Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Welke 65 inch tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een 65 inch full HD aan te schaffen. Al geruime tijd lees ik reviews op internet en verdiep ik mij in technische specificaties. Nu twijfel ik tussen de volgende modellen:
- Philips 65PFK5909
- Sony KDL 65 W955B
- LG 65LB730v
- Samsung UE65H6400

Vooral de eerste spreekte me erg aan. Mooi slank design, goedkoop, maar geen enkele review op internet over te vinden. Ook nergens in de showroom te bewonderen. Misschien heeft hier iemand ervaring met dit (of één van de andere) toestel(len)?

Groet,
JBA

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een schopje naar CEA.

Verder heb ik je topic titel wat aangepast; die was niet helemaal duidelijk.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 15:19
Heb je verder geen wensen?

De Philips heeft bijvoorbeeld geen wifi. En wellicht vind je ambilight wel heel irritant?
Van de LG is in ieder geval wel al een review te vinden.
Zie de recente Tweakers.net review van de 50" versie van de Sony.

[ Voor 54% gewijzigd door frickY op 14-12-2014 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Mijn wens is voornamelijk een mooi groot scherm. Verder wil ik wil ik wel een smart tv en een slank design zou leuk zijn.

De Philips heeft overigens gewoon wifi, althans volgens de website van Philips: http://www.philips.nl/c-p...rt-tv-en-pixel-precise-hd

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
De Philips zou ik links laten liggen, alles onder de 7 is drama.
Mijn keuze zou tussen de Sony en samsung gaan.
Ik heb zelf de 65" Sony en de 55" Samsung en beide tv's ben ik erg blij mee.
Ik ben voor de sony gegaan vanwegen zijn kleurbereik.
Hij is minder "helder" dan de samsung maar kijkt daardoor mischien wat rustiger weg.
Ga eens is rustig kijken bij een winkel en neem een usb stickie met wat inhoud mee wat je wilt bekijken.
Ik heb ook de AB erbij gevraagd en ben wat gaan kloten ermee.
Zie net dat je voor een slank design gaat dan kun je de Sony wel schrappen !
Het wig design sprak mij juist aan in mijn interieur.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx, het verbaast me eerlijk gezegd wel dat je zo enthousiast bent over de Sony. Je hebt ook echt de 955B? In (bijna) alle reviews lees ik namelijk dat de contrastratio belabberd is, waardoor zwart meer op grijs lijkt. De Samsung zou dat niet hebben. En ja het design, de Sony is niet super slank, maar wel mooi. Ik vind de voet van de Samsung weer ontzettend lelijk, maar goed ik ga in eerste instantie voor beeldkwaliteit.

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10 11:07
Is er een reden waarom je voor full HD tv's gaat (behalve de prijs?).
Als je het over beeldkwaliteit hebt, moet je (in mijn ogen!) wel een UHD tv hebben op >50 inch.

Je bent er meer voor kwijt, maar je krijgt er ook veel meer beeldkwaliteit voor terug.

Kiek em goan!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is puur een centenkwestie. In deze range scheelt wel of geen UHD 500 euro. Dat is me net even te gortig. Ik ga dus voor beeldkwaliteit binnen een bepaald budget.

Vraagje nog over de Sony. Hoe bevalt het smart tv gedeelte? Ik heb m'n twijfels over de snelheid. Volgens mij heeft de Sony geen quad core processor. De LG en de Samsung wel.

• S1NN3D
  • Niet online
HesRuud schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:50:
Is er een reden waarom je voor full HD tv's gaat (behalve de prijs?).
Als je het over beeldkwaliteit hebt, moet je (in mijn ogen!) wel een UHD tv hebben op >50 inch.

Je bent er meer voor kwijt, maar je krijgt er ook veel meer beeldkwaliteit voor terug.
Niet geheel mee eens aangezien er een relatie is met de kijkafstand. Om de meerwaarde van 4K terug te kunnen zien moet je er of ontzettend dicht op gaan zitten of voor een enorm groot scherm gaan. In de gemiddelde huiskamer verwacht ik van beiden niet dat dit snel zal gebeuren. Op de doorsnee kijkafstand ben je prima af met een goede full-hd tv.

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10 11:07
S1NN3D schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:04:
[...]

Niet geheel mee eens aangezien er een relatie is met de kijkafstand. Om de meerwaarde van 4K terug te kunnen zien moet je er of ontzettend dicht op gaan zitten of voor een enorm groot scherm gaan. In de gemiddelde huiskamer verwacht ik van beiden niet dat dit snel zal gebeuren. Op de doorsnee kijkafstand ben je prima af met een goede full-hd tv.
Mee eens, alsnog vind ik wel dat je het terug ziet in beeldkwaliteit.
Thuis zit ik ~4-4,5 meter van de TV af. Ik zie het verschil wel tussen UHD en FHD op een 65 inch tv op die afstand. De UHD tv is gewoon scherper.

Als je het de 500 euro niet waard vind snap ik dat.

Als je het niet erg vind om terug te gaan naar 55 inch kan je voor ~1200-1300,- een goede UHD tv krijgen. Maar dan moet je de 10 inch kleiner niet erg vinden.

Kiek em goan!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:44:
Ok thnx, het verbaast me eerlijk gezegd wel dat je zo enthousiast bent over de Sony. Je hebt ook echt de 955B? In (bijna) alle reviews lees ik namelijk dat de contrastratio belabberd is, waardoor zwart meer op grijs lijkt. De Samsung zou dat niet hebben.
Dat probleem zul je met alle IPS-panelen anno 2014 hebben. Momenteel ben je veel beter af met een televisie waar een VA-paneel in zit.

