Safari: "zet in beginscherm" gedrag bij NU.nl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Een aantal websites heb ik vanuit Safarí in het beginscherm gezet zodat ik ze snel kan starten. Als ik op zo'n icoon klik dan opent Safari met de gekozen website.
Echter bij Nu.nl niet: er wordt een Nu.nl-app geopend lijkt het wel, in ieder geval niet Safari. Ik heb echter geen nu.nl-app geïnstalleerd en hoef ik ook niet. Hoe kan dit? En hoe zorg ik ervoor dat ik gewoon een "snelkoppeling" maak van de URL van nu.nl die opent in Safari en meer niet?

Nb: alleen nu.nl doet dit, andere websites gaan goed.

[ Voor 5% gewijzigd door tbenschop2 op 14-12-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 18:45
Ik heb het even op mijn eigen iPad Air getest. Het klopt wat je zegt. Dit kan je zien als een 'web-app'. Sommige sites ondersteunen dit en zo ook nu.nl.

Van Apple zelf:

"A web application is designed to look and behave in a way similar to a native application—for example, it is scaled to fit the entire screen on iOS. You can tailor your web application for Safari on iOS even further, by making it appear like a native application when the user adds it to the Home screen. You do this by using settings for iOS that are ignored by other platforms."

Volgens mij kan je er weinig aan doen. Op het moment dat je een nieuwsbericht wilt lezen opent Safari. Daarna kan je gewoon in die omgeving blijven als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ok bedankt, toch raar (en niet wenselijk)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

tbenschop2 schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:51:
Ok bedankt, toch raar (en niet wenselijk)!
Voor jou wellicht niet, maar dit gedrag vind ik heerlijk.
Hier gaat het toch steeds meer naartoe.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Heb dit ook bij een aantal andere site's gemerkt. Vind het ook heel irritant. Als het een specifieke applicatie zou zijn prima, maar niet bij een normale website. En dan vind ik het helemaal raar dat hij bij het openen van een nieuwsbericht hij naar de normale safari omgeving gaat. Dubbel onhandig.