Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-08 11:53
Hallo,

Adinias hier.

Ik wil zelf een Gaming PC samenstellen van het liefst maximaal €750,-
Het kan iets meer of iets minder worden, maar ik vroeg me af:

Welke processor-moederbord-videokaart combinatie kan ik het beste nemen?

Een aantal belangrijke punten:

1. Betrouwbaarheid (hoe lang gaat de processor mee)
2. Videokaart die er bij hoort
3. Prestaties.

Minimale eisen:

8 GB RAM, max. graphics mogelijk op games van vorig jaar, games die net uit zijn het liefst op high graphics of beter.

Twee lijsten die ik zelf heb samen gesteld:

Intel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1Gigabyte GA-H97-Gaming 3€ 97,95€ 97,95
1EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB€ 342,95€ 342,95
1NZXT Crafted Series Phantom 410 Zwart€ 85,99€ 85,99
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,50€ 24,50
1Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/8€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 785,34

AMD

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 155,95€ 155,95
1MSI 970 Gaming€ 91,95€ 91,95
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 72,95€ 72,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 774,29

Dit is wat ik tot nog to heb samen gesteld, maar als ik iets beters voor het geld kan krijgen, zet het dan alsjeblieft in de reacties.

Welke lijst is beter? Die met de i5 of die met de FX8350?
Vertel alsjeblieft ook waarom en als je iets beters hebt, leg ook uit waarom.

Alvast bedankt,

Adinias.

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Met beide builds is niks mis. Je hebt luxe borden gekozen, met veel opties. Qua prestaties is een i5 wat constanter. Je zult in benchmarks zien dat zelfs deze goedkoopste i5 het vaak beter doet dan een 8core. Die wordt pas leuk als je hem gaat overclocken.

En iets beters voor je geld? Mwa, blijkbaar kies je voor luxe, dus je kan wel besparen, maar dan ga je inleveren op opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Heb je zelf al een hardeschijf of ssd? verder inderdaad keurig lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 19:00
voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Je mist inderdaad een voeding en opslag (SSD/HDD).

Verder zou ik rood RAM pakken; de binnenkant van je kast is al zwart met een zwart mobo en zwarte koeler en zwarte GPU.

Ik zou voor het oog een GPU kopen met backplate, maar aan jou de keuze.

Waarom staat dit niet in DAA btw?

[ Voor 6% gewijzigd door jorisvdelsen op 14-12-2014 14:13 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

Nemesizz

Untouchable

Bij de AMD setup, dat MSI bord schijnt niet al te beste VRM's te hebben.
Ja het zijn 6+2 fases, maar de kwaliteit van de mosfets is blijkbaar niet al te best en de thermal protection werkt ook vaak niet goed (op stock snelheid zal het niet veel uitmaken, maar met overklokken loopt je bord én CPU gevaar, een aantal mensen heeft hun VRM's doorgebrand en de CPU ging mee doordat er geen OCP op de VRM's zit, dus een te hoge voltage naar de CPU is gegaan toen de VRM's doorgebrand waren).

Volgens mij het enige beetje betaalbare goede 970 chipset bordje dat met een octacore overweg kan is de Gigabyte UD3P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
ik heb al een 750 watt voeding, een 1,5 TB harde schijf en krijg een 128 GB SSD voor kerst.

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
750w voeding, meestal voorspelt dat niet veel goed qua merk en type. Welke hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je voor de amd-build gaat, zou ik dit moederbord nemen: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P Krijgt prima reviews en is ook nog eens goedkoper dan het moederbord dat je nu hebt.

Het is inderdaad wel handig om te weten welk merk en type voeding je hebt, want dat er 750W op staat, betekent nog niet meteen dat de voeding dat voltage kan leveren. Er zijn namelijk erg veel brakke voedingen, dus als je pech hebt, zul je ook nog een nieuwe voeding moeten kopen (al zijn dezen niet duur: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W).

