Toon posts:

1080p mx player op android stick hapert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Titel zegt eigenlijk alles al. Heb sinds enige tijd een chinese R-box hdmi tv stick. Apparaat deed het op mijn oude kleine tv altijd probleemloos met non HD films. Heb nu net een mooie 50" tv gekocht en wil daar van full hd genieten maar dat werkt dus niet altijd hapervrij.
Rare is alleen dat het niet altijd misgaat. Zelfs films die een eerste keer probleemloos speelden kunnen een tweede keer toch gaan haperen.

Specs zijn: R-box, rockchip rk30sdk, arm v7 op 1608mhz met 1 gb Ram. Android 4.1.1

Heb ook CPU monitor laten meelopen met een haperende film maar daar komt de cpu niet boven de 13%.

Bestanden die ik speel zijn mp4 h264 en komen bij Yify vandaan en hebben een videobitrate van ongeveer 2 mb/s.

Heb ook een aantal andere videoplayers geprobeerd maar MX player is de enige die de bestanden uberhaupt wil afspelen. Sta al op het punt om een Minix oid te gaan bestellen, maar verder ben ik met huidige apparaat best happy.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe op te lossen? Alvast bedankt!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is de bitrate van de films?

2 milibit per seconde lijkt me wat laag. Als dit 2 Mbit (of 2 Mbyte) per seconde is, kan het kan zijn dat je wifi te traag is? Zo'n stickje heeft niet de meest briljante wifi antenne.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Typen op een tablet is lastig, maar uiteraard bedoel ik 2 Mbits/sec.
Films worden vanaf een class 10 MicroSD kaart afgespeeld .

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat het wel komt doordat hij op de versterker lag en daar wat warm werd. Heb hem nu al 2u laten draaien en nog geen hapering gezien.