Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Topicstarter
Ik gebruik tot gisteren naar volle tevredenheid op met name mijn Android telefoons de aan Google+ geplakte Foto-backup mogelijkheid. Tot voorheen kon je aanvinken of je foto en/of video wilde backuppen, de video-optie is 'greyed out' dus niet uit te zetten. Op zich geen probleem, heb uploaden alleen met wifi aangevinkt.

Gisteren deed ineens mijn Tweak ADSL het niet meer. Na van alles restoren en resetten kwam ik achter de oorzaak: had gisteren op mijn Galaxy S5 een filmpje van ruim 500MB staan die op een of andere manier de Zyxel in problemen bracht, had continue icoontje up/download op de S5. En de Google Plus upload-processen moesten en zouden kennelijjk alle netwerkresources opslurpen. Wel zo dat gewoon FB of tweakers kijken op de telefoon zelf ook niet meer lukte?!

Tevens kwam ik achter de volgende ongewenste bevinding: tijdens resetten en controleren kabels van het modem ging Plus doodleuk -ondanks wifi only setting- het filmpje over 4G oversturen. Gelijk helft van de databundel erdoorheen.

Dit gedoe heb ik met mijn Nexus (Android 4.4 en nu 5) nooit gehad. Ook niet in buitenland op hotelwifi waar toch heel wat MB's gebackupt moesten worden. Is dit iets nieuws van Google Plus, een netwerkfeature van S5, iets wat in Zyxel prioriteit krijgt om onbekende reden? In modem geen aparte QoS, of loadbalancing/capping per aansluiting kunnen vinden.

Heb nu maar de keuze backuppen wanneer aangesloten op stroom gekozen, maar waarom dit in hemelsnaam moet. Zowel waarschuwing dus voor anderen, maar bovenal een vraag: herkent iemand dit, en weet iemand een oplossing hiervoor? (niets op Google Support gevonden, alternatief bv Facebook ook niet optimaal, en Dropbox door beperkte ruimte ook niet)

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'