Toon posts:

Intel core i5 4690 goed genoeg voor gaming?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil binnenkort een nieuwe processor halen. Ik neig naar de i5-4690, maar is die wel goed genoeg voor ultra gaming? Zou ik dan voor de i5-4690K gaan, die 2 tientjes duurder is maar waarvan ik het verschil er tussen niet weet of door sparen voor een i7, maar welke i7 is dan weer goed voor gaming?

Ik hoop dat me vraag een beetje duidelijk en jullie het antwoord weten.

Alvast bedankt, Recruit

PS. Ik wil me processor laten samenwerken met een Geforce GTX 970 in de toekomst.
PPS. Alle processor waar ik het over zijn vierde generatie, en ik zou ook graag eentje van vierde generatie willen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar CAA.

Over je vraag, ja waarom niet? Bekijk wat benchmarks zou ik zeggen, daar komt die er prima uit. Sterker nog, het verschil met de veel goedkopere 4460 ga je niet eens merken.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:45:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar CAA.

Over je vraag, ja waarom niet? Bekijk wat benchmarks zou ik zeggen, daar komt die er prima uit. Sterker nog, het verschil met de veel goedkopere 4460 ga je niet eens merken.
Br00ky bedankt voor uw antwoord en voor de benchmark tip, ik ga ze bekijken, top :) !

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:36
Het is wat Brooky zegt. De 4590 is uitstekend geschikt voor gamen, maar de 4460 is bijna gelijkwaardig en is goedkoper.

De i7 heeft hyperthreading. Niet veel games maken daar gebruik van, wel een aantal applicaties. Als je een gamen + internet PC aan het bouwen bent, is de meerwaarde van een i7 het niet waard.