Edit: Ik zou deze videokaart nemen: pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G, kost hetzelfde en krijgt goede reviews in tegenstelling tot die die jij had uitgekozen (had geen reviews op T.net). Verder heb ik zelf een erg goede ervaring met MSI

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
br00ky schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:27:
750w voeding, meestal voorspelt dat niet veel goed qua merk en type. Welke hebben we het over?
Een Corsair CX750M voeding.
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:16:
Als je voor de amd-build gaat, zou ik dit moederbord nemen: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P Krijgt prima reviews en is ook nog eens goedkoper dan het moederbord dat je nu hebt.

Het is inderdaad wel handig om te weten welk merk en type voeding je hebt, want dat er 750W op staat, betekent nog niet meteen dat de voeding dat voltage kan leveren. Er zijn namelijk erg veel brakke voedingen, dus als je pech hebt, zul je ook nog een nieuwe voeding moeten kopen (al zijn dezen niet duur: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W).

Edit: Ik zou deze videokaart nemen: pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G, kost hetzelfde en krijgt goede reviews in tegenstelling tot die die jij had uitgekozen (had geen reviews op T.net). Verder heb ik zelf een erg goede ervaring met MSI
Bedankt voor de tip van het moederbord.
Die videokaart zag ik op YouTube bij Tech Syndicate, hij zei dat het een erg goedr videokaart is die ook besr stil is.

De MSI vind ik zelf niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Laatst online: 21:26
Ookal is de CX750M niet de allerbeste voeding, echt slecht is hij ook niet en kan je hem prima gebruiken, ik heb zelf ook een 600M, maar als je hem nog niet hebt zou ik je wel echt de S12II aanraden, de 520W is genoeg voor beide systemen.

De 970 Gaming van MSI is juist een bord met goede componenten, in tegenstelling tot veel andere bordjes, dus die kan je prima gebruiken.

De videokaart is prima, maar waarom probeer je geen tweedehands 290X te scoren, ik weet niet op welke resolutie je gamed, maar de 290X is beter op hogere resoluties dan de 970, dan moet je denken aan 1440P of hoger. Bij 1080P presteren ze bijna gelijk en ligt het meer aan de games.

Maar om terug te komen op AMD of Intel, ik zou voor het Intel systeem gaan, die is op het moment beter omdat games gen 8 cores gebruiken, en de AMD heeft meer cores, maar zijn wel trager per core, de Intel juist snellere maar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
3L3ktr1k schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:39:
Ookal is de CX750M niet de allerbeste voeding, echt slecht is hij ook niet en kan je hem prima gebruiken, ik heb zelf ook een 600M, maar als je hem nog niet hebt zou ik je wel echt de S12II aanraden, de 520W is genoeg voor beide systemen.

De 970 Gaming van MSI is juist een bord met goede componenten, in tegenstelling tot veel andere bordjes, dus die kan je prima gebruiken.

De videokaart is prima, maar waarom probeer je geen tweedehands 290X te scoren, ik weet niet op welke resolutie je gamed, maar de 290X is beter op hogere resoluties dan de 970, dan moet je denken aan 1440P of hoger. Bij 1080P presteren ze bijna gelijk en ligt het meer aan de games.

Maar om terug te komen op AMD of Intel, ik zou voor het Intel systeem gaan, die is op het moment beter omdat games gen 8 cores gebruiken, en de AMD heeft meer cores, maar zijn wel trager per core, de Intel juist snellere maar minder.
Qua videokaart heb ik liever een GTX 970 van EVGA, want die presteert ook via Tweakers reviews het beste van alle 4 in die test. Een AMD kaart heb ik liever niet, want ik heb echt haat tegen de AMD catalyst: Extreem gebruikers-onvriendelijk.

Zal ik dan ook hogere FPS met de Intel of de AMD processor krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Adinias schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:01:
[...]

Qua videokaart heb ik liever een GTX 970 van EVGA, want die presteert ook via Tweakers reviews het beste van alle 4 in die test. Een AMD kaart heb ik liever niet, want ik heb echt haat tegen de AMD catalyst: Extreem gebruikers-onvriendelijk.

