Ergens augustus dit jaar bracht T-Mobile een persbericht uit waaruit bleek dat ze versneld EDGE gingen inschakelen in landelijke gebieden. EDGE moet ervoor gaan zorgen dat je in buitengebieden een betere internetverbinding krijgt dat de huidige 30kbit GPRS-verbindingen en kan de snelheid opkrikken tot bruikbare 100+kbit. Sinds het uitgebrachte persbericht heb ik echter niks meer van deze operatie gehoord of gemerkt. Geplande werkzaamheden in de buurt zijn er niet. Ik heb wel gezien dat EDGE in de randstad beschikbaar is, maar dan gaat het wel om LTE-ready gebieden. Deze hebben daar eigenlijk niets aan want daar is volop UMTS+ en LTE beschikbaar. Momenteel valt mijn mobiele verbinding hier terug naar GPRS als ik een gebouw binnenga. De snelheid die ik dan haal is niet eens genoeg om op IRC aan te melden.
Zijn er hier Tweakers die in buitengebieden/landelijk wonen en die recent veranderingen hebben gemerkt aan de mobiele internetverbinding? M.a.w. is er daadwerkelijk EDGE ingeschakeld in buitengebieden?
Zijn er hier Tweakers die in buitengebieden/landelijk wonen en die recent veranderingen hebben gemerkt aan de mobiele internetverbinding? M.a.w. is er daadwerkelijk EDGE ingeschakeld in buitengebieden?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?