Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-11 13:50

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Dit weekend zag ik een mooie aanbieding voor een 40"Philips (~€350). Toen ben ik eens gaan kijken voor vervanging van mijn huidige 32" flatpanel uit 2008 of 2009.

Na doorlezen van de FAQ hier, wat oudere artikelen, en de tips over: avforums en erg handig deze! Kom ik er nog niet uit.

Ik neig naar de Philips (deze), maar lees ook goede verhalen over Samsung, bijv of Dus de 5200, of 5300.

We kijken nauwelijks TV. Wel series op de Laptop. De kinderen kijken wel een uur+ per dag en Youtube e.d. Dat is dan een optie om Series en Youtube, uitzending gemist, etc. in de toekomst op TV te kijken misschien?

Veeleisend zijn we verder ook niet;
Schermgrootte wil ik 40" of een tikkie groter.
Budget is 350-400
Beeld moet mooi zijn (subjectief, ik weet het :) )
Geen Orion, of Yhukimakie ofzo, ik wil er wel een paar jaar mee doen ;)
SmartTV mag, maar chromecast o.i.d. is ook een optie
smalle rand vind ik mooi (hij komt aan de muur te hangen)

En daarbij; Moet ik juist wel of niet naar 3D TV 's kijken?
Ik denk dat je met dit budget geen goede 3D kwaliteit krijgt. Maar als het een 20x mooiere kijkervaring oplevert.. ?

Heeft iemand aanraders, tips?

[ Voor 7% gewijzigd door bord4kop op 14-12-2014 11:46 ]

| Security Management |

• Deadlockk
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 17:09
Zonder het thread te hyjacken, ik zit met precies dezelfde vraag als bord4kop (heb ook de samsungs bekeken, etc),
Ik heb iets minder budget, dus als jullie ook suggesties hebben tussen de 250-350 euro, graag! :)

Bedankt!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit hoort in Consumentenelektronica Aankoopadvies...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
hmm.. klinkt logisch :+

Moet ik hem daar opnieuw maken (en hier laten doodbloeden) of is het topic te verplaatsen?

| Security Management |

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou niet naar 3d kijken. Het aanbod films/series hiervoor is sowieso op het moment laag. Of je moet het echt per se willen. Dan zou ik passief 3d zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door ByteMe_ op 14-12-2014 12:27 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Zou deze wat zijn?

Samsung UE46F6320AW

Is wel 3D, maar redelijk gunstig geprijsd en nog 46" ook! 8)
Ding is eind 2013 op de markt gekomen. Is het slim om zoeen te kopen ("overjarig") model met meer en betere functies, of een recenter model. Omdat deze betere beeldkwaliteit bied?

| Security Management |

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:24
Ik heb zelf deze als vervanging voor mijn 32" uit 2008 gekocht, en ben er erg blij mee:
pricewatch: Sony Bravia KDL-40W605B Zwart

Ook volgens WhatHiFi een goede koop:
http://www.whathifi.com/awards/2014/televisions

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Ziet er goed uit, heeft ook WLAN aan boord. Recenties goed..

Alleen gaat ie niet passen op mijn VESA steun :'(

BTW: die Samsung gaat over, prijs verkeerd gezien, het ding kost nog 600,- ;(

| Security Management |

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
En zo blijven we zoeken..

Kom ik nog andere merken tegen voor minder dan 400, zoals: deze LG of een panasonic.
Beide schermen zijn 42" ook nog. Volgens de beschrijvingen op de sites zijn het superieure schermen. Daar geef ik natuurlijk niets voor, maar ze zijn stukken goedkoper dan bijvoorbeeld de betere (?) samsung 5000 en 6000 series.
Zit er nou echt veel kwaliteitsverschil en beeld kwaliteit verschil in?

Ik meende dat vrijwel alle LCD schermen door dezelfde 2 of 3 fabrikanten werden gemaakt :?

| Security Management |

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Kijk eens in een fysieke winkel, dan weet je meteen of je het mooi vindt of niet

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
bord4kop schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:16:
Ik meende dat vrijwel alle LCD schermen door dezelfde 2 of 3 fabrikanten werden gemaakt :?
Dat niet iedere fabrikant haar eigen panelen maakt, wil nog niet zeggen dat de kwaliteit van de panelen ook identiek is. Wel is het zo dat het in het goedkope segment, waar jij dus naar op zoek bent, het vrij weinig uitmaakt. Het is allemaal maar matig.
RonaldDesigns schreef op woensdag 17 december 2014 @ 18:42:
Kijk eens in een fysieke winkel, dan weet je meteen of je het mooi vindt of niet
Daar kun je echt niets als het aankomt op het beoordelen van de beeldkwaliteit. De welbekende winkelmodus is niet representatief voor de daadwerkelijke prestaties van de televisie. Ook omgevingslicht en ruimte vertekenen het beeld.