Zal ik dan ook hogere FPS met de Intel of de AMD processor krijgen?
De 970 van EVGA presteert ook hartstikke goed, daar heb ik ook niks op aan te merken.

Ookal kunnen de drivers een heel gedoe zijn, ik zou er toch echt nog een keer over nadenken, price/performance zijn ze nu echt niet te verslaan.

Met de Intel zou je waarschijnlijk hogere FPS halen, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
3L3ktr1k schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:10:
[...]

De 970 van EVGA presteert ook hartstikke goed, daar heb ik ook niks op aan te merken.

Ookal kunnen de drivers een heel gedoe zijn, ik zou er toch echt nog een keer over nadenken, price/performance zijn ze nu echt niet te verslaan.

Met de Intel zou je waarschijnlijk hogere FPS halen, ja.
Ik denk alleen wel dat de GTX 970 later met nieuwere games een voorsprong zal krijgen vanwege nieuwere technologie dan de R9 290X.

Maar ik vind wel dat een i5-4460 eigenlijk veel slechter lijkt in de specs dan een i5-4690K. Hierom keek ik ook naar de FX8350 omdat die goedkoper was, een 8-core was én een hogere kloksnelheid had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Adinias schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:30:
[...]

Ik denk alleen wel dat de GTX 970 later met nieuwere games een voorsprong zal krijgen vanwege nieuwere technologie dan de R9 290X.

Maar ik vind wel dat een i5-4460 eigenlijk veel slechter lijkt in de specs dan een i5-4690K. Hierom keek ik ook naar de FX8350 omdat die goedkoper was, een 8-core was én een hogere kloksnelheid had.
Nee, dat valt mee, de 290X heeft gewoon betere performance, en dat zal later niet veranderen door technoligie die nieuwer of ouder is. Een GT710 is ook nieuwer dan een 690, maar de 690 is toch beter, zo zou je het een beetje moeten zien.

Idd, dat lijkt zo ja, maar het zijn twee heel verschillende architecturen, waar dat net wat anders werkt. Uiteindelijk ben je beter uit met de Intel, en dat is niet omdat ik een Intel-fanboy ben, ik ben de fanboy voor degene die het beste is :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
3L3ktr1k schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:36:
[...]

Nee, dat valt mee, de 290X heeft gewoon betere performance, en dat zal later niet veranderen door technoligie die nieuwer of ouder is. Een GT710 is ook nieuwer dan een 690, maar de 690 is toch beter, zo zou je het een beetje moeten zien.

Idd, dat lijkt zo ja, maar het zijn twee heel verschillende architecturen, waar dat net wat anders werkt. Uiteindelijk ben je beter uit met de Intel, en dat is niet omdat ik een Intel-fanboy ben, ik ben de fanboy voor degene die het beste is :P .
Alleen zit ik met AMD wél veel meer op mijn budget. Terwijl ik er met Intel bijna mee op 780 euro zit i.p.v. 750 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Als je dan een AMD GPU neemt, die uiteindelijk beter is en een Intel CPU, kom je weer onder de 750,- uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
3L3ktr1k schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:47:
Als je dan een AMD GPU neemt, die uiteindelijk beter is en een Intel CPU, kom je weer onder de 750,- uit.
Hmmm...

Kan ik ook nog op een andere manier op de Intel lijst besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Ja, een nieuwe 770 zou je kunnen nemen, maar dat is ook niet echt future-proof, tov de 290X.

Je kan dus beter over je budget heen gaan als je Nvidia-Intel wilt, of een Intel-AMD nemen en onder je budget blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
3L3ktr1k schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:54:
Ja, een nieuwe 770 zou je kunnen nemen, maar dat is ook niet echt future-proof, tov de 290X.

Je kan dus beter over je budget heen gaan als je Nvidia-Intel wilt, of een Intel-AMD nemen en onder je budget blijven.
Ik bedoelde eigenlijk een andere manier dan de videokaart. Gewoon videokaart en processor zo houden - op andere dingen besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreezjie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 16:03
Als je al een voeding en harde schijf hebt, heb je misschien ook al een kast zodat je die NZXT kast niet hoeft te nemen? Dat bespaart je zo'n kleine 90€...

