Pc +/-800 Euro

Pagina: 1
Acties:

• Leisureforce
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-04-2023
Hallo iedereen,

Aangezien mijn oude pc de geest gegeven heeft en mijn laptop ook steeds meer kuren gaat vertonen heb ik besloten om een nieuwe pc aan te schaffen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Af en toe een game spelen, maar voornamelijk het standaard multitask werk(media afspelen, internet, office-apps).

Wat mag het systeem gaan kosten?
800 Euro is zo'n beetje de max voor de onderdelen, het assembleren ga ik zelf maar eens proberen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Afgezien van muis, keyboard, beeldscherm en boxjes gaat er niets mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een aardige videokaart en een ruime ssd wil ik er graag inhebben. Verder vroeg ik me af of 8 gig geheugen voor de komende tijd genoeg is?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor bepaalde merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De looks van het systeem maken me weinig uit. Hoe stiller hoe beter, maar dat is verder geen hele harde eis.

Ga je overklokken?
Nope.

Dit is waar ik na wat andere topics gelezen te hebben op ben uitgekomen. Redelijk weinig verstand van compatibiliteit van onderdelen en of alles in de kast past. Zoals ik hierboven zei wil ik het systeem zelf in elkaar zetten, maar heb hier nul ervaring mee.

Graag hoor ik jullie mening over dit systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 249,90€ 249,90
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 33,50€ 33,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,54€ 13,54
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 789,04

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Mooi systeem binnen je budget. Ik durf haast te stellen, optimaal binnen je limiet.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Heb je dat optisch station echt nodig? Anders zou ik die eruit halen en een aparte CPU-koeler zoals een Gelid Tranquillo Rev.2 erin zetten. Hoewel je stelt dat stilte je niet zo heel veel waard is, ga je dat na een tijdje toch wel waarderen vermoed ik.

Dat is verder het enige wat ik kan bedenken, verder is het een dikke pluim, zulke goede startsystemen zie je niet vaak.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Prima build, eigenlijk niks meer aan veranderen en direct bestellen!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Leisureforce
Bedankt voor de positieve reacties!
.ScorpionSquad schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:52:
Heb je dat optisch station echt nodig? Anders zou ik die eruit halen en een aparte CPU-koeler zoals een Gelid Tranquillo Rev.2 erin zetten. Hoewel je stelt dat stilte je niet zo heel veel waard is, ga je dat na een tijdje toch wel waarderen vermoed ik.
Even over nagedacht en ik kan me inderdaad de laatste keer niet meer heugen dat ik een optisch station gebruikte... Zal gelijk het "mentale plaatje" waaraan een (standaard)pc moet voldoen aanpassen :)

Bedankt voor de tip voor de koeler, als ik die erin zet ipv het optisch station blijf ik nog steeds netjes rond de 800 euro.

Nog een laatste vraagje dan: zelfs met twee redelijk linkerhanden is het in elkaar zetten van dit systeem geen rocketscience toch?
Tips om van tevoren goed op te letten/mezelf op voor te bereiden?

Alvast bedankt!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Leisureforce schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:28:
Bedankt voor de positieve reacties!

Nog een laatste vraagje dan: zelfs met twee redelijk linkerhanden is het in elkaar zetten van dit systeem geen rocketscience toch?
Tips om van tevoren goed op te letten/mezelf op voor te bereiden?

Alvast bedankt!
Het in elkaar zetten van een PC is zo moeilijk niet en zeker de eerste keer is het erg leuk (althans, dat vond ik dan). Tegenwoordig staan er veel filmpjes op Youtube waarin wordt uitgelegd hoe je een PC moet bouwen, zou ik er zeker een paar van bekijken.

Paar tips van mij:
- Zet als eerste de voeding in de kast
- Vergeet de afstandsbusjes en het I/O-Shield van het moederbord niet! (dat wordt nog wel duidelijk in de filmpjes als je niet weet wat dat zijn).
- Zet de CPU in het moederbord, dan geheugen erin, dan de koeler erop en dan pas in de kast. Anders kan het soms nog wel eens vervelend monteren worden.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Nog een paar tips:
• Neem rustig de tijd
• Volg een guide op internet
• Ben je ergens onzeker van, check, dubbelcheck of triple check het
• Regelmatig jezelf ontladen aan een bijv. verwarming

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Of koop een wristband denk ik. Ga zelf voor de eerste keer in elkaar zetten. En zoals hierboven vermeldt staat kijk filmpjes op youtube. In het begin zag het er moeilijk uit maar na mate je meer filmpjes kijkt dan valt het wel mee denk ik enigste wat heel erg vervelend zou kunnen zijn is de koeler erop zetten denk ik.

• Wouter18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-03 18:25
De build in inderdaad binnen de prijsklasse niet beter te krijgen.

En zoals de mensen hierboven zeggen het valt erg mee. Ik heb een paar maanden geleden voor het eerst een pc in elkaar gezet, wat ik je nog verder kan meegeven en zoals ze hierboven ook hebben gezegt.
blijf rustig.. het klikwerk ( bijv. Proccesor op moederbord) is heel makkelijk, maar de kabels vielen mij de eerste keer tegen niet dat het moeilijk is integendeel maar het kan de eerste keer wel verwarrend zijn als alles los ligt. Raadpleeg dan rustig het bijgeleverde boekje bij het moederbord.

Ook als de pc niet gelijk opstart, het is dan vaak gewoon zo dat er niet iets goed vast zit..

Het is vooral heel erg leuk bestellen en geniet ervan!

• Leisureforce
Sweet,

Klinkt als rustig wat huiswerk doen en dan moet het wel lukken.

Bedankt allemaal voor het meedenken en het advies!

• Whatwhat
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:53
Neem je tijd zeker als het je eerste keer is!!! En ja na een tijdje wil je zeker dat je pc stil is. Tenminste dat is wat ik wel heb gehad. Wou een zo snel, sterk mogelijke systeem. Maar nu ik hem heb, heb ik spijt dat ik zo snel gerushed heb om me pc te bouwen!

Verder ziet je systeem er goed uit! :) :)
Pagina: 1