Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

This War of Mine - Niet uitgespeeld?

Pagina: 1
Acties:

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hmm, interessante feedback van een tweaker in de comments nav het "This war of Mine"-review topic:
Volgens mij hebben jullie niet het spel uitgespeeld. Na 1 ingame maand was bij mij de oorlog voorbij, en het spel dus klaar. Je krijgt een mooie outro te zien, waar al je slechte daden nog eens ongemakkelijk voorbij komen. Ze vertellen bv ook hoe het jaren later met je mensen gaat.
Hier: durador in 'reviews: This War of Mine - Biedt te weinig hoop'

Nou wil ik het niet meteen proberen, maar het klinkt als een waarheidsgetrouw verhaal.

Verwijderd

Er zijn nog meer reacties die ook aangeven dat er wel degelijk een einde is en dat het zelfs mogelijk is dat je mensen het overleven. Misschien nog een tweede of derde playtrough proberen? De oorlog duurt niet elke keer even lang blijkbaar.

• waktak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 11:23
Ik kan bevestigen dat dit zo is en vind het dan ook een grove fout die een erg verkeerde indruk achterlaat voor degenen die deze review bekijken. Deze game verdient op zijn minst vier sterren, aangezien de minpunten gebaseerd zijn op verkeerd getrokken conclusies doordat er te weinig verdiept is in de game!

[ Voor 4% gewijzigd door waktak op 14-12-2014 13:54 ]

• cobis taba
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05-2023
Er is inderdaad een einde aan de game en hoewel Paul (de reviewer) zegt dat hij de tekst heeft aangepast wekt ook de laatste tekst een verkeerde indruk. Er staat nu het volgende in de tekst;

"Dat is lastig en je zult niet iedereen in leven kunnen houden. Dat is ook tegelijk de voornaamste kritiek of de game; er is weinig hoop, nauwelijks een uitweg, weinig dat je kunt bereiken."

Feitelijk een aantal onjuistheden:
1) je kunt iedereen in leven houden. Dat is niet perse makkelijk, maar ook niet onmogelijk of idioot moeilijk (mijn 2e potje lukte dat al).
2) Er is wel degelijk een game (niet nauwelijks een uitweg) zolang je maar een beetje geluk hebt en goed speelt.

Dat er fouten in een review zitten is al erg genoeg, dat ze zelfs na feedback niet echt worden gecorrigeerd en dat de reviewscore niet wordt aangepast is totaal onacceptabel wat mij betreft...

• Chocola
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik wilde hier net een topic over maken, maar gelukkig is die er al.

Ik kan bevestigen dat er een einde is. Het is niet eens zo heel erg moeilijk om dat te halen: de uitdaging zit hem in het in leven en tevreden houden van alle mensen. Dit is ook niet extreem lastig ofzo maar als je niet goed speelt of onhandige keuzes maakt dan kan dit snel resulteren in sterfte.

En het is niet als of Paul te weinig gespeeld heeft:
Paul Hulsebosch @durador • 14 december 2014 11:19
Ik heb een stuk of 20 potjes gespeeld, maar ben kennelijk nooit ver genoeg gekomen. Ik heb het inderdaad nooit tot 30 dagen weten te rekken. Maar dank de opmerking; ik heb de tekst aangepast!
Na 2-3 potjes lukt het normaal gesproken al om uit te spelen (enige vraag is met hoeveel overlevenden). Volgens mij heeft Paul de game niet echt begrepen... Wat mij betreft onacceptabel dat dit soort reviews gepost worden. De reviewer doet hiermee onrecht aam de game en de developers omdat de review op onjuiste feiten en onvolledige speelervaring gebaseerd is.

Overigens: zelfs als het je niet lukt de game uit te spelen (wat ik me niet voor kan stellen, maar stel) en je gaat een review schrijven dan zoek je toch op zijn minst eerst uit of er wel of niet een einde is? Het is je net immers 30 keer niet gelukt verder te komen. Echt onbegrijpelijk dit.

[ Voor 3% gewijzigd door Chocola op 14-12-2014 15:31 ]

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Vooropg gesteld; het is uiteraard onvergeeflijk stom dat ik de afloop van de game niet gevonden heb en daar dus ook niets over geschreven heb. Ik heb heel wat potjes gespeeld en kennelijk nooit genoeg geduld gehad. Vreemd, want ik ben juist liefhebber van games waar wat meer geduld voor nodig is (Deus Ex, Hitman, Thief, dat soort games). Maar goed, hier heb ik het overduidelijk niet goed aangepakt.

Wat checken betreft; dat had hier gekund. Al is het niet gebruikelijk om bij het schrijven van een review eens uitgebreid te gaan rondneuzen wat anderen van de game vinden. Je wilt als reviewer je eigen mening verwoorden en niet die van een ander overschrijven. Dus lees ik - en ik weet dat collega's het ook zo doen - nooit andere reviews (als die er op moment van schrijven al zijn) over het spel dat ik aan het spelen ben. Dat doe ik pas als m'n eigen stuk gepubliceerd is.

Wat natuurlijk geen excuus is voor deze blunder.

• cobis taba
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05-2023
Dank voor je reactie. Wat betreft het punt dat je andere reviews niet leest, dat is op zichzelf begrijpelijk en correct. Waar het hier om gaat is dat jij weet dat je het spel niet hebt uitgespeeld en je dan de vraag kunt stellen of er een einde is, of dat er - zoals jij aannam - geen einde zou zijn. Zeker omdat het spel wel de indruk wekt dat er meer content is dan 30 dagen; zo lijkt het me sterk dat je alle upgrades gehaald hebt (mij lukt dat niet in ieder geval). Dus niet zozeer het lezen van andere reviews, maar het controleren van je eigen aannames als je een spel niet uitgespeeld hebt.

En eigenlijk, altijd een spel uitspelen voordat je een review schrijft.

Edit: 1 ding vergeten. In je review schrijf je dat het gebrek aan een einde e.d. een belangrijk minpunt is (het belangrijkste zelf). Nu dat anders is en duidelijk is geworden dat jouw indruk van de game meer met jou en minder met de game te maken heeft (dat zeg je zelf) - waarom veranderd dat je conclusie verder niet? Geen ander cijfer, geen andere conclusie of iets dergelijks. Een paar woorden gewijzigd, terwijl 'je belangrijkste kritiek' niet blijkt te kloppen?

[ Voor 25% gewijzigd door cobis taba op 15-12-2014 14:22 ]

Pagina: 1