Game PC advies/tweaks

Pagina: 1
Acties:

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-03 10:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! Games zoals: Watchdogs, GTAV, Dragon Age 3, The Witcher 3, The Elder Scrolls & Fallout met veel mods, BF4, Metro 2033.
High/ultra settings met alle toeters en bellen - 1920x1080 op 1 monitor. Ik wil ook gameplay gaan opnemen en editen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil onder de 1200 euro blijven, incl verzendkosten. Geen assemblage kosten, ik ga zelf een poging doen m in elkaar te zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige dvd speler, muis, toetsenbord, externe harde schijf en Windows 7 64-bit. Ik ga over een paar maanden een nieuw beeldscherm kopen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 309,95€ 309,95
1MSI Z97 GAMING 5€ 127,-€ 127,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 342,95€ 342,95
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 73,-€ 73,-
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic S12G 550W€ 79,90€ 79,90
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.125,85

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben vrij gefixeerd op een intel i7 4790k.
De coolermaster CM690 III behuizing vind ik erg cool.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Future proof kan niet echt, dus hoop ik een pc te hebben waarbij ik over de jaren makkelijk componenten kan toevoegen of vervangen zoals RAM, een videokaart en nieuwe SSD's.Zodat ik weer een tijd mee kan. De PC hoeft niet heel erg stil te zijn, maar wil ook weer geen helicopter naast me hebben staan.

Ga je overklokken?
Ja dat is ooit de bedoeling. Ik wil kunnen overclocken om er nog wat extra's uit te halen. Dit zal pas over een jaar ofzo zijn.

Eigen onderzoek
Ik wil graag voor de zekerheid weten of alles samen werkt en ik goede componenten heb uitgekozen of dat er misschien nog iets te verbeteren valt qua performance of prijs.
Ik ben een aardige leek als het op hardware aankomt ook al zit ik constant op een pc, dus hou je vast!

-Ik heb voorlopig genoeg aan 1 256 gb ssd omdat ik meestal maar 1 of 2 games en een paar kleine programma's op mn pc heb staan, en de Crucial MX100 256GB is goedkoop maar presteert goed.

-De MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G schijnt goed te koelen, is stil en ruim voldoende voor 1 beeldscherm om mee te gamen. Heeft goed overclock potentieel. En heeft een mooie prijs.

-Ik ben voor de i7 4790k gegaan. Deze komt erg goed uit de benchmarks die ik heb bekeken en schijnt een hele goede single core performance te hebben. Minder bang voor buck dan bv de i5 maar dat vind ik niet erg. Ik kijk ook even aan hoe de stock koeler het doet.

-Het moederbord gedeelte vind ik vrij verwarrend. Ik gebruik dus 1 beeldscherm op 1920x1080 en hou het, het liefst bij 1 videokaart.
Ik wil de optie hebben om te gaan overclocken. Maar verder zijn de sli/xire opties dus overbodig op de MSI Z97 GAMING 5? Er is wel een mooie 60 euro cashback met de cpu combinatie als ik ze nu alvast koop.

-550W Leek me voldoende, ook als ik wil gaan overlocken. De Seasonic S12G 550W kwam er goed uit. Ook al waren er wel erg veel keuze's.

-Bij de RAM ben ik voor 8GB Crucial Ballistix Tactical gegaan. Goed en goedkoop. En kan later altijd nog meer toevoegen.

-De Cooler Master CM 690 III Closed heeft een onwijs mooi design, wat ook de reden is dat ik m gekozen heb. Ik ga maximaal 2 ssd's gebruiken dus ruimte zat binnenin denk ik.

Dit wordt mijn eerste pc die ik zelf in elkaar ga zetten. Ik zou begin Januari alle componenten in 1 keer kunnen kopen, maar zit nu te denken om alvast bepaalde componenten te gaan bestellen. Is dit een goed idee icm met cashback(i7 + MSI z97) en een gratis game(GTX 970)? Of kan je beter alles in een keer kopen?

[ Voor 2% gewijzigd door Saitama op 14-12-2014 23:37 . Reden: Zinnetje vergeten, kan de titel niet editen? ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik lees hier wat dingen die door elkaar heen gaan. Ten eerste wil je gaan overklokken (op termijn?) maar probeer je het wel aan met de stockkoeler. Tevens ben je erg gefixeerd op een i7, om maar je eigen woorden te gebruiken. Uiteraard presteert die wat beter dan een i5, maar is dat de vrij forse meerprijs waard?

