Toon posts:

Celeron op Abit LX6 Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een Abit LX6 liggen met een pentium II 233 erop. Hier wil ik graag een celeron op zetten. Volgens de Abit site kan er na het flashen van het bios maximaal een 466 op. Ik heb het bios geflashed en nou is er een multiplier van maximaal 8 beschikbaar. Dan moet ik toch een 533 erop kunnen zetten? Of ben ik nou gek?
Welke Celeron kan ik trouwens het beste erop zetten. Ik zie een PPGA en FC-PGA versie. Wat is het verschil en wat is de beste?
Alvast bedankt.

Verwijderd

533 zou moeten kunnen volgens mij. De FC (flipchip) is gebaseerd op de Coppermine P3 en heeft SSE. Verder is hij koeler en kan veel hoger overgeklokt worden (8x100 kan bijna altijd). In jouw geval 8x83 ? De gewone 533 is een ouderwetse Celeron maar dan met pinnetjes. Voor beide moet je een convertor kopen.

Verwijderd

De 533 Mendochino Celeron (de oude) is geen probleem, die werkt gewoon op 533 omdat ie gelocked is. De 533A gebaseert op de .18 coppermine werkt nog niet stabiel, er is een betabios voor...

Verwijderd

Topicstarter
Een beta bios voor de LX6?

Verwijderd

aangezien de multiplier van een celly locked is maakt het niks uit wat je moederbord aankan.

mijn aopen ax63pro gaat tot max. multiplier 8, terwijl m'n celly toch echt wel op 8.5 loopt (566)