Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chromebook

Pagina: 1
Acties:

• Peerk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-12-2014
Wat ga je met je laptop doen?
Het is vooral bedoeld voor tekstverwerking en browsen op het internet, wellicht dingen als YouTube, maar veel meer hoeft ie niet aan te kunnen, aangezien ik voor het zwaardere werk gewoon een vaste pc ter beschikking heb.

Wat is je budget?
Ongeveer 300 euro had ik in gedachte.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal mee naar school gaan en moet dus wel enkele uren tekstverwerking of slides kijken in de colleges aankunnen. Dit zal niet zo'n probleem zijn. Zou ook mooi meegenomen zijn series kijken in de trein (denk aan 2x 30 min) ook mogelijk is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dit is juist het punt waar ik erg vastloop. Ik kan moeilijk de echte verschillen tussen de merken aanwijzen, ook m.b.v. de pricewatch vind ik dit lastig.

Daarnaast heb ik nog nooit met een dergelijke laptop gewerkt, dus ik vind het ook lastig de specificaties te kiezen. Zo hebben een aantal chromebooks 16 gb opslag en andere 32 gb. Omdat er veel online gaat, ben ik benieuwd of je genoeg hebt aan 16 gb. Wellicht iemand met ervaring? De series kunnen overigens gewoon op een usb staan, dus daar heb ik niet zozeer opslag voor nodig. Ook zie ik vooral 11,6 inch en 13,3 inch. Ik ben bang dat ik met 11,6 te klein koop, maar wellicht valt dit ook wel mee en zit zo'n 13,3 inch juist alleen maar in de weg in je rugzak.

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp en mochten en vragen of onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb geen ervaring met Chromebooks, maar sinds een paar maanden wel met een klein formaat laptop. In een woord: ge-wel-dig. Dat had ik al veel eerder moeten doen. Ik sleepte altijd met een 17'' beest rond maar heb nu een HP Folio 1040. Een lichtgewicht van 14''. Mijn dochters hebben respectievelijk een Surface en een Asus T100. De Asus is 10'' en is klein zat voor tekstverwerken, maar nog steeds geschikt. Ik denk dat je met zowel een 11,6'' als een 13,3'' goed uit de voeten zult kunnen. Mijn HP gaat ook mee in de rugtas en zit me niet in de weg, maar dat komt ook omdat hij heel dun is, dat scheelt ook flink.

Misschien handig om even in de winkel te kijken wat je prettig vind om op te werken en of 11,6 wellicht te klein is. Het hangt een beetje af van persoonlijke smaak want beide formaten zijn denk ik niet te groot.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Peerk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-12-2014
Bedankt, dat in de winkel even uitproberen is inderdaad een goede tip. Zal vanmiddag of morgen eens even ergens binnenlopen.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Chromebooks zijn echt heel klein dus ik denk dat ook een 13" niet in de weg zit. Heb net als P_Tingen een 14" laptop en die bevalt echt prima! Licht en niet veel dikker en groter dan een notitieblok, dus ik heb altijd zat ruimte.

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
http://tweakers.net/advertorials/DecemberPrijzenParade-06

Met veel geluk zou je deze kunnen winnen >:)

Anjunabeats

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:57
11.6 is voor een Chromebook een prima formaat om lekker mee te nemen in je tas ofzo, En ze wegen ook niet veel. Ik koop veel chromebooks in voor een school en verkoop ze ook wel online. De meest verkochte is wel het 13 inch model die zijn omdat ze vaak ook geen fan etc hebben ook lekker dun stil en nog prima draagbaar. Beeld dan net iets groter De meeste in dit formaat hebben 1366x768 en dat is prima voor surfen mailen etc. Ook film kijken gaat daar prima op en dan ben je minder dan €250,- kwijt voor een moiie chromebook. HD heb je ook al voor onder de €300,- (1920x1080) als je beeje goed zoekt.
en zeker de nieuwere modellen hebben acuuduur van meer dan 10 uur zonder bijladen
Pagina: 1