Hallo mede-tweakers,
Ik hoop dat ik mijn vraag in het goede forum vraag........
Ik heb een standaard ziggo internet abbonement, maar het wifi signaal is in de achterste kamer erg slecht.
Om dat op te lossen had ik mijn oude Linksys router bedraad in de gang aangesloten.
Op zich werkte dit prima, alleen vond ik het geen mooi gezicht in de gang (draden en router)
Nu heb ik een TP link wifi extender gekocht (model TL-WA854RE), aangsloten volgens gebruiksaanwijzing.
In eerste instantie lijkt alles te werken, alleen als ik wil gaan gamen (xbox360) dan wordt de verbinding steeds verbroken.
Nu heb ik daar alleen met de xbox last van, de tablets/ mobieltjes lijken gewoon te werken.
Je merkt het denk ik sneller op de xbox, omdat het een continue verbinding is.
Heeft iemand ervaring met deze of vergelijkbare extender ?
Helpt het om mijn extender een statisch IP adres toe te kennen ?
(Ik had dit zelf geprobeerd, en toen deed niks het meer vanaf de extender
)
of wat doe ik fout in dit verhaal ?
Ik hoop dat ik mijn vraag in het goede forum vraag........
Ik heb een standaard ziggo internet abbonement, maar het wifi signaal is in de achterste kamer erg slecht.
Om dat op te lossen had ik mijn oude Linksys router bedraad in de gang aangesloten.
Op zich werkte dit prima, alleen vond ik het geen mooi gezicht in de gang (draden en router)
Nu heb ik een TP link wifi extender gekocht (model TL-WA854RE), aangsloten volgens gebruiksaanwijzing.
In eerste instantie lijkt alles te werken, alleen als ik wil gaan gamen (xbox360) dan wordt de verbinding steeds verbroken.
Nu heb ik daar alleen met de xbox last van, de tablets/ mobieltjes lijken gewoon te werken.
Je merkt het denk ik sneller op de xbox, omdat het een continue verbinding is.
Heeft iemand ervaring met deze of vergelijkbare extender ?
Helpt het om mijn extender een statisch IP adres toe te kennen ?
(Ik had dit zelf geprobeerd, en toen deed niks het meer vanaf de extender

of wat doe ik fout in dit verhaal ?