Ik ben zelf voor 't moment ook aan het uitkijken voor een gelijkaardig systeem en ik heb AMD zelfs niet meer in de opties gestoken.
Op CPU gebied is Intel steeds sneller. Mijn eerste idee was om voor de i5 4670K of i5 4690K te gaan maar mij hebben ze dus ook die 4460 voorgesteld. Toch vraag ik mij af wat het verschil in performance is tussen die twee (drie) ie. ga je geen verschil in snelheid zien tijdens gebruik alsook minder fps? Het feit dat de andere twee overclockable zijn maken ze voor mij ook meer future proof.
Als videokaart moet het Nvidia zijn want als je Linux wil draaien kan je best geen AMD nemen hoewel AMD wel enkele mooie kaarten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
kreezjie schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:51:
Toch vraag ik mij af wat het verschil in performance is tussen die twee (drie) ie. ga je geen verschil in snelheid zien tijdens gebruik alsook minder fps?
Daarvoor kan je gamebenchmarks raadplegen. Dit artikel, kopje 14-28 vind ik altijd erg handig. Niet op het Pools letten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreezjie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 16:03
Daarvoor kan je gamebenchmarks raadplegen. Dit artikel, kopje 14-28 vind ik altijd erg handig. Niet op het Pools letten ;).
LOL
Dit is ook de eerste keer dat ik een Poolse website raadpleeg :)
Misschien ligt het aan mij maar ik vind die 4460 daar niet in terug? Wat ik wel zie is dat de 4670 redelijk goed presteert. (beter dan vele i7's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
kreezjie schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:51:
Als je al een voeding en harde schijf hebt, heb je misschien ook al een kast zodat je die NZXT kast niet hoeft te nemen? Dat bespaart je zo'n kleine 90€...

Ik ben zelf voor 't moment ook aan het uitkijken voor een gelijkaardig systeem en ik heb AMD zelfs niet meer in de opties gestoken.
Op CPU gebied is Intel steeds sneller. Mijn eerste idee was om voor de i5 4670K of i5 4690K te gaan maar mij hebben ze dus ook die 4460 voorgesteld. Toch vraag ik mij af wat het verschil in performance is tussen die twee (drie) ie. ga je geen verschil in snelheid zien tijdens gebruik alsook minder fps? Het feit dat de andere twee overclockable zijn maken ze voor mij ook meer future proof.
Als videokaart moet het Nvidia zijn want als je Linux wil draaien kan je best geen AMD nemen hoewel AMD wel enkele mooie kaarten heeft.
Het probleem is dat mijn kast meer dan 10 jaar oud is en dat hij gewoon aan vervanging toe is. Een casemod is het niet waard omdat ik het nog nooit gedaan heb en ik niet bepaald technisch ben en daarom zou ik graag een nieuwe kast kopen waar ik ook weer jaren mee vooruit kan. Daarom kies ik de NZXT, sinds ik weet dat het een goed merk is en ik de kast ook mooi vind. De kast die ik nu heb is een typisch kantoormodel van 10 jaar oud zonder cable management en alleen ruimte voor erg kleine fans.

Als je wilt weten wat voor een PC ik nu heb kun je bij mijn inventaris kijken, alleen heb ik de kast nooit weer kunnen vinden. Blijkbaar werd hij 10 jaar geleden wel bij Alternate verkocht xD
br00ky schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:54:
[...]

Even benieuwd hoor, maar ik zie daar ten eerste niet echt benchmarks.

Verder zou ik graag meer tips horen over het besparen op een Intel PC.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1Gigabyte GA-H97-Gaming 3€ 98,-€ 98,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 778,39

Met deze lijst heb ik ongeveer 7 euro bespaard sinds de vorige Intel lijst door goedkopere DDR3-1600 RAM te nemen. Maar kan ik nog op een andere manier besparen ZONDER mijn processor of videokaart te vervangen of door minder GB RAM te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De 4430 staat er wel in en is erg vergelijkbaar (ietsje trager dan de 4460), moraal van het verhaal, het maakt allemaal bar weinig uit.

