Advies nieuwe netwerk kaart

Pagina: 1
Acties:

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 17:25
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
PCI netwerkaart om een stabiele verbinding te hebben op zolder.

Wat is je budget?
maximaal 75 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.

Ik heb zelf ook al wat opgezocht maar ik weet niet of deze wel van goede kwaliteit zijn:

http://azerty.nl/11-3764-...-wdn4800-450mbps-wir.html
http://azerty.nl/11-3764-...-ac56-netwerkadapter.html

Waar het mij om gaat is natuurlijk een sterke, snelle verbinding. Ik maak nu gebruik van een US robotics uit 2003 oid waarmee ik een onstabiele 5/10mbit mee binnen haal van een 100mbit netwerk.

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:41
Wat voor internet snelheid heb je met een kabel rechtstreeks op je router, wat voor router heb je, en wat is je WiFi toegangspunt, zo een aantal vragen om je van goed advies te voorzien.

• The Frys
leendertveenbri schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:09:
Wat voor internet snelheid heb je met een kabel rechtstreeks op je router, wat voor router heb je, en wat is je WiFi toegangspunt, zo een aantal vragen om je van goed advies te voorzien.
Zou ik even moeten testen wat het verschil is met een vaste kabel, wel weet ik dat het een stuk sneller is. Ik download met max ~300kb/ps en mijn vader beneden haalt de 3MB makkelijk. NIet alleen is de snelheid erg laag, soms dropt hij ook of valt weg, Dit gebeurd ongeveer 2x per avond, erg vervelend

Deze router hebben wij beneden in de huiskamer:

Hier zitten 2x 5dbi antennes in en 1x 3dbi
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je geeft aan een PCI netwerkkaart te willen terwijl je naar PCIe kaarten linkt. Welke van de 2 wil je nu? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 14-12-2014 15:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 08:01

AzzKickah

06-CENSORED

Gewoon voor thuis? Waarom dan zo'n duur ding??
http://www.alternate.nl/A...oduct/919452?tk=7&lk=9536

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:22

br00ky

Moderator Harde Waren
Is powerline een gek idee? Wifi blijft nou eenmaal precies zoals je het omschrijft, traag en onbetrouwbaar. Leuk voor mobiele devices, maar voor een desktop moet je dat niet willen.

• The Frys
Raven schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:33:
Je geeft aan een PCI netwerkkaart te willen terwijl je naar PCIe kaarten linkt. Welke van de 2 wil je nu? ;)
PCIe, mijn fout.
Omdat ik er zeker van wil zijn dat ik wat goeds koop en niet het halve werk waarbij ik naar een half jaar weer wil upgraden.
br00ky schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:37:
Is powerline een gek idee? Wifi blijft nou eenmaal precies zoals je het omschrijft, traag en onbetrouwbaar. Leuk voor mobiele devices, maar voor een desktop moet je dat niet willen.
Powerline heb ik geprobeerd maar dat is nog minder dan draadloos. Slechte aanleg van electriciteit naar zolder toe die over meerdere groepen gaat. Resultaat: niet te doen

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
En een kabeltje leggen is geen optie?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

erwinbeback schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:42:
[...]

Omdat ik er zeker van wil zijn dat ik wat goeds koop en niet het halve werk waarbij ik naar na een half jaar weer wil upgraden.
Ik kan me echt niet voorstellen dat er merkbaar verschil zit tussen een kaart van € 25,- en een van € 60,-. Zeker niet thuis op zolder.

• The Frys
jeronimo schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:42:
En een kabeltje leggen is geen optie?
Helaas niet, anders had ik dat zeker gedaan.
AzzKickah schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:43:
[...]

Ik kan me echt niet voorstellen dat er merkbaar verschil zit tussen een kaart van € 25,- en een van € 60,-. Zeker niet thuis op zolder.
Ik denk wel dat er verschil in zit, zeker in de kwaliteit van de antennes.

[ Voor 97% gewijzigd door The Frys op 15-12-2014 16:16 ]

• The Frys
Ik zit nu te twijfelen om een PCI-e zoals deze kaarten aan te schaffen

pricewatch: Asus PCE-N53
pricewatch: Asus PCE-N15
pricewatch: TP-Link N600 Wireless Dual Band PCI Express Adapter
pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

Maar wat ook een optie is:

pricewatch: TP-Link TL-WN822N
pricewatch: Asus USB-N14

Wat zou de beste optie zijn qua stabieliteit en snelheid? Tussen deze artikkelen graag niet naar de prijs kijken maar de functionaliteit

[ Voor 48% gewijzigd door The Frys op 15-12-2014 17:18 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Je links doen het niet.

• The Frys
Ging wat verkeerd, nu doen ze het wel
Pagina: 1