Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop studie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop gebruiken voor mijn studie (momenteel MBO juridisch medewerker en vanaf zomer 2015 HBO rechten) dus standaard office werk, internetten, niet veel bijzonders.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil sowieso voor windows gaan gezien ik gebruik wil maken van microsoft office.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het budget is maximaal 350 euro,maar hoe minder hoe beter.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik neem de laptop elke dag mee naar school. Gewicht en formaat maakt mij niet echt uit, accuduur wel. Qua accuduur wil ik minimaal 6 uur accuduur in real life usage (wat er dus uit reviews komt, niet wat de fabrikant zegt)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Qua merken maakt het mij totaal niks uit.

Ik heb momenteel een Asus X200CA-CT112H maar deze wil ik vervangen gezien ik een betere accuduur nodig heb.

Enkele modellen die ik al gevonden heb:

pricewatch: Asus EeeBook X205TA-FD015B

http://tweakers.net/produ...-transformer-book-t100ta/

pricewatch: Acer Aspire Switch 10 (Atom Z3745F) 32GB Aluminium

pricewatch: HP Pavilion X2 10-j000nd

Ik vraag mij af of ik nog goede alternatieven over het hoofd zie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2014 17:09 ]

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:21
Als formaat je niks uitmaakt zou ik gaan voor een volwaardig laptop: Hier een i3 (lichtjaren sneller dan jouw keuzes), normaal toetsenbord.

Dell Inspiron 3000 core i3 € 296,10 voor een student. Wordt lid van de VIP club als student dan krijg je de coupon code.

Betreft accu: Hier is de review van de broer met een i5 en discrete GPU (dus de i3 zal het beter doen):

http://www.notebookcheck....book-Review.129452.0.html

=> 14 uur idle, 6 uur surfen/film kijken.

Verdere review over scherm, keyboard, touchpad en chassis is ook geldig, maar de prestaties van een i3 zijn natuurlijk wat mionder (maar nog steeds veel sneller dan de netbooks die jij aangeeft)

=> Je kan zelfs voor +/- 180 euro voor de inspiron 3000 met N2830 gaan, nog steeds sneller dan de atoms... en als je er voor 80 euro een SSD in drukt heb je een super office machientje voor weinig.

[ Voor 78% gewijzigd door roffeltjes op 14-12-2014 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
roffeltjes schreef op zondag 14 december 2014 @ 18:03:
Als formaat je niks uitmaakt zou ik gaan voor een volwaardig laptop: Hier een i3 (lichtjaren sneller dan jouw keuzes), normaal toetsenbord.

Dell Inspiron 3000 core i3 € 296,10 voor een student. Wordt lid van de VIP club als student dan krijg je de coupon code.

Betreft accu: Hier is de review van de broer met een i5 en discrete GPU (dus de i3 zal het beter doen):

http://www.notebookcheck....book-Review.129452.0.html

=> 14 uur idle, 6 uur surfen/film kijken.

Verdere review over scherm, keyboard, touchpad en chassis is ook geldig, maar de prestaties van een i3 zijn natuurlijk wat mionder (maar nog steeds veel sneller dan de netbooks die jij aangeeft)

=> Je kan zelfs voor +/- 180 euro voor de inspiron 3000 met N2830 gaan, nog steeds sneller dan de atoms... en als je er voor 80 euro een SSD in drukt heb je een super office machientje voor weinig.
De i3 machine is inderdaad qua processor en dergelijke sneller, maar heeft een ouderwetse hdd wat hem zeer vertraagd en er is met de i3 versie niet meer voldoende budget voor een ssd. Vandaar dat ik die niet meegenomen heb in de vergelijking. De N2830 met ssd is wel een optie inderdaad maar ik ben er nog niet helemaal over uit of die batterijduur voldoende zal blijken. Overigens weet ik ook niet of ik vip korting kan krijgen als mbo student, meestal is dat enkel als hbo of universiteit student en ik wil wel een nieuwe laptop aanschaffen voordat ik aan mijn hbo opleiding begin anders zit ik de eerste dagen zonder.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2014 18:42 ]

• roffeltjes
Op zich mee eens, maar hou er rekening mee dat jouw modellen EMC interfaces hebben die een stuk trager zijn dan SATA interfaces.

Met andere woorden: reken je niet te rijk met de SSD's in jouw gekozen modellen, ze zijn een factor 7 trager dan een SATA aansluiting.

En typen op een kleiner toetsenbordje is toch duidelijk minder prettig (al kan je natuurlijk gewooneen USB toetsenbord erin drukken als je thuis bent).

• roffeltjes
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 18:34:
[...]
Overigens weet ik ook niet of ik vip korting kan krijgen als mbo student, meestal is dat enkel als hbo of universiteit student
Geen zorgen, het wordt direct geaccepteerd, er zit geen check op. Ik ben wel HBO student, maar heb de vip code geregistreerd op:

1. Mijn Gmail, dus daarlangs is niet te herleiden waar ik studeer.
2. Er was niet eens een veld waar ik mijn school hoefde in te stellen.

10 seconden na aanmelden had ik de kortingscodes in de mail.

Dus tenzij DELL over psionische krachten bezit hebben ze geen idee waar ik studeer en interreseert ze dat geen drol.

Verwijderd

Topicstarter
roffeltjes schreef op zondag 14 december 2014 @ 18:50:
[...]

Geen zorgen, het wordt direct geaccepteerd, er zit geen check op. Ik ben wel HBO student, maar heb de vip code geregistreerd op:

1. Mijn Gmail, dus daarlangs is niet te herleiden waar ik studeer.
2. Er was niet eens een veld waar ik mijn school hoefde in te stellen.

10 seconden na aanmelden had ik de kortingscodes in de mail.

