Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows form graph

Pagina: 1
Acties:

• tj.jackel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09 06:30
Hallo,

Ik heb in C# een programma geschreven. Nu wil ik data die in een int array is opgeslagen weergeven in een chart. Ik heb de volgende tutorial gevolgd:http://www.dotnetperls.com/chart Deze tutorial heb ik werkend. Alleen is zoals in de tutorial de data rond de y-as bij nummer 1 gecentreerd. Hierdoor onstaat een ophoping van meerdere bars rond de y-as van x=1. Nu wil ik de verschillende bars verdelen over de chart. Hoe kan ik dit doen?

//go trough characterscount array
for (int k = 0; k < characterscount.Length; k++)
{
//check if the value belongs to a letter
if (Char.IsLetter(characters[k]))
{
characterscount[k] = 100 * characterscount[k] / countletters;

// Add series.
String tempstring = characters[k].ToString();
Series series = chart1.Series.Add(tempstring);

// Add point.
series.Points.Add(characterscount[k]);

}
}

Verwijderd

Zou je wat meer code kunnen plaatsen, en het liefste ook nog even in de [code] tags?
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu precies probeert te doen met de data?
Wat is characterscount? Normaal gesproken zou ik zeggen dat het een int betreft met het aantal getelde karakters, alleen je gebruikt een .Length property waardoor ik de indruk krijg dat het een karakter array is of een int array?

Je hebt het over een int array met data, maar in de loop controleer je of het karakter uit de (char?) array wel een letter is?
Zo zie ik nog een aantal dingen waarvan mij de intentie niet echt duidelijk word.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:42
Ik denk zo dat er van de points.add een variant is net een x en y waarde, lijkt er op dat ze zo allemaal met x = 1 toegevoegd worden.

Edit: addxy zo te zien http://msdn.microsoft.com...collection(v=vs.110).aspx

[ Voor 35% gewijzigd door jip_86 op 15-12-2014 07:53 ]

• tj.jackel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09 06:30
Bedankt het is gelukt.