Ik ben op zoek naar een GPS-navigatie voor in een klein busje. Deze kleine busjes gaan gebruikt worden om mensen thuis op te halen en aan het einde van de dag weer terug te brengen. Vanwege despecifieke doelgroep is het handig om deze mensen een paar minuten van te voren even op te bellen of te SMS'en met onze geschatte aankomsttijd. De routes zullen van dag tot dag verschillend (kunnen) zijn.
Mijn zoektocht begon optimistisch; ik dacht dit hele proces te kunnen automatiseren:
chauffeurs die 's ochtends een lijstje met namen van mij kregen die ze dan konden invoeren in de GPS door middel van contacten. De GPS zou dan een optimale route bepalen en vijf minuten voor aankomst bij een contact automatisch een SMSje sturen. Dit alles lijkt echter niet allemaal mogelijk. Hier later meer over.
Ik heb sindsdien het plan bijgesteld. Waar ik nu naar op zoek ben, en wat volgens mij meer realistisch is, is het volgende. Eerst twee makkelijke eisen, daarna twee moeilijke:
Wat ik zoek:
Wat ik al gevonden heb:
Ik heb voldoende navigatiesystemen (los, of op android) gevonden dat aan de eerste twee eisen kan voldoen. Geen van deze navigatiesystemen kan echter voldoen aan de andere twee eisen of een andere werkbare oplossing bieden. (Ik kan mijn lijst met gevonden systemen uit deze categorie geven als jullie er geinteresseerd in zijn.}
Waar ik dus voornamelijk naar op zoek ben / tevreden mee zou zijn:
Desalniettemin wil ik aan jullie vragen of ik wellicht een optie gemist heb. Hebben jullie misschien een oplossing?
Als ik de regels van dit forum en het mobile aankoopadviesforum goed gelezen heb hoort dit topic hier thuis. Ik hoop dat het voldoet aan de eisen..
Mijn zoektocht begon optimistisch; ik dacht dit hele proces te kunnen automatiseren:
chauffeurs die 's ochtends een lijstje met namen van mij kregen die ze dan konden invoeren in de GPS door middel van contacten. De GPS zou dan een optimale route bepalen en vijf minuten voor aankomst bij een contact automatisch een SMSje sturen. Dit alles lijkt echter niet allemaal mogelijk. Hier later meer over.
Ik heb sindsdien het plan bijgesteld. Waar ik nu naar op zoek ben, en wat volgens mij meer realistisch is, is het volgende. Eerst twee makkelijke eisen, daarna twee moeilijke:
Wat ik zoek:
- Een navigatiesysteem dat op basis van contacten adressen kan zoeken en kan syncroniseren met een databestand. Dit lijkt niet de moeilijkste eis te zijn.
- Een navigatiesysteem dat een logische route kan maken aan de hand van de verschillende adressen. Dit lijken de meeste navigatiesystemen ook te kunnen doen; hoe efficiënt deze zijn weet ik niet, al doet dat er niet heel erg toe.
- [u]
- Een navigatiesysteem dat eenvoudig kan laten zien wat de naam van de volgende 'tussenstop' is. Dit lijkt geen enkel systeem echter te kunnen! Bij de bespreking van de dingen die ik al uitgezocht heb meer hier over.
- Een navigatiesysteem dat de chauffeur eenvoudig in staat stelt om de volgende 'tussenstop' hands-free te bellen.
- [/u]
Wat ik al gevonden heb:
Ik heb voldoende navigatiesystemen (los, of op android) gevonden dat aan de eerste twee eisen kan voldoen. Geen van deze navigatiesystemen kan echter voldoen aan de andere twee eisen of een andere werkbare oplossing bieden. (Ik kan mijn lijst met gevonden systemen uit deze categorie geven als jullie er geinteresseerd in zijn.}
Waar ik dus voornamelijk naar op zoek ben / tevreden mee zou zijn:
- Een navigatiesysteem dat in staat is om tijdens het navigeren de naam van de volgende tussenstop te laten zien.
Desalniettemin wil ik aan jullie vragen of ik wellicht een optie gemist heb. Hebben jullie misschien een oplossing?
Als ik de regels van dit forum en het mobile aankoopadviesforum goed gelezen heb hoort dit topic hier thuis. Ik hoop dat het voldoet aan de eisen..