Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SBS 2003, Exchange Online 2013 credentials niet geaccepteerd

Pagina: 1
Acties:

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
Beste Tweakers,

5 maal Windows XP machine met Outlook 2010
1 maal SBS 2003
Exchange Online Plan 1

Ik heb allemaal netjes PST's van alle mailboxen, volledige back-ups zijn aanwezig.

De 365 omgeving, Exchange Online Plan 1 zijn allemaal netjes ingericht.
Er komt ook e-mail binnen op 365, allemaal perfect.
Ik heb de Exchange Attributes verwijderd bij users op de SBS zodat de autodiscover van 2003 niet meer werkt.

Configureer ik een e-mailadres van 365 op een niet domein computer dan gaat alles goed.
Autodiscover, informatie invoeren, akkoord.

Configureer ik een e-mailadres van 365 op een domein computer, de autodiscover gaat goed, maar de credentials window gaat niet verder.

"Netwerkverbinding maken" -> OK
"Serverinstellingen voor gebruiker@domein.nl zoeken" -> OK

Dan komt er een credentials window naar voren, gegevens invoeren, worden niet geaccepteerd.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2m85eme.png

Waarschijnlijk komt dit door de SBS server, ik verwacht dat dit nog met elkaar probeert te communiceren.

Ik moet maandag live met de nieuwe omgeving.. Wie kan mij helpen?
Ondertussen blijf ik druk Google'n en proberen..

De apparatuur wordt begin 2015 vernieuwd, ik weet dat de firma nog met oude apparatuur werkt ...

Dank! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door ThinClientQ op 13-12-2014 22:26 ]

• Attie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 08:24
Wellicht dns op de sbs server, die stiekem autodiscover nog doet?
De domein pc's doen resolven dns van sbs?
Als je de dns eens instelt naar handmatig die van de isp, wat krijg je dan?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Autodiscover op een Exchange 2003 machine? Da's nieuw voor mij. Ik zou de mailboxen op Exchange 2003 nog laten bestaan, maar gewoon andere mailadressen geven uit een ander domein ofzo ? Of je stopt de Exchange services.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is geen letterlijke brand, dus ik haal spoed! uit de topictitel. In ruil zet ik er wat meer over de situatie neer ;)
offtopic:
XP, 2003, en netjes in 1 tekst kan overigens niet.. Maar dat heb je de klant vast de afgelopen jaren al een paar keer gezegd.

[ Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 13-12-2014 23:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Volgens je screenshot verbindt probeert de autodiscovery wel te verbinden met de office365 servers (dus ik ga er voor het gemak nu even vanuit dat het DNS deel in orde is - dit is uiteraard niet met zekerheid te zeggen zonder de DNS entries te zien).
Draai je wel de laatste SP voor office 2010? Ik heb ooit op een forum een vergelijkbaar geval gezien waarbij het opgelost werd door SP2 voor Office 2010 te installeren.
En de externe machines waarmee je dit geprobeerd hebt, draaide deze dezelfde config (dus XP met Outlook 2010) ?
En een niet domein gejoinde machine, werkt deze wel met 365 op het interne netwerk?

Exchange 2003 maakt overigens geen gebruik van Autodiscovery (maar dat was al gezegd)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Killah_Priest schreef op zondag 14 december 2014 @ 02:29:
Draai je wel de laatste SP voor office 2010? Ik heb ooit op een forum een vergelijkbaar geval gezien waarbij het opgelost werd door SP2 voor Office 2010 te installeren.
^^ Dat

Ik heb dezelfde issue eens gehad, was opgelost met het bijwerken van alle Office patches.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ThinClientQ
Ik was de machines al aan het updaten toen ik mijn topic aanmaakte, ik had niet verwacht dat dit de oplossing was..

Maar.. Het was de oplossing!! O+

Met autodiscover 2003 bedoelde ik het e-mailadres automatisch invullen doormiddels van het AD.

Allen bedankt!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Het is misschien wel off topic, maar zou je niet eens upgraden? Windows XP is al uit alle support en SBS 2003 zal begin volgend jaar geen patches meer krijgen omdat Windows Server 2003 dan geen support meer heeft.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:08
Wat denk je waarom hij naar Exchange Online Plan 1 is gegaan terwijl ie SBS 2003 heeft? Dit lijkt me het begin van uitfasering, laatst ongeveer hetzelfde mogen doen bij een klant, maar die was al overgestapt op Windows 8 op de clients.

Overigens toen op hetzelfde probleem gestuit, heb toen zitten zoeken naar verschillen tussen Outlook 2010 op mijn laptop die het wel deed en Outlook 2010 op PC van klant die het niet deed. Office 2010 zonder service packs mist een bepaald authenticatiemechanisme die wordt gebruikt door Office 365, vandaar dat het niet werkt. Updates erover en klaar.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
CMD-Snake schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:36:
Het is misschien wel off topic, maar zou je niet eens upgraden? Windows XP is al uit alle support en SBS 2003 zal begin volgend jaar geen patches meer krijgen omdat Windows Server 2003 dan geen support meer heeft.
Helaas heb je dat niet altijd voor het zeggen, vooral niet bij klanten in het MKB segment waar men vaak verkeerde prioriteiten stelt mbt IT.

(mijn werkgever bedient het MKB segment, de besparingen die ik af en toe zie, 1000 euro besparen op een server die je over 5 jaar afschrijft en dus 200 euro per jaar besparen maar vervolgens wel in een auto rijden waarbij de bijtelling per maand alleen al een veelvoud is van het bespaarde bedrag.
Gelukkig ziet het overgrote deel van onze klanten wel wat het belang is van een solide IT omgeving.)

[ Voor 6% gewijzigd door Killah_Priest op 15-12-2014 20:25 ]

• ThinClientQ
_JGC_ schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:24:
Wat denk je waarom hij naar Exchange Online Plan 1 is gegaan terwijl ie SBS 2003 heeft? Dit lijkt me het begin van uitfasering, laatst ongeveer hetzelfde mogen doen bij een klant, maar die was al overgestapt op Windows 8 op de clients.

Overigens toen op hetzelfde probleem gestuit, heb toen zitten zoeken naar verschillen tussen Outlook 2010 op mijn laptop die het wel deed en Outlook 2010 op PC van klant die het niet deed. Office 2010 zonder service packs mist een bepaald authenticatiemechanisme die wordt gebruikt door Office 365, vandaar dat het niet werkt. Updates erover en klaar.
Klant krijgt binnenkort nieuwe machines, maar we hebben besloten met de planning om eerst de mail te migreren...
Klant heeft heel lang gewacht met nieuwe machines, maar nu wordt ook alles vernieuwd.

Complimenten voor uw reactie!
Pagina: 1