• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-01 17:32
Dag,

Ik heb nu al enig tijd problemen met mijn RAM, ik run 8GB Valueram van Corsair op een Asrock Z77 Extreme4. Als ik bijvoorbeeld mijn google chrome (met facebook) open heb, skype en een game als Battlefield 4 of CoD Advanced Warfare, zegt ie dat ik geen geheugen meer heb en vraagt ie of ik programma's af wilt sluiten. Dit klopt ook, mijn geheugen zegt dat ie helemaal vol is. Net een memtest gedaan, en daar kwam uit dat ik geen problemen heb met mijn RAM. Ik download geen gekke dingen op het inetnet, zoals torrents of andere dingen waar je niet weet wat er bij komt kijken. Virus-scan gedaan, ook geen infecties aangetoond.

Wat is nou precies het probleem bij mij?
Ik hoor graag eventuele oplossingen of dergelijke.

Alvast bedankt!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wat is je RAM verbruik dan?
Heb je wel een pagefile? Als ik 8GB in m'n PC heb steken ipv 16GB dan heeft ie nooit genoeg geheugen en krijg ik reboots e.d.

Battlefield 4 en CoD AW zijn ook grootverbruikers, en Chrome kan ook makkelijk 4- a 500 MB Ram zuipen, en dan doe je nog niet veel.

http://prntscr.com/5gjuop Zo veel raars heb ik niet openstaan en toch staat het al 64% vol, BF4 heeft volgensmij wat meer nodig dan die overgebleven 36%.

Euh, wtf? Ik heb nu volgens Windows maar 4GB geheugen erin steken?!? Ik heb zelf ook een probleem, zo te zien... Zucht...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• royced
Spotify, skype en chrome(Facebook, tweakers en youtube) en ik zit al op 43%.

• royced
kuusj98 schreef op zondag 14 december 2014 @ 01:29:
Wat is je RAM verbruik dan?
Heb je wel een pagefile? Als ik 8GB in m'n PC heb steken ipv 16GB dan heeft ie nooit genoeg geheugen en krijg ik reboots e.d.

Battlefield 4 en CoD AW zijn ook grootverbruikers, en Chrome kan ook makkelijk 4- a 500 MB Ram zuipen, en dan doe je nog niet veel.

http://prntscr.com/5gjuop Zo veel raars heb ik niet openstaan en toch staat het al 64% vol, BF4 heeft volgensmij wat meer nodig dan die overgebleven 36%.

Euh, wtf? Ik heb nu volgens Windows maar 4GB geheugen erin steken?!? Ik heb zelf ook een probleem, zo te zien... Zucht...
Zo te zien heb je een 32 bit OS, die kan maar tot max 4GB!

• Kuusj

Kuusj

royced schreef op zondag 14 december 2014 @ 01:33:
[...]

Zo te zien heb je een 32 bit OS, die kan maar tot max 4GB!
Ik heb een 64-bit OS.
Ik ben ook wel zo snugger om met 8 (normaal 16GB) een 64Bit OS te installeren hoor :>
Bovendien is 32Bit 3,2GB.

Snel getest, en 1 reepje doet het niet, hij boot er in ieder geval niet mee. Morgen (vandaag) maar eens in mijn andere PC testen. Ik heb eigenlijk geen zin in een RMA, zeker niet voor 1 reepje 1333Mhz valueselect van Corsair...

Lekker lekker, zie je iemand met problemen, kom je ze zelf tegen! Gelukkig kan ik zelf wel het eea oplossen.

• royced
kuusj98 schreef op zondag 14 december 2014 @ 01:40:
[...]

Lekker lekker, zie je iemand met problemen, kom je ze zelf tegen! Gelukkig kan ik zelf wel het eea oplossen.
Zo kom je nog is op gekke dingen, maar heb jij eventuele oplossingen voor mij? Misschien een ander 8GB setje erin duwen? Of misschien clean install van windows uitvoeren?

• Kuusj

Kuusj

royced schreef op zondag 14 december 2014 @ 01:42:
[...]

Zo kom je nog is op gekke dingen, maar heb jij eventuele oplossingen voor mij? Misschien een ander 8GB setje erin duwen? Of misschien clean install van windows uitvoeren?
Heb je al een goede virusscanner laten draaien? Malwarebyte's etc.
Kijk ook eens in bronbeheer en plaats wat screenshots.

Test eens met 1 reepje per keer, misschien zit er toch iets niet helemaal lekker maar dat lijkt me sterk gezien je Windows wel 8GB detecteert.
Ik ga m'n welverdiende nachtrust nemen, en me kapot ergeren aan die el-cheapo Corsair rotzooi.

Pagina: 1