Algemene PC

Pagina: 1
Acties:

• steven73
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 20:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc dient voor: internet, een tiental pagina's tegelijk open, tergelijkertijd downloaden van een film of converteren van films en ik heb een NAS waarop 4 IP camera's aangesloten zijn, deze kunnen bekijken met de surveillance software van Synology. Meestal staan deze toepassingen allemaal tegelijk open. En mogelijks op de achtergrond nog een virusscan...Geen games worden gespeeld

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen vaste prijs in gedachten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
scherm (HP W2207) en printer zijn nog voorhanden

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht geen videokaart nodig te hebben, maar dat weet ik eigenlijk niet in verband met het bekijken van de 4 IP camera's die opgenomen zijn met de Synology NAS en deze op de computer bekijk. Nu geeft dit problemen met mijn oudere computer.

[Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem zou stil moeten zijn, is belangrijk en verschillende taken tegelijk kunnen doen zonder problemen..

Ga je overklokken?
Nee

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 165,50€ 165,50
1MSI H97M-G43€ 79,80€ 79,80
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 71,-€ 71,-
1Cooler Master Silencio 352€ 48,86€ 48,86
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 86,50€ 86,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,51€ 67,51
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,22€ 13,22
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,90€ 59,90
1Crucial MX100 256GB€ 96,-€ 96,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 688,29

Kunnen jullie eens bekijken wat jullie ervan vinden.

Aanpassingen zijn welkom.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Volgens mij lopen camera's vooral op de CPU tenminste dat heb ik ooit een keer gelezen toen ik zelf een systeem voor camera's in elkaar wilde schroeven.

Voor de voeding zou je nog naar: pricewatch: be quiet! System Power 7 300W kunnen gaan, deze zou eventueel ook nog een videokaartje zoals de nvidea 750ti van saft kunen voorzien.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Op het bordje kan je nog wat besparen door eentje te nemen met iets oudere chipset:
pricewatch: ASRock B85M Pro4
Geld wat je, na de besparing van de voeding, kan steken in een koeler voor extra stilte:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Als je zo veel tegelijk wil doen, is een Xeon E3-1230 niet iets dan? Ik kan eerlijk gezegd niet precies zeggen of dat wel nodig is, maar je PC wordt er niet te duur van mocht het af en toe wel handig zijn.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:44
.ScorpionSquad schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:16:
Als je zo veel tegelijk wil doen, is een Xeon E3-1230 niet iets dan? Ik kan eerlijk gezegd niet precies zeggen of dat wel nodig is, maar je PC wordt er niet te duur van mocht het af en toe wel handig zijn.
Die Xeon beschikt niet over integrated graphics, daarbij heb je dus een losse videokaart nodig.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

ik vraag mijzelf trouwens af of je met zoveel het verschil merkt tussen een i5 en een i3. Ik snap dat er meer tegelijk maar toch. als ik naar taakbeheer kijken en ik heb bijvoorbeeld word, excell, AutoCAD, youtube, 6 of zeven tabladen met wikipedia e.d. en politie films zie ik in iedergeval in taakbeheer dat dat wat op de achtergrond rust bijna geen cpu verbruikt alleen RAM

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:17

Tribits

Onkruid vergaat niet

Splitinfinitive schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:50:
ik vraag mijzelf trouwens af of je met zoveel het verschil merkt tussen een i5 en een i3. Ik snap dat er meer tegelijk maar toch. als ik naar taakbeheer kijken en ik heb bijvoorbeeld word, excell, AutoCAD, youtube, 6 of zeven tabladen met wikipedia e.d. en politie films zie ik in iedergeval in taakbeheer dat dat wat op de achtergrond rust bijna geen cpu verbruikt alleen RAM
Dat zal er nog al sterk vanaf hangen of al die 'draaiende' applicaties daadwerkelijk iets uitvoeren of alleen wachten tot ze weer geactiveerd worden. Voor zaken als het converteren van films is het bovendien zo dat de juiste software gebruik kan maken van meer dan de twee cores waarover een i3 beschikt. Wat betreft die IP camera's via een Synology weet ik niet of daar nog bepaalde verwerking gebeurt op de client.

Hoe dan ook is een i3 vaak niet echt een verstandige keuze. De prijs ten opzichte van een gewone Pentium is relatief hoog, bijna het dubbele en daarvoor krijg je met name hyperthreading als extra. De meerprijs voor een i5 is relatief gering en voor die meerprijs krijg je twee extra cores, en dat draagt toch meer bij aan de prestaties dan hyperthreading.

Om een lang verhaal kort te maken: zoek uit hoeveel cores je sofware effectief gaat gebruiken en kies voor een Pentium of een i5 waar een i5 me in dit geval de meest logische keuze lijkt.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:59

P_Tingen

omdat het KAN

Daar staat dan wel weer tegenover dat er een fors prijsverschil zit tussen een Pentium en een i5. Hoe vaak heb je de 4 cores nodig? Ben je fanatieke hobbyfilmer/filmbewerker of doe je 1 keer per jaar fanatiek je vakantievideo?

Bij heel veel taken is de CPU niet de bottleneck en het zal je verbazen wat een "trage" processor nog kan verstouwen. De schijf is vaak het probleem, maar met een SSD in de setup is dat ook gedekt.

... en gaat over tot de orde van de dag

• steven73
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 20:21
Bedankt alvast voor de info.

Bijkomende info: De camera's worden in principe rechtstreeksopgenomen op de NAS van Synology. Ik kan ze live bekijken op pc, via ip adres van de NAS.
Maar als ik de beelden van de 4 ip camera's opgenomen beelden van de dag ervoor bijvoorbeeld wil bekijken dan lukt het nu niet meer met mijn oudere pc.
Zou dit vooral aan het geheugen liggen en moet ik extra geheugen steken? of moet ik toch een grafische kaart steken hiervoor? Of ligt dit aan de processor?

De I5 die ik gekozen heb is dat ok, of wat is het verschil met de andere I5 processoren?
Pagina: 1