Het probleem is dat er niet veel 65" televisies met een VA-paneel zijn. De Samsung H6400 heeft een VA-paneel in die prijscategorie houdt het daar ook wel een beetje bij op. Interessante televisies gaan eigenlijk tot 55" zoals de Sony W82* en de Samsung H7000. Dan heb je een grote maar kwalitatief ook goede televisies. Misschien zul je dat eens moeten overwegen.

• Grandisimo
Yep de KDL65W955b !
En super enthousiast.
Zwart is zwart.
Ben wel ff bezig geweest, maar heb een zeer uitgebreide recensie gevonden die me verder hielp en het resultaat was meer dan verbluffend.
Was dr erg blij mee want dacht eerst ook dat de recensies juist waren.
Zo zie je maar dat de meeste recensies niet echt diep gaan.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Grandisimo schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:51:
Yep de KDL65W955b !
En super enthousiast.
Zwart is zwart.
Ben wel ff bezig geweest, maar heb een zeer uitgebreide recensie gevonden die me verder hielp en het resultaat was meer dan verbluffend.
Was dr erg blij mee want dacht eerst ook dat de recensies juist waren.
Zo zie je maar dat de meeste recensies niet echt diep gaan.
Waarschijnlijk heb je dimming backlight vrij agressief aanstaan. Daarmee los je het probleem met zwartwaardes wel op, maar dan krijg je wel weer andere problemen mee zoals blooming.

• Grandisimo
Nope ! Staat uit, bijna alles staat uit.
Geen blooming !
Goeie film om het te checken is "9" !

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Nul blooming en zwart is zwart.

Tijd om de VT60 te verkopen dan maar! :P

Nickname does not reflect reality

• Grandisimo
Wel last van wat bleeding rechtsonder !
Niet storend, alleen bij sommige scenes te zien.
Mn Samsung heeft dat ook.
Maar voor het geld een behoorlijk mooi tv'tje.

Verwijderd

Topicstarter
Goed te horen dat er nog iemand enthousiast is over de W955B. Ik ga binnenkort nog maar eens in de Mediamarkt kijken. 65 inch is voor mij wel het miniumum. Ik zit bijna op 5 meter afstand en heb nu een Philips 52PFL7404. Als je dan een redelijk hoog bedrag uitgeeft, wil je ook wat extra inches, althans ik wel.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
* knip *

[ Voor 132% gewijzigd door S1NN3D op 16-12-2014 07:27 ]

Nickname does not reflect reality

• Grandisimo
* knip *

[ Voor 93% gewijzigd door S1NN3D op 16-12-2014 07:27 ]

• S1NN3D
  • Niet online
We vallen in herhaling beste mensen. Terug on topic zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier een update. Het gaat waarschijnlijk de Philips worden. Enigszins verrassend, maar ik bestel het toestel bij een webshop waar je 14 dagen omruiltijd hebt. Dan kan ik altijd nog voor het 300 euro duurdere toestel van Sony gaan, mocht het tegenvallen. Overigens heb ik de Sony bij de Mediamarkt gezien en ik vond het beeld mooi, ook de kleur zwart.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:38

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Die omruiltijd van 14 dagen heb je bij elke aankoop via internet. Dat verruimt misschien het aantal aanbieders. Kijk naast prijs ook even in de PW naar de ervaringen met verschillende aanbieders.

• Grandisimo
Heb je de Philips ook gezien ?
De 5 serie is een echte budget line.
Maar mischien vind je hem wel top !
Hier kan je de Sony zien bij me thuis
Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd heb ik um niet gezien. Wel een 7000-serie die qua specs en design redelijk in de buurt komt.

Ik zit nog een beetje te dubben. Ik lees reviews en probeer ik mij te verdiepen in de specs. Ik geloof dat ik dan de Samsung H6400 of de LG 65LB730v moet hebben. Die laatste heb ik vandaag in de winkel gezien. Onwijs donker beeld. Een ander LG toestel ernaast was veel lichter en feller. Toen ik een medewerker vroeg of dat met de instellingen te maken had, zei hij dat het verschil tussen beide tv's door de schermgrootte kwam. Volgens mij een onzin-verhaal, maar het trekt me niet over de streep om voor de LG te gaan. Zo lijken de reviews op internet niet één-op-één te zijn met mijn bevindingen in de showroom. Dat geldt ook voor de W955B. Ik zie dat verschil met die zwaartwaarden niet. Dus mijn gedachte is nu om gewoon voor de goedkoopste te gaan. Opzich niet erg om wat meer uit te geven, maar dan moet het beeld wel duidelijk beter zijn.
Overigens lees ik net op een Duitse site dat iemand niet tevreden is over de 5000-serie, want hij ziet strepen met voetbal. Laat ik nou net veel voetbal kijken....
....ik laat het nog wel weten wat de definitieve keuze wordt.

P.S. mooie woonkamer en de tv staat ook erg goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2014 20:14 ]

• Grandisimo
Thx !
Succes met je keuze, ben benieuwd!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:08

Bever!

3

Koop alles behalve philips instap modellen. is gewoon vestel met philips erop turks brandhout!!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies. Ik neem het mee in m'n overweging :) .

Toch nog een vraagje. Hoe is het beeld van de W955B in een geheel donkere kamer? In de Mediamarkt is het beeld prima, maar ze hebben dan wel zoveel mogelijk lampen aan. Oja nog iets, welke apps heeft Sony? Ik kom er niet helemaal uit, maar krijg de indruk dat er geen nederlandse apps zijn, zoals NPO gemist.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 21:26 ]

Pagina: 1