Toon posts:

Windows 7 start niet na twee hardisk met verschillende OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit namelijk met een probleem met mijn hardeschijf, en weet zelf nu niet hoe ik dit kan oplossen.

Het zit als volgt ik heb een nieuwe pc gemaakt met nieuwe onderdelen, ik had er twee hardeschijven ik gebruikte op een hardeschijf windows 8 dus op mijn ssd, en op mijn normale gebruikte ik windows 7.

Ik heb eerder nooit beide hardeschijfen samen geplugged en windows laten starten, maar heb het nu gedaan en ik kan niet meer op mijn windows 7 komen, hij laadt wel het boot scherm maar daarna niks meer. En op mijn Windows 8 zie ik hem als D schijf met mijn mappen.

Ik heb al geprobeerd om alleen met een hardeschijf op te starten maar dat wilt ook niet lukken, systeem herstel wilt ook niet helpen.

Hoe kan ik dit oplossen zodat ik gewoon weer op mijn windows 7 kan booten want heb namelijk belangrijke bestanden staan.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-01 10:55

Saven

Administrator

Die bestanden had je eerst gewoon moeten backuppen, want het beste is gewoon om een clean install te doen als je je hdd in een nieuwe PC douwt. Al die drivers etc. komen niet meer overeen met de hardware

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 17:47

Rick2001

9950X delidded en direct die

Heb je tijdens de installatie van een van de 2 OS'sen toevallig de 2de schijf erbij gehad ? Dan kan het zijn dat er bepaalde windows bestanden op de 2de disk staan en als die er niet bij is tijdens het opstarten het ook niet meer gaat lukken tenzij je die schijf weer eraan hebt hangen zoals de installatie ook is uitgevoerd.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Wat saven zegt klopt met windows xp kon dit nog. als je een hardeschijf hebt kon je hem in elke pc doen en hij startte op vanaf windows vista (denk ik) kan dit niet meer je hardware is zo geconfigureerd in windows 7 dat het niet op een andere pc kan met andere hardware

Verwijderd

Topicstarter
Rick2001 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:22:
Heb je tijdens de installatie van een van de 2 OS'sen toevallig de 2de schijf erbij gehad ? Dan kan het zijn dat er bepaalde windows bestanden op de 2de disk staan en als die er niet bij is tijdens het opstarten het ook niet meer gaat lukken tenzij je die schijf weer eraan hebt hangen zoals de installatie ook is uitgevoerd.
Nee dat heb ik niet gedaan er was op dat moment maar 1 hardeschijf aangesloten. Maar ik zie wel D schijf staan met bestanden erin alleen booten op dat schijf wilt niet meer lukken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat komt ondat tijdens de installatie de 2e schijf niet bekend was, nu moet je zelf een boot entry maken

MSDN: Adding Boot Entries (Windows Drivers)

Iperf

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:09
Als je nu (een schone nieuwe installatie) W8 op de zelfde schijf installeert als W7, dan kan je kiezen bij het opstarten welke Windows je wilt gaan gebruiken. Zo simpel is het. De beide OS moeten op 1 HDD / SSD staan, anders werkt het niet.
Pagina: 1