Dus tenzij DELL over psionische krachten bezit hebben ze geen idee waar ik studeer en interreseert ze dat geen drol.
Ah oké ik had even snel gekeken en toen werd er om de uni waar je studeert gevraagd. Maar dat is dan dus geen probleem, blijft mijn twijfel over de accuduur over. 6 uur is echt het minimale en daarover twijfel ik nog of dat genoeg is voor een dag op het hbo. (Heb al even op die scholen rond gelopen met open dagen en zag niet erg veel stopcontacten dus vandaar)

Ik heb thuis overigens een desktop dus de laptop hoeft niet een goede vervanging van een desktop te zijn. Voor de grote dingen gebruik ik mijn desktop, de laptop is hoofdzakelijk bedoeld als office apparaat in college.

Iemand de iets kan roepen over het feit of 6 uur batterijduur genoeg zou zijn? Zo ja, dan kan de dell + ssd ook op de shortlist. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2014 22:42 ]

• roffeltjes
Dit is lastig, ik heb zelf een MBP dus zit wel wat beter in mijn accutijd, maar mijn accu is wel een stuk minder dan dat ie was. Gelukkig krijg ik binnenkort van de baas een nieuwe. Nu studeer ik ook, dus kan er wel een slagje naar slaan:

Je gaat op school nooit in de klas 6 uur stampen. Je laptop is meestal "idle".

Als je al gaat knallen in een projectgroep is het of in de bieb/kantine/projectruimte en doorgaans is daar wel wat prik te vinden. En zelfs dan... HBO rechten, wat zal je doen? Stukje typen? Wat dingen op zoeken? Daar ga je die laptop niet superzwaar mee belasten, dus ik ga ervan uit dat je die accu ook niet direct leegrost.

Verwijderd

Topicstarter
roffeltjes schreef op zondag 14 december 2014 @ 23:17:
Dit is lastig, ik heb zelf een MBP dus zit wel wat beter in mijn accutijd, maar mijn accu is wel een stuk minder dan dat ie was. Gelukkig krijg ik binnenkort van de baas een nieuwe. Nu studeer ik ook, dus kan er wel een slagje naar slaan:

Je gaat op school nooit in de klas 6 uur stampen. Je laptop is meestal "idle".

Als je al gaat knallen in een projectgroep is het of in de bieb/kantine/projectruimte en doorgaans is daar wel wat prik te vinden. En zelfs dan... HBO rechten, wat zal je doen? Stukje typen? Wat dingen op zoeken? Daar ga je die laptop niet superzwaar mee belasten, dus ik ga ervan uit dat je die accu ook niet direct leegrost.
Zal geen high tech programmeer werk worden inderdaad. :P met een project groep zit je in ruimtes waar meestal wel prik te vinden is inderdaad. enige probleem is college zalen inderdaad. Probleem niet groter maken dan het is dus. :P

De goedkope Dell + ssd kan dus op de shortlist. :) (de i3 + ssd is me toch wat te duur)

Aanschaf heeft geen haast dus ik laat het topic nog even open. :) misschien zijn er nog andere/betere opties. :)

Edit: als ik hier op tweakers kijk is de batterij duur slechts 4 uur of minder. Dat is denk ik echt te weinig, mocht iemand dus nog betere opties hebben hoor ik het graag. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2014 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals hier boven gezegd lijkt de batterij duur van de Dell toch wat te weinig te zijn met 4 uur. Ik sta dus nog open voor andere opties en de Dell gaat waarschijnlijk weer van de shortlist af.

Verwijderd

Topicstarter
Bump. :)

• Nando1991
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05-2024
Ik heb ook die Dell en die van mij gaat met gewoon wat simpel internetten minimaal 6 uur mee. Ligt er dus net aan wat je treft en precies doet.

• henkjan1995
  • Laatst online: 05-01 17:54
Als ik de review van foritain moet geloven, kan je met de inspiron 3000 een accutijd halen van zo'n 5 uur. Dit is dan wel met het i5 model welke 15 watt TDP heeft, als je de celeron versie neemt zonder dvd-speler heb je 7.5 watt TDP wat misschien de accutijd een beetje verlengt. In deze prijscategorie kan je helaas niet veel Windows laptops krijgen met een betere accutijd.

De enige mogelijkheid die mijn inziens dan overblijft is de net nieuwe Asus EeeBook. Heeft een accutijd van 8 uur, al lever je tegenover de Inspiron 15 wel behoorlijk in op prestaties en opslag.

XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m

Verwijderd

Topicstarter
henkjan1995 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:05:
Als ik de review van foritain moet geloven, kan je met de inspiron 3000 een accutijd halen van zo'n 5 uur. Dit is dan wel met het i5 model welke 15 watt TDP heeft, als je de celeron versie neemt zonder dvd-speler heb je 7.5 watt TDP wat misschien de accutijd een beetje verlengt. In deze prijscategorie kan je helaas niet veel Windows laptops krijgen met een betere accutijd.

De enige mogelijkheid die mijn inziens dan overblijft is de net nieuwe Asus EeeBook. Heeft een accutijd van 8 uur, al lever je tegenover de Inspiron 15 wel behoorlijk in op prestaties en opslag.
De EEEbook had ik inderdaad al in mijn OP staan. :) heb ook gedacht aan tweedehands maar dan is de batterij natuurlijk ook door gebruik minder geworden dus kom je alsnog op zo'n 5 uur uit volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Overleg met mijn ouders gehad. Heb besloten om voor de Dell met i5 en 8GB ram te gaan. Zij betalen een deel waardoor het budget wat omhoog kan. :) twijfel nog om meteen een SSD in te bouwen, maar denk wel dat ik dat ga doen.
Pagina: 1