Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

</br></br> = niet goed. Hoe moet ik het dan doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 647 views

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 20:27

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik was mijn website aan het checken op de w3c validator. En die vind het niet goed dat ik </br></br>. Hij heeft aan:

"The Validator found an end tag for the above element, but that element is not currently open. This is often caused by a leftover end tag from an element that was removed during editing, or by an implicitly closed element (if you have an error related to an element being used where it is not allowed, this is almost certainly the case). In the latter case this error will disappear as soon as you fix the original problem."

Ik bereik met deze 2 enters een stukje witruimte. Als dit niet de juiste manier is, hoe moet ik het dan doen?

Mijn portfolio op Instagram

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10 19:41
Als het goed is, is het <br/> i.p.v. </br>.

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:28
<br> is ook gewoon goed ipv <br/>

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Een <br> sluit je of direct in de tag zelf (<br />) of je sluit 'm niet. Wat jij nu hebt gedaan is 2x een br-sluittag gebruiken, zonder 'm te openen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 14-12-2014 22:24 ]

The devil is in the details.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
aaah oke..

het is dus of:

<br/>

of <br><br/>

Toch? Snap ik hem goed?

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:28
Nee, gewoon "<br>".

Verwijderd

br voor openen (dus voorraan) en /br voor sluiten.

• Hahn
  • Nu online
RoyK schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:25:
aaah oke..

het is dus of:

<br/>

of <br><br/>

Toch? Snap ik hem goed?
Bijna ;)

Het is óf:

<br /> en dan wordt 'ie geopend en gesloten binnen dezelfde tag.

óf:

<br> en dan hoef je 'm niet meer te sluiten.

Waarom hoef je een br-tag niet per se te sluiten? Geen idee :D Zal vast wel ergens op internet staan, maar de reden waarom hoef je/ik niet per se te weten :P

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:34
Wat je gebruikt zijn selfclosing tags,
normaal bijvoorbeeld:
HTML:
1
2
3
<p>
stukje tekst
</p>

Is een stukje html waar bij de <p> tag wordt afgesloten door een </p> tag.
Bij sommige html tags kan je korter opschrijven aangezien ze geen content bevatten, zoals <br />

Of je dit wel of niet moet doen ligt aan de standaard die je gebruikt. XHTML (1.0/1.1) is wat stricter dus wil dat je <br /> gebruikt. Al is tegenwoordig HTML5 de nieuwe standaard en daar gebruik je gewoon <br>

• jokohoko
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-07 14:22
<br>

of

<br />

Het laatste is de officiële tag

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
haha bedankt voor allle snelle reacties :D

Kunnen dit soort simpele foutjes (deze variant heb ik erg veel toegepast) nu voor flinke vertragingen zorgen voor bijvoorbeeld mobile weergave?

• Hahn
  • Nu online
RoyK schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:28:
haha bedankt voor allle snelle reacties :D

Kunnen dit soort simpele foutjes (deze variant heb ik erg veel toegepast) nu voor flinke vertragingen zorgen voor bijvoorbeeld mobile weergave?
Het zal eerder problemen op kunnen leveren/niet werken in bijvoorbeeld oude browsers die die tags niet herkennen. Vertragen zal wel meevallen.

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:34
Dat is mogelijk maar ligt aan de browser implementatie. Ik zou wel alles vervangen door het goede als ik jou was.
Je hebt meer kans dat het niet werkt (er geen nieuwe regel komt).

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:27:
br voor openen (dus voorraan) en /br voor sluiten.
Bij een line break? _O-

Succes met lezen.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
bedankt allemaal!

Ik ga de </br> allemaal vervangen met <br>

Ik ervaar momenteel een prima laadtijd op de desktops. Gemiddeld schommelt tussen de 1 en 4 seconden. Ik wil het graag onder de 2 houden maar goed, dat lukt me nog niet. Maar de laadtijden bij mobieltjes pieken nog wel eens flink. Ik probeer er natuurlijk alles aan te doen om dat op te lossen.

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

jokohoko schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:28:
<br>

of

<br />

Het laatste is de officiële tag
Dat heeft niet zo zeer met officieel te maken, maar zoals hierboven al aangegeven met de standaardenmodus die gebruikt wordt. Html (5) neemt genoegen met <br>, terwijl <br /> voor xhtml-compatibiliteit is. Uit de html 5 reference:
In XHTML examples, due to the XML Well-Formedness requirements, void elements are always marked up using the trailing slash.

In HTML, however, the trailing slash is optional and, unless explicitly stated otherwise, is always omitted.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het spijt me, maar dit is toch wel héél basaal spul waar een beetje googlen ook wel soelaas had moeten bieden.

Anyway, omdat er een hoop onzin gespuid wordt in dit topic maar even hoe het echt zit:

Vóór XHTML een standaard was bestond het idee van zelfsluitende tags niet eens in HTML. Sommige tags hadden gewoon geen sluittag. XHTML maakte daar een eind aan door alle tags verplicht te laten sluiten, waarbij onder andere <br /> dus mogelijk gemaakt werd omdat dat toch verdomd veel makkelijker tikt dan <br></br> terwijl er toch nooit iets tussen open- en sluittag mag staan. Daarna kwam HTML5, en HTML5 bracht het idee dat sommige tags geen sluittag nodig hebben weer terug. Je mag daarin een <br> wel self-closing maken, maar dat betekent niet dat het intern gezien wordt als <br></br> maar dat de / gewoon genegeerd wordt en er dus alsnog alleen een openingstag staat. In HTML5 zou je dus het volgende kunnen doen: <p />Foo bar.</p> Dat dat niet netjes is en geen goed idee is hoef ik vast niet uit te leggen.

Anyway: </br> is een sluittag, en die is alleen geldig als er ook een <br> voor staat én de content als application/xhtml+xml (of application/xml) wordt geserveerd. <br /> is afhankelijk van de HTML-standaard een self-closing tag of een opentag met wat extra syntactic sugar om voor de programmeur zelf aan te geven dat er geen sluittag is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

orf had nog een toevoeging:
Hier kun je goed kijken hoe je de laadtijd kunt verkorten: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
En voor mobiel hier: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Meerdere <br> tags gebruiken is niet een heel mooie manier om tekst ruimte te geven. Je kunt beter de tekst omsluiten met <p> tags. Dan heeft het in ieder geval semantische waarde (het is een paragraaf met tekst).

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.