• Saitama
Ik wil inderdaad, over een tijd (een jaar?) gaan overclocken. Zodra ik daaraan begin wil ik een hyper evo 212 of iets beters kopen. Of mocht de stock koeler slecht werken, koop ik m waarschijnlijk sneller. Is dit niet aan te raden?
Daarnaast is de i7 inderdaad een stuk duurder, maar ik vind dat niet erg in dit geval. En hoop op termijn er meer aan te hebben dan een i5. (dit is gokwerk neem ik aan)
Bedankt voor de snelle reactie!

Verwijderd

Wat ik zelf ervaar bij de cooler master behuizingen, is dat het rooster aan de voorkant waar je fan zit, gigantisch veel stof vangt en dat dit niet zomaar schoon te maken is. Mogelijk veranderd dit je keuze als dit voor je een storende factor is.

Verder denk ik dat een i5-k ruim voldoende is voor jouw doeleinden, aangezien je geen gebruik gaat maken van hyperthreading. Dit is simpelweg die euro's niet waard in my opinion.

Aangezien je op termijn gaat oc'en, kan je beter meteen een aftermarket koeler erin zetten, anders moet je over een jaar alles eruit halen om die koeler te plaatsen.

Verder een prima build!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Saitama schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:09:
Ik wil inderdaad, over een tijd (een jaar?) gaan overclocken. Zodra ik daaraan begin wil ik een hyper evo 212 of iets beters kopen. Of mocht de stock koeler slecht werken, koop ik m waarschijnlijk sneller. Is dit niet aan te raden?
Qua koeling doet die het goed genoeg stock, geluidstechnisch is het maar net wat je acceptabel vindt. En voor wat betreft die Evo, ligt eraan hoever je wil gaan overklokken, maar die is vrij licht. Liever een Mugen 4 of True Spirit 140 (mits je een behuizing hebt waar die in past).
Daarnaast is de i7 inderdaad een stuk duurder, maar ik vind dat niet erg in dit geval. En hoop op termijn er meer aan te hebben dan een i5. (dit is gokwerk neem ik aan)
Tja, hyperthreading wordt al heel lang aangekondigd en is er nog steeds niet. Voor mij zou het een dure gok zijn.
Als je naar de moderne games kijkt hoeft het in ieder geval niet:
Watch_dogs: minimale fps scheelt 1 fps (4770k vs. 4570k (oudere versie van die jij nu hebt), beiden oc'ed).
CoD:AW: minimale fps scheelt 0 fps (4770k vs. 4690k (beiden stock))
Far Cry 4: minimale fps verschilt 0 fps (4770k vs. 4690k beiden oc'd)
Elder Scrolls...
BF4...

/edit: nog een mooi artikel, inmiddels iets meer dan een jaar oud, maar nog steeds relevant.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 14-12-2014 15:35 ]

• Saitama
Okay ik ga die links even goed bekijken, zoals ik al zei vind ik de meerprijs niet erg maar ik zie dat ik er inderdaad niet heel veel aan heb. Moet nog even snel hierover gaan nadenken of ik idd een dure gok wil nemen. (de cashback actie helpt wel een beetje)
Ik bedoelde trouwens Skyrim & Oblivion met veel mods, niet de online versie. Ik las dat die games best zwaar voor de cpu zijn.
En over het stof van de coolermaster. Ik heb op het moment ook een coolermaster en stofzuig meestal de voorkant met alleen de slang (op lagere zuigkracht). Heb er niet veel last van eigenlijk.
Ik kan alleen zo snel even niet vinden of de mugen 4 of true spirit 140 in de cooler master CM 690 III passen, ze hebben iig een goede prijs. Ik ga op onderzoek!

[ Voor 40% gewijzigd door Saitama op 14-12-2014 23:37 ]

• Saitama
De scythe mugen 4 (160mm hoog) past in de case(ondersteunt tot 171 mm hoog), dus ik neem die er ook gelijk bij. De True Spirit (170mm hoog) lijkt me net iets te krap.
Verder blijf ik bij de i7, ik ben bereid de dure gok te nemen, ook omdat ik 60 euro terug krijg.
Als verder alles in orde is ga ik in ieder geval cpu en mobo aankomende week kopen :D
Bedankt br00ky & BlackJezz!
Pagina: 1