Zo, wat een verhaal. Interessant om te lezen wat er allemaal schuil gaat achter zulke hoge scores, hoe doe je dat met usb-storage? Een grote usb-stick gebruiken om een Linux-distro te installeren? En is dat dan een live-omgeving of een permanente installatie?
Ja, de scores zijn wel mooi en ik heb "m'n" plekje weer terug maar het is nu veel te storingsgevoelig dus dat moet ik nog oplossen. Ben misschien wel handig met pc's in vergelijking met een gemiddelde user maar heb er geen opleiding voor gehad o.i.d. dus veel is gewoon domweg uitzoeken, proberen en nog een keer proberen zogauw het fout gaat gelukkig heb ik veel identieke systemen waardoor ik geen draaiende systemen hoef uit te zetten wanneer ik wil prutsen.
Vandaar dat er wel eens fraaie facepalm momentjes zijn.
De bedoeling is om gewoon een keine distro op usb stick te installeren zodat het wel persistent is en de systemen nog een keer kunnen herstarten wanneer nodig, eventueel nog een 2e stick voor de data van boinc maar ik verwacht dat alles wel in tmpfs past en er nauwelijks usb read/writes zullen zijn als alles goed opgezet is.
Je hebt wel een geavanceerde opstelling gemaakt om het te laten weten. De usb optie zal het zeker een stuk makkelijker maken
Maar hoeveel machines heb je staan? Want ik zie bij Nifhack er maar 2 staan.
Ja, bij mij is het een hele lijst geworden maar de helft zijn dubbelen met een andere hostname omdat ik nog aan het prutsen was met de verschillende operating systems en usb installlaties.
Op dit moment heb ik 10 systemen voor boinc neergezet, dus totaal 80 cores maar dankzij de hyperthreading van de E5540's zijn dat 112 Wu's die tegelijkertijd verwerkt kunnen worden.
1x amd fx-8120 (thuis pc)
1x dl380 G5 met 2x X5460 p.s. (usb esxi)
4x dl360 G5 met 2x E5440 p.s. (usb esxi)
4x x8dtu-f met 2x E5540 p.s. deze systemen hebben elk hun eigen hdd en 1 heeft er 2 zodat 1 schijf voor nfs gebruikt kan worden. (vmware+ubuntu server)
Die systemen van nifhack zijn echt niet te vergelijken met die oude bakken die hier staan te stampen, [url="2207333"]dit[/url] systeem heeft echt power en ben stiekem wel een beetje jaloers als je dat soort hardware voor boinc kunt neerzetten dan heb je wel leuk speelgoed.
zal ook wel een gigantisch verschil in stroomverbruik en warmte zijn in vergelijking met nifhack.
'k ben wel nieuwschierig of nifhack van hdd draait en of hij performance verschil merkt tussen zijn linux distro (centOS ?) en windows.
[
Voor 17% gewijzigd door
the-dark-force op 20-12-2014 18:20
]