Welk Ram geheugen voor ASUS P6T (triple channel)

Pagina: 1
Acties:

• Enigma30
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik heb echt een noob vraag |:(

Ik zoek RAM geheugen voor mijn ASUS P6T
ik heb nu 6144 MBytes RAM geheugen, volgens Speccy zit dit erin (3 slots):
Slot #1
Type DDR3
Size 2048 MBytes
Manufacturer OCZ
Max Bandwidth PC3-8500F (533 MHz)
Part Number OCZ3P1800LV2G
Timing table
JEDEC #1
Frequency 381,0 MHz
CAS# Latency 5,0
RAS# To CAS# 5
RAS# Precharge 5
tRAS 12
tRC 19
Voltage 1,500 V
Ik zou graag, als ik gebruik zou willen blijven maken van de tripple channel, willen uitbreiden naar 12Gb?
Ik heb uiteraard de QVL (Qualified vendors list) opgezocht van de P6T maar die is outdated en geen van die geheugens is meer te krijgen.

Volgens de ASUS site is dit mogelijk:
6 xDIMM, Max. 24 GB, DDR3 2000(O.C.)*/1866(O.C.)*/1800(O.C.)*/1600*/1333/1066 Geheugen
Triple channel geheugenarchitectuur

Ik kan 1800 of hoger er dus alleen maar instoppen als ik O.C.? maar volgens mij is het geheugen dat er nu inzit ook al 1800 of zie ik dat verkeerd?

Ik heb zelf ook al gezocht en dit lijkt mij een geschikte kandidaat:
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ12GX3M3A1600C9

is dit geheugen mogelijk? Is dit de beste keuze of moet ik toch voor iets anders gaan?

Wat is je budget?
budget speelt geen rol bij de keuze van de uitbreiding.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
absoluut geen voorkeur ;)

Waarom ik wil uitbreiden?
Omdat deze vraag vast gaat komen.........omdat het kan :P
Ben mijn comp een upgrade aan het geven, mijn oude 5870 is al vervangen, nu het RAM geheugen, daarna een SSD :P

Buy small units/bits of Bitcoin a day to keep poverty away

Verwijderd

Het huidige geheugen draait op 533MHz (1066MT/s) en is dat ook. Overigens heeft sneller geheugen geen toegevoegde waarde, behalve dat het soms nodig is voor het overklokken van de CPU. Je hebt namelijk al half zoveel bandbreedte als dual-channel en zelfs daarbij heeft sneller geheugen geen nuttige toevoeging.

Geheugen wat je nu hebt gekozen lijkt mij nogal duur. Voor dat geld heb je bijvoorbeeld ook 4x4GB pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-10666CL9Q-16GBXL kun je dit net zo goed nemen en 4GB verkopen of gebruiken voor een andere PC. :p

• Enigma30
  • Nu online
Thx voor je antwoord _/-\o_

Dan kan ik net zo goed voor deze:
pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-10666CL7T-12GBRH

Of deze gaan:
pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-10666CL9T-12GBRL

Dat is nog wat goedkoper en ik blijf er niet met 1 zitten ;)

Wat is eigenlijk het verschil tussen CL7 en CL9 gevonden http://en.wikipedia.org/wiki/CAS_latency , ik kan in de handleiding van de ASUS P6T niet vinden of ik het allebei kan gebruiken 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Enigma30 op 15-12-2014 17:18 ]

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-02 01:14
Enigma30 schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:11:
[...]
Wat is eigenlijk het verschil tussen CL7 en CL9, ik kan in de handleiding van de ASUS P6T niet vinden of ik het allebei kan gebruiken 8)7
CL is CAS Latency. Heel kort is het de vertraging tussen opvragen van data op de dimm door de controller op de dimm zelf tot het moment dat het daadwerkelijk beschikbaar is (op de dimm). Hoe lager deze waarde hoe sneller het geheugen feitelijk is. Daarbij wel opgemerkt dat direct vergelijken van CL alleen werkt met dimm's van dezelfde kloksnelheid. Anders komt er meer bij kijken om ze te vergelijken.

Je kunt ze niet "allebei gebruiken" als in tegelijkertijd. Je geheugen werkt OF op CL7 OF op CL9. Als je CL7 en CL9 dimms mengt werken ze allemaal op CL9.

[ Voor 10% gewijzigd door Crahsystor op 15-12-2014 17:19 ]

Addicted to silent computing

• Enigma30
  • Nu online
Oke top helemaal duidelijk, dan ga ik dus voor mijn eerste keuze:

pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-10666CL7T-12GBRH

Deze heeft een lagere CL en is de 12GB die ik wilde.

Verwijderd

Die is niet echt leverbaar of helemaal niet leverbaar en ook te duur zie mijn vorige reactie. Andere optie is om gewoon drie losse modules te kopen van 4GB. Veel beter leverbaar doordat 3 reepjes bedoeld zijn voor de oude socket 1366 moederborden welke al lang niet meer te koop zijn. Waardoor het geheugen ook eigenlijk niet meer per drie wordt verkocht.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2014 18:11 ]

• Enigma30
  • Nu online
Dank je wel voor je reactie!
Oke dus ik kan ook gewoon 3 losse modules kopen, en dat werkt ook?

Deze kan wel toch dan (goed leverbaar):
pricewatch: Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1333C9

Gewoon 3 bestellen dus ;)

Verwijderd

Als je het nu uit één verpakking haalt of drie verpakkingen maakt idd heel weinig verschil.
Pagina: 1