nog altijd na vallen, het keyboard krom te slaan, ...). Ze draaiden basically 24/7. Voor compileren, video, ...

Thanks voor jullie reacties!
Pagina: 1