Windows overzetten van HDD naar SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:59
Ik heb net een nieuwe PC gekocht, met win8.1 preinstalled op de HDD op een aparte partitie. De schijf is 1Tb.
Er zit ook een SSD in van 64Gb waar ik graag windows op had willen hebben. Helaas heb ik dit niet aan kunnen geven bij het installeren, dus nu zit ik met een suboptimale set-up.

Ik zou windows8.1 graag moven naar de SSD, maar ik weet niet hoe. Ik heb al eerder win7 op een SSD geinstalleerd gewoon kaal, maar tegenwoordig krijg je geen DVD met win8.1 er meer bij, maar laadt hij dat uit een recovery partitie oid.

Wat zou nu de beste manier zijn om deze (verder nog kale) PC te tweaken door win8.1 te verplaatsen naar de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Download ergens een ISO van Windows8.1 en zet die op DVD of USBstick en boot vervolgens daarvan om Windows te installeren. Dat lijkt mij het makkelijkst.

Maar als het een 64GB SSD is dan lijkt de kans me groot dat die als cachedrive werkt, en dan moet je die config natuurlijk ook veranderen, dus daar zou ik sowieso eerst naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:59
Dank voor je reactie!
Klopt, volgens mij fungeert deze als cachedrive (alhoewel ik niets gecached zie worden).

Hoe kan ik dat wijzigen?
TERW_DAN schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:46:
Download ergens een ISO van Windows8.1 en zet die op DVD of USBstick en boot vervolgens daarvan om Windows te installeren. Dat lijkt mij het makkelijkst.

Maar als het een 64GB SSD is dan lijkt de kans me groot dat die als cachedrive werkt, en dan moet je die config natuurlijk ook veranderen, dus daar zou ik sowieso eerst naar kijken.