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
ok, matig dus.. :-(

Ik kom van een Philips 32", dus het is al snel beter :*)
En ik heb geen hoge eisen, een vriend van me heeft een prachtig mooi beeld op een samsung, maar dat ding was 1200,- 2 jaar geleden. Dat soort bedragen ga ik nooit uitgeven, heb ik er niet voor over.

Maar bij wel bedrag kan ik dan wel rekenen op een goede/betere TV?
En welke suggesties hebben jullie dan?

| Security Management |

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
pricewatch: Sony Bravia KDL-40W605B Zwart

Sony, is goed bezig volgens mij

• Dimens
bord4kop schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:32:
Maar bij wel bedrag kan ik dan wel rekenen op een goede/betere TV?
En welke suggesties hebben jullie dan?
Zoiets als een Sony W605B, zoals Catch22 al aangeeft, is een heel stuk beter. Voldoet ook wel aan je eisen.

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
hmm, toch die Sony nog eens overwegen.
Ik had em al gezien.. en inderdaad goede recensies, goede kwaliteit (volgens mij). Enige probleem is dat ik dan weer een andere steun erbij moet kopen. Dat extra geld steek ik liever in de TV zelf :P

Vrijdag ga ik beslissen.. Ambilight lijkt me ook wel heel gaaf.. Nu bij MediaMarkt in de aanbieding voor 499,-..
Keuzes keuzes.. :+

| Security Management |

• Dimens
bord4kop schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:01:
hmm, toch die Sony nog eens overwegen.
Ik had em al gezien.. en inderdaad goede recensies, goede kwaliteit (volgens mij). Enige probleem is dat ik dan weer een andere steun erbij moet kopen. Dat extra geld steek ik liever in de TV zelf :P
De voet van de W605B is een muurbeugel zelf. Hier heb je dus geen extra muurbeugel voor nodig.
Vrijdag ga ik beslissen.. Ambilight lijkt me ook wel heel gaaf.. Nu bij MediaMarkt in de aanbieding voor 499,-..
Keuzes keuzes.. :+
Ambilight kan dan wel leuk zijn, de kwaliteit van de Philips-televisies is bedroevend laag. Ik zou er mijlen ver van wegblijven.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:06
Wellicht dit --> http://www.tvstore.nl/pro...tm_medium=pricecomparison
Is de goedkoopste ( Samsung ) 46" met een native 100Hz panel.
Wel een wat ouder model.

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
ow?

Mijn Philips doet het al sinds 2006 prima!
Er zit echter wel een behoorlijk prijsverschil tussen een beetje Samsung (wat vaak wel als erg goed beoordeeld wordt) en een Philips of Panasonic inderdaad. Voor kwaliteit betaal je natuurlijk wel wat..

Die 46" TV is wel een aardige optie zeg! En nog 3D ook. Al vraag ik me de meerwaarde daarvan af? Is dat niet meer een gadget van 3x leuk en daarna onzin?

Sony;
Ik zie het inderdaad, handig. Wel jammer van mijn huidige steun en extra gaten in de muur. Maar fijn dat t niet extra kost :Y

| Security Management |

• Dimens
bord4kop schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:38:
ow?

Mijn Philips doet het al sinds 2006 prima!
"Prima" zegt natuurlijk niets. Ja, je hebt beeld. Maar iedere televisie geeft beeld dus als het om "prima" gaat, ben je net zo goed af met de goedkoopste televisie.

Philips maakte ooit hele goede televisies en dat waren de CRT-televisies. Sinds LCD hebben ze over het algemeen maar matige televisies op de markt gezet. Zonder Ambilight hadden ze het waarschijnlijk niet eens gered.

En nu is het geen Philips meer maar TP Vision, een B-merk wat je beter links kan laten liggen.
Er zit echter wel een behoorlijk prijsverschil tussen een beetje Samsung (wat vaak wel als erg goed beoordeeld wordt) en een Philips of Panasonic inderdaad. Voor kwaliteit betaal je natuurlijk wel wat..
Philips met Panasonic vergelijken.. daar gaat het al mis. Panasonic heeft jarenlang de beste televisies op de markt gezet nadat Pioneer gestopt was met het produceren van plasmatelevisies. Tegenwoordig hebben ze ook goede LCD-modellen zoals de AS640 serie.

Philips heeft dat niet. De televisies presteren allemaal matig.

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
okido, ik laat Philips links liggen :)

Ik dacht, gezien de prijzen, dat Panasonic ook een budget TV was. Maar als de kwaliteit ook goed is, staat ie, blijft ie, op mijn shortlist :Y

Dank voor de reacties allen!

| Security Management |

Pagina: 1