Toon posts:

Windows 8.1 aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vorige week een Desktop PC besteld waar nog een windows versie op moet komen te staan. Mijn eis is windows 8.1

Nou staat er op de website van Microsoft een aanbieding voor studenten, 60 euro windows 8.1 pro.
http://www.microsoftstore...anbod/productID.288573500

Als ik even verder klik staat er Alle talen (.exe downloaden)
Hier maak ik op uit dat het ook in het engels geinstalleerd kan worden wat mijn voorkeur heeft.

Alleen heb ik 2 brandende vragen, en op internet kom ik er ook niet echt uit.
Mocht ik deze windows studentenactie kopen ( ja ik ben student ), zal het ook werken op een compleet nieuwe pc waar nog niets op staat ? of is dit alleen een update van windows 7 naar 8.1 bijv.

Tweede vraag is hoe ik dan het beste te werk kan gaan, want via deze link wordt er een .exe te downloaden aangeboden, maar daar kan ik natuurlijk niets mee op een lege pc.
( dus als ik deze versie zou kopen, hoe krijg ik hem op mijn lege computer ? )
Ik heb wel wat ervaring met bootable usb maken maar ik ben dat weer even totaal kwijt, en zeker op een lege pc heb ik nog geen ervaring met eventuele bootable usb.

Alvast gigantisch bedankt!!! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03
Er staat niets over een upgrade, dus ik denk dat het een gewone versie is.

Met het uitvoeren van de gedownloade .exe (op een andere computer) kan je volgens mij kiezen voor het maken van een bootable USB waarmee je Windows kan installeren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 22:42
Klopt: het is een gewone versie die je schoon kan installeren. Echter zal je hem op een andere computer moeten downloaden en dan bootable maken via CD of USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah dat is prima te doen! :D

En de license key krijg je dan neem ik aan via je mail toegestuurd die je op je nieuwe computer moet invoeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Klopt.