Een (/ Twee) monitor(en)

Pagina: 1
Acties:

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:06
Ik zoek
Een of twee monitoren

Wat is je budget?
+- 210 euro voor een, of twee monitoren (zie onderste deel)

Heb je bepaalde voorkeuren?
+- 23 / 24 inch, minimaal 1920x1080.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem wordt vooral gebruikt om te browsen en video's / films te kijken, af en toe tekstverwerking o.i.d. voor school, en met enige regelmaat eens Battlefield 3 te spelen. Soms neem ik een video op met OBS en bewerk ik hem in Adobe Premiere Pro CS6, dit zijn echter niet erg zware edits.

Wat ik nu heb:

Ik gebruik op het moment een HP 2510i. De HP is aangesloten op mijn videokaart (Asus Geforce GTX 760) via DVI.

Naast de HP staat een Fujitsu Siemens B19-5 sinds 2 weken, deze komt van famillie die er van af wou. Deze monitor is aangesloten via VGA, en wordt aangestuurd door de Intel HD 4600.

De bedoeling:
De HP monitor gaat weer naar mijn vader (De monitor heb ik van hem "geleend"). Hiervoor moet in ieder geval 1 monitor terugkomen.

Ik twijfel of ik het budget moet spenderen aan 1 'dure' monitor, of 2 goedkope. Ik weet dat de goedkope monitoren tn panelen hebben, en dat het "het werk van de duivel" is, maar de HP heeft ook een tn paneel, en die voldoet voor mij (note: nog nooit een scherm met een ips paneel gebruikt).

Wat betreft 'dure' monitoren twijfel ik vooral tussen de Dell Ultrasharp U2412H (1920x1080) en de LG 25UM65-P (2560x1080).
Ik denk dat ik de extra werkruimte van de LG handig ga vinden, maar de monitor is een stuk kleiner in de hoogte dan wat ik nu gebruik. Dit kan opgelost worden door de monitor ergens op te zetten, bijvoorbeeld een speaker die nu naast de monitor staat er onder te leggen op zijn kant.
De Dell lijkt me een hele goede monitor, ik vind het design erg mooi, en de mogelijkheid tot daisy chaining lijkt me erg handig als ik er nog 1 naast zou willen zetten.

Als ik toch voor de 'goedkope' monitoren wil gaan wil ik er graag twee aanschaffen, om mogelijk ook de Fujitsu Siemens monitor te vervangen (of natuurlijk er ook nog naast te hebben). Twee dezelfde monitoren zien er natuurlijk beter uit dan verschillende naast elkaar..
Ik kom er echter niet uit welke monitoren in dit prijssegment goed zijn, ik hoop dat jullie hier bij kunnen helpen.

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-01 17:32

royced

Hello!

Zelf vindt ik twee monitoren echt super handig, maak ik bijvoorbeeld huiswerk kan ik gewoon met 2 tabs werken. Speel ik een game en wil ik daarnaast ook cammen met iemand anders, ook mogelijk. Als ik jou was zal ik dus voor 2 monitoren gaan, mits je denkt dat je dat ook echt nodig hebt. Ik zelf gebruik nu de RL2455HM van BenQ, zeer goed ding. Verschillende opties, kijk je bijvoorbeeld een film, switch je gemakkelijk over op de Movie mode, speel je een RTS spel (Dota, League of Legends) schakel je over op een van de 2 RTS mode. Ingebouwde speakers zijn niet top in dit ding, dus is het handig om een headset of speaker set te gebruiken. Het scherm heeft 1 ms, dus ideaal voor gamen bijvoorbeeld.

Wel iets aan de dure kant, 169€ voor een monitor. Maar zeker waard. Neem dit mee in je overwegingen. Verder kan ik je niet veel informatie geven over andere monitoren van bijvoorbeeld Dell of HP, simpelweg omdat ik daar geen ervaring mee heb.

• Overdrive97
Bedankt voor je feedback royced, ik zal ook even naar die monitor kijken.

Ik vind zelf 2 of meerdere schermen ook ideaal, vandaar dat ik de optie overweeg om 2 goedkope monitoren te kopen.

Zijn er nog meer mensen die iets willen / kunnen toevoegen? :)

Verwijderd

Ik zelf gebruikte gewoon mijn hoofdscherm met zoon klein vierkant plat oud schermpje is ook ideaal dan steek je het geld in het hoofd scherm.
Vaak zijn zijn die oude schermpjes zeer goedkoop/gratis :D
Dus in de plaats van 2 mindere monitoren 1 goede en 1 beetje slechte.
Je merkt dan wel een kwaliteit,s verschil.
Ik hoop dat dit je ook weer verder heeft geholpen.

Groetjes,

mantis

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2014 14:46 . Reden: Spelfout ]

• Overdrive97
Dat doe ik nu ook ManisMeister, ik weet nog niet of ik dat wil houden of 2 identieke schermen wil..
Hoe het er nu uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/8x3puc.jpg

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-01 17:32

royced

Hello!

Zo gebruikte ik mijn schermen ook eerst, een goedkoop oud schermpje ernaast.Werkt prima als je het gaat gebruiken als tweede scherm voor alleen browser of skype bijvoorbeeld. Als je erop wilt gamen, surround gamen.. Dan is het geen aanrader. Maar als je een strak budget hebt, kan je altijd gaan voor een leuk goed schermpje van +/- 200,- en een klein minder denderend schermpje ernaast voor een tientje. Moet je even bij V&A kijken, daar staan ze vast wel.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
royced schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:03:
Als je erop wilt gamen, surround gamen.. Dan is het geen aanrader.
Dat is op 2 schermen sowieso geen feestje met de bezel in het midden.

• Overdrive97
royced schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:03:
Zo gebruikte ik mijn schermen ook eerst, een goedkoop oud schermpje ernaast.Werkt prima als je het gaat gebruiken als tweede scherm voor alleen browser of skype bijvoorbeeld. Als je erop wilt gamen, surround gamen.. Dan is het geen aanrader. Maar als je een strak budget hebt, kan je altijd gaan voor een leuk goed schermpje van +/- 200,- en een klein minder denderend schermpje ernaast voor een tientje. Moet je even bij V&A kijken, daar staan ze vast wel.
Dat kleine schermpje ernaast heb ik al, mocht het 1 monitor worden ja! :)

In dat geval, heeft iemand nog een goed alternatief voor bijvoorbeeld de Dell Ultrasharp U2414H (Ik zie soms een LG of Iiyama langskomen, maar weet niet welke daarvan echt goed zijn), of is dat de monitor to get?

Zijn er verder ook mensen die bijvoorbeeld een LG 25UM65-P of andere 21:9 monitor hebben, en wat voordelen en nadelen noemen in dagelijks gebruik?

• Overdrive97
Nog even een kleine bump, zie post hierboven ^
Pagina: 1