Toon posts:

Hulp bij volgende pc build

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen van tweakers
Ik ga ergends deze maand mijn pc upgraden
nu vond ik paar upgrade kits op alternate (Niet veel geld tebesteden)

Mijn vraag is welke is beter
Grotendeels upgrade ik mijn pc omdat ik gewoonweg niet kan streamen met mijn huidige triple core amd

Hier de upgrade sets

http://www.alternate.nl/A...duct/1152243?tk=7&lk=9527

Of

http://www.alternate.nl/A...duct/1075231?tk=7&lk=9527

momenteel heb ik als videokaart de Club3D R9 280X Royalqueen 3GB

Dus wat is beter met streamen en normaal kunnen gamen de I5 4460 of de FX 8350

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik zou voor de 8350 gaan, die heeftmeer cores en is wat beter voor streamen, maar je levert wel iets in op performance per core, en daarbij ook op game-niveau.

• Strokjer2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05-2025
i5 4460 heeft gewoon minder moeite met alle taken. (single core, dual core) heel weinig apps gebruike 6 of 8 cores.
SSD niet vergeten, als je die niet heb anders kan je net zo goed doorsparen.
Ik zou 8350 nemen alleen als je gaat overclocken.
Voor de rest raad ik zeker bij 8350 een andere CPU cooler.

SSD is denk ik het enige grote merkbare verschil bij een nieuw systeem, als je oude gpu behoud.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Keuze voor de AMD is op zich niks mis mee maar ik zou dit Alternate setje niet kopen. Dit moederbord heeft een 4+1 VRM config.
Asrock geeft zelf een waarschuwing in de CPU support list die er op neer komt dat de VRM's van dit bord met een FX-8350 erg heet worden. Het zal wel werken, maar je moet wel extra aandacht besteden aan de koeling in je kast en overklokken gaat waarschijnlijk een probleem worden. Ik zou daarom liever iets meer uitgeven aan een moederbord waarmee je dit probleem niet gaat hebben.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:02

Nemesizz

Untouchable

Asrock Pro 3, Extreme 3 en/of Extreme 4 + octacore FX = niet doen.

Ondanks dat ie op de support list staat is dat een combi die vraagt om problemen.
De VRM's zijn niet goed genoeg om een octacore FX van power te voorzien, en raken dan oververhit waardoor de CPU moet throttelen om schade te voorkomen.

In veel gevallen gaat het misschien nét aan goed (veel programma's belasten de CPU immers niet zwaar genoeg), maar als je al aangeeft dingen zoals streaming wil doen (meer core belasting) krijg je bijna gegarandeerd problemen en staat er binnen de kortste keren een topic van "help m'n PC is traag tijdens streamen".

Enige beetje geschikte niet al te dure bordje voor een octacore FX is momenteel de Gigabyte UD3P.
Die heeft tenminste 8+2 fases VRM's die gekoeld zijn (je hebt nog wel goede airflow nodig).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar CAA.

Verder CAA beleid, met name:
Wat we dus niet meer willen zien zijn:
•Linkjes naar wenslijsten*
•Linkjes naar boodschappenwagentjes bij winkels
•Afbeeldingen met de genoemde onderdelen.
Pagina: 1