ZYXEL NSA 320 kan niet gevonden worden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:42
goedenavond,

ik ben een tijdje geleden verhuist ( mijn ouders althans :P )
en nu ik mijn nas, een ZYXEL NSA 320 probeer aan te sluiten krijg ik op geen enkele manier verbinding maken. ik zie hem niet tusen de verbonden devices staan in mijn router, via netwerk bij mijn pc zie ik hem niet. en ook niet als ik CMD gebruik en arp -a dan kom ik alleen statische adressen tegen en de dynamische adressen van mijn andere verbonden apparaten.

en ook met de megeleverde software word de nas niet gevonden.

wat kan hier het probleem zijn ? ik heb de NAS al eens gereset, maar dit hielp ook niet

ik heb werkelijk geen idee ? zou de NAS defect zijn ?

Groet,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Met een reset bedoel je een factory reset? Je zou de NAS direct aan je PC kunnen koppellen, en met Wireshark naar netwerk activiteit kunnen kijken, bij het booten van die NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:44
Hoe heb je de reset uitgevoerd?

Had de NAS een dynamisch of static ip adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
@Mijzelf, oke wireshark ken ik wel maar op welk protocol moet ik dan zoeken ? en hoe koppel ik mijn nas dan ? heb alleen ethernet poort en usb, die is voor zover ik weet voor externe HDD's

@Bennitos gewoon de reset knop ingedruk op de NAS zelf, hij had een dynamisch ip,omdat ik hem toch altijd benaderde in het netwerk en niet via de browser...

[ Voor 18% gewijzigd door tweakertjee op 13-12-2014 23:01 . Reden: vraag koppelen NAS-PC toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
tweakertjee schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:48:
oke wireshark ken ik wel maar op welk protocol moet ik dan zoeken ? en hoe koppel ik mijn nas dan ? heb alleen ethernet poort en usb, die is voor zover ik weet voor externe HDD's
Je koppelt de NAS met ethernet, zodat je een een-op-een netwerkje hebt. Vervolgens start je Wireshark, en daarna de NAS. Alle binnenkomend verkeer komt dan van de NAS. Je zoekt niet naar een protocol, je kijkt of de NAS überhaubt iets verzend. Als er niets komt is hij waarschijnlijk dood. Als er wel iets komt kun je uit die data mogelijk afleiden wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
@Mijzelf

oke super ! ik ga het vanmiddag/vanavond proberen, laat het nog weten of het gelukt is !

nee ook met wireshark gebeurt er niets, dat word dan opsturen voor garantie ! in ieder geval super bedankt !

[ Voor 35% gewijzigd door tweakertjee op 15-12-2014 15:04 . Reden: reactie ]

Pagina: 1