Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Lazaruz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04 22:02
Ik ben op zoek naar een GPS-navigatie voor in een klein busje. Deze kleine busjes gaan gebruikt worden om mensen thuis op te halen en aan het einde van de dag weer terug te brengen. Vanwege despecifieke doelgroep is het handig om deze mensen een paar minuten van te voren even op te bellen of te SMS'en met onze geschatte aankomsttijd. De routes zullen van dag tot dag verschillend (kunnen) zijn.

Mijn zoektocht begon optimistisch; ik dacht dit hele proces te kunnen automatiseren:
chauffeurs die 's ochtends een lijstje met namen van mij kregen die ze dan konden invoeren in de GPS door middel van contacten. De GPS zou dan een optimale route bepalen en vijf minuten voor aankomst bij een contact automatisch een SMSje sturen. Dit alles lijkt echter niet allemaal mogelijk. Hier later meer over.

Ik heb sindsdien het plan bijgesteld. Waar ik nu naar op zoek ben, en wat volgens mij meer realistisch is, is het volgende. Eerst twee makkelijke eisen, daarna twee moeilijke:

Wat ik zoek:
  • Een navigatiesysteem dat op basis van contacten adressen kan zoeken en kan syncroniseren met een databestand. Dit lijkt niet de moeilijkste eis te zijn.
  • Een navigatiesysteem dat een logische route kan maken aan de hand van de verschillende adressen. Dit lijken de meeste navigatiesystemen ook te kunnen doen; hoe efficiënt deze zijn weet ik niet, al doet dat er niet heel erg toe.
  • [u]
  • Een navigatiesysteem dat eenvoudig kan laten zien wat de naam van de volgende 'tussenstop' is. Dit lijkt geen enkel systeem echter te kunnen! Bij de bespreking van de dingen die ik al uitgezocht heb meer hier over.
  • Een navigatiesysteem dat de chauffeur eenvoudig in staat stelt om de volgende 'tussenstop' hands-free te bellen.
  • [/u]
Bovenstaande kan ik dus niet vinden! Na uitvoerig mailcontact met oa. Garmin en adviesgesprekken bij de Mediamarkt en de autodealer (!) kunnen ze mij niet verder helpen. Vandaar dat ik naar Tweakers kom voor advies.

Wat ik al gevonden heb:

Ik heb voldoende navigatiesystemen (los, of op android) gevonden dat aan de eerste twee eisen kan voldoen. Geen van deze navigatiesystemen kan echter voldoen aan de andere twee eisen of een andere werkbare oplossing bieden. (Ik kan mijn lijst met gevonden systemen uit deze categorie geven als jullie er geinteresseerd in zijn.}

Waar ik dus voornamelijk naar op zoek ben / tevreden mee zou zijn:
  • Een navigatiesysteem dat in staat is om tijdens het navigeren de naam van de volgende tussenstop te laten zien.
Ik heb besloten na mijn zoektocht deze maar uit te breiden naar navigatiesoftware voor vrachtwagens; ik kan me voorstellen dat dit een doelgroep is die gebruik maakt van de functionaliteit die ik zoek.

Desalniettemin wil ik aan jullie vragen of ik wellicht een optie gemist heb. Hebben jullie misschien een oplossing?

Als ik de regels van dit forum en het mobile aankoopadviesforum goed gelezen heb hoort dit topic hier thuis. Ik hoop dat het voldoet aan de eisen..

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je doelt op zoiets als onderstaand?

https://play.google.com/s...m.route4me.routeoptimizer

Aanvulling: iets wat ik zelf graag gebruikte in het verleden toen ik nog actief op de weg zat was de volgende gratis dienst en software: http://www.routeconverter.de/home/en

[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 17-12-2014 15:54 ]

Testing, one, two ...

• Lazaruz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04 22:02
hardware-lover schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:44:
Je doelt op zoiets als onderstaand?

https://play.google.com/s...m.route4me.routeoptimizer

Aanvulling: iets wat ik zelf graag gebruikte in het verleden toen ik nog actief op de weg zat was de volgende gratis dienst en software: http://www.routeconverter.de/home/en
Bedankt voor je antwoord! Helaas bieden beide diensten voor zover ik zie geen eenvoudige koppeling met een navigatiesysteem. Dat lost het probleem niet op; nog steeds zie ik tijdens het navigeren niet de naam van mijn volgende tussenstop..

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:20

BaRF

bijna kerst

Je wil dus eigenlijk zoiets als in een lijnbus zou zitten: volgende halte: Albert? Zijn er geen custom plugins voor bestaande systemen?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you