En je systeem goedkoper maken? Er kan makkelijk 30-40 euro van je moederbord af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De CPU koeler is op zich niet nodig, de stock koeler die bij de CPU wordt geleverd is op zich ook prima. Ook kun je nog wat besparen op het moederbord, één die 20 à 30 euro goedkoper is zal denk ik net zo goed voldoen voor jouw.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
br00ky schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:08:
De 4430 staat er wel in en is erg vergelijkbaar (ietsje trager dan de 4460), moraal van het verhaal, het maakt allemaal bar weinig uit.

En je systeem goedkoper maken? Er kan makkelijk 30-40 euro van je moederbord af.
Welk moederbord kan ik dan kiezen?
Ik heb namelijk wel graag een ASUS, MSi of Gigabyte moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 is een standaard take. Vrij luxe voor zijn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
-The_Mask- schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:09:
De CPU koeler is op zich niet nodig, de stock koeler die bij de CPU wordt geleverd is op zich ook prima. Ook kun je nog wat besparen op het moederbord, één die 20 à 30 euro goedkoper is zal denk ik net zo goed voldoen voor jouw.
Idd een goed idee. Ik ga mijn i5 aan het begin toch nog niet overklokken. Ik dacht alleen dat de stock-i5 koeler nogal lawaai maakte.

Ik kan de PC inderdaad eerst zonder custom koeler kopen. Vervolgens kan ik altijd nog een nieuwe kopen als de stock koeler me niet bevalt.

Alleen denk ik dan niet dat ik dan de Crucial Ballistix neem, maar eerder de Kingston Hyperx fury RAM. Die is kwalitatief toch beter.

Edit: Ik neem eigenlijk aan dat de Crucial Ballistix ook prima is. Iets slechter dan de Kingston Hyperx fury RAM, maar ook prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Adinias op 15-12-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De stockkoeler van Intel is vrij stil. Geheugen van Kingston is ook niet kwalitatief beter geheugen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:17
br00ky schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:54:
[...]

Ik vind het kijken naar gemiddelde fps eigenlijk juist niet relevant bij processor reviews, dat zijn meetmethodes van 2010 en vroeger.
Tegenwoordig meet 'men' de frametimes of variatie tussen frames, die geven veel beter aan of een game speelbaar is of niet.
Of een processor nu gemiddeld 90 of 70fps doet maakt eigenlijk helemaal niks uit, als die laatste max frametimes van 20ms neerzet en de eerste van 25ms dan heb je toch liever de processor met lagere gemiddelde fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:53

Trygve

Redacteur
Adinias schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:01:
[...]
Een AMD kaart heb ik liever niet, want ik heb echt haat tegen de AMD catalyst: Extreem gebruikers-onvriendelijk.
Ik heb een AMD-kaart en ben ook niet weg van Catalyst, maar die hoef je ook helemaal niet te gebruiken :)
Drivers downloaden, extracten, het installatiescherm dat dan tevoorschijn komt weer afsluiten, via device manager handmatig de map selecteren waar je die drivers hebt uitgepakt en klaar ben je. Overklokken kun je met de programma's van de fabrikanten zelf doen, bijvoorbeeld Sapphire Trixx.

Alleen heb je voor die 290/290X wel goede koeling in je kast nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
r100 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:16:
[...]

Ik heb een AMD-kaart en ben ook niet weg van Catalyst, maar die hoef je ook helemaal niet te gebruiken :)
Drivers downloaden, extracten, het installatiescherm dat dan tevoorschijn komt weer afsluiten, via device manager handmatig de map selecteren waar je die drivers hebt uitgepakt en klaar ben je. Overklokken kun je met de programma's van de fabrikanten zelf doen, bijvoorbeeld Sapphire Trixx.

Alleen heb je voor die 290/290X wel goede koeling in je kast nodig.
Ik heb intussen het systeem al gekocht met een GTX 970 van EVGA en een Core i5 4460.

Pagina: 1