[win7] cmd.exe foutmelding bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ik heb vandaag mijn Windows 7 X64 OEM Sp1 opnieuw geinstalleerd. Na een uur kreeg ik bij het afsluiten steeds de melding dat cmd.exe niet kan worden gestart met de melding 0xc0000142.

Opnieuw format gedaan. SSD secure erase gegeven. Deze keer eerst alle Windows updates gedaan. Uur later weer exact hetzelfde probleem (!).

Op internet zijn 1000 'oorzaken' te vinden maar bij een clean install is het allemaal erg onlogisch...

edit:
sfc /scannow vindt niets

Heb ondertussen vrijwel alle software die ik had geïnstalleerd verwijdert maar het probleem blijft bestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 14-12-2014 02:40 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Nee, ik krijg de melding bij het afsluiten niet bij een specifiek programma. Cmd zelf werkt perfect.

Vreemd genoeg verdween de melding niet na het verwijderen van het gros van de software.

Deze keer had ik na installatie en drivers en updates inclusief nvidia een image gemaakt. Ook dit image vertoont nu de foutmelding (frustrerend).

Ben nu aan mijn derde clean install begonnen. Wat op valt is dat bij het afsluiten het plieng geluid nu hoorbaar is. Dat was vervangen door de cmd foutmelding.

Voor de 140 windows updates gaat het in ieder geval goed. Ergens daarna gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTweety
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb zelfde probleem kan maar niet vinden wat er probeert te starten als ik uitlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 10:49
Je kunt met de windows performance toolkit (gratis download) een shutdown trace maken. Daarbij kan je zien welke processen worden gestart tijdens het afsluiten, inclusief alle parameters. Als je een trace maakt en deelt kan ik er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Nooit van gehoord maar klinkt als een goede tip.

Ondertussen heb ik nu steeds heel voorzicht alles geinstalleerd en elke keer een image gemaakt (voor als het fout ging).

Wat ik nu anders heb gedaan
-Alle windows updates tegelijk ipv IE11 etc uitvinken
-GeforceExperience NIET geinstalleerd en dus ook geen microsft 4.5.1 gedoe

Met name dat laatste is nu sterk verdacht. Mijn failsafe image van mijn tweede install was namelijk NA de installatie van de Geforce drivers. Ik had verder ook alle software verwijdert behalve de drivers (waaronder GFE).

Nu start ik een game op en zie ik de melding Installing .net Framewor 4.5.1.cmd via steam. Dat zou dan best eens het CMD gebruik kunnen verklaren...

In ieder geval tot heden nog geen error (afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGH_06
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-03-2023
Nividia geforce experience uninstall en probleem van cmd.exe foutmelding bij afsluiten opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Laatst online: 26-09 12:27
Is er al een oplossing?

Hier namelijk zelfde probleem.
Probleem doet zich voor bij afsluiten of opnieuw opstarten. Probleem doet zich voor na nieuwe clean install win 7.

Vreemde is heb hier nooit eerder last van gehad te hebben. Ook niet na nieuwe install met zelfde hardware/software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Tot heden ben ik cmd.exe fout vrij :). Heb de hele sloot er weer opstaan:
-teamviewer
-dropbox
-photoshop
-premiere pro
-chrome
-teamspeak
-steam
-origin
-f.lux
-Norton
-uplay
-Logitech gamign software
-logitech webcam software
-epson
-office 2010

Ik verdenk nog steeds de GeforceExperience. Dus ik zou die inderdaad even verwijderen @marcemaria. En eventueel bij de volgende clean install die lekker overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
dat zal ik eens proberen alleen het vreemde is dit heeft altijd gewerkt. tot op de dag vandaag.

Geforce experience heeft nog geen nieuwe driver uitgebracht waarvan dit verandert zou moeten zijn met de zelfde versie werkte het altijd wel.

Ik zal dit vanavond gelijk proberen alleen ik snap alleen niet hoe nu ineens meerdere mensen hier last van hebben.

Voor de gene waar dit probleem niet opgelost kan worden. Is dit misschien een oplossing

Sinds de update van KB3004394 krijgen we hier op Windows 7 systemen een foutmelding bij het afsluiten van de PC DEZE DUS NIET INSTALLEREN

hier ff het complete verhaal
https://www.security.nl/p...indows-+en+Office-updates

[ Voor 33% gewijzigd door marcelmaria op 15-12-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:08
ik had dit toevallig op een pc vandaag,nvidia expirience verwijdert en weg was het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Het probleem lost zich idd op na verwijderen van nvidia experience.

Ligt dit nou aan Windows of nvidia ?

Zelf vind ik nvidia experience toch wel makkelijk programma. Hoop dat hier snel een update voor komt.

Ik zie nu dat er een update van nvidia uit is gekomen van nvidia experience 2.1.5.0 3 uren geleden

Is hierbij het probleem opgelost ? Al iemand ervaren ?

[ Voor 27% gewijzigd door marcelmaria op 16-12-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik kan morgen wel even de geforce experience installeren. Ik maak dan wel eerst even een image :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Dat is prima:) haha ja verstandig :9

Ik hoor het wel:) Nvidia heeft ook een beta driver uitgebracht mischien in combinatie met de nieuwe experience dat het opgelost is

[ Voor 49% gewijzigd door marcelmaria op 17-12-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Geen problemen met de nieuwste Geforce Experience.

Ik zou even kijken naar die .net framework installatie. Wellicht dat de auto install die GeForce gebruikt vreemd is. Ik heb nu die van Endless Legend gebruikt.

Die is 139MB en bestaat uit de volgende files:
installscript.vdf
Microsoft .NET Framework 4.5.1.cmd
NDP451-KB2872776-x86-x64-AllOS-ENU.exe
noop.cmd

Er is vast ergens een tool te vinden op dat netwerk te cleanen. Twee keer een .cmd file erg verdacht ;).

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 17-12-2014 17:50 ]

Pagina: 1