Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
€ 400,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
3G hoeft niet, verder dagelijkse dingen; een beetje browsen, beetje mailen, beetje wordfeuten. Fototje en filmpje maken zo nu en dan, skypen (front facing cam). Het is geen veeleisend gebruik allemaal, maar de gebruikerservaring moet vlekkeloos zijn. Geen hickups, geen lag, geen gedoe.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een volgende generatie iPad ligt voor de hand, maar we zijn juist de alternatieven eens aan het rondgaan

Mijn ma heeft een iPad 2. Sinds de meest recente update is dat ding werkelijk niet meer vooruit te branden. Het is echt ongelooflijk; van een prima functionerend ding is hij gegaan naar een een baksteen waarvan Safari drie keer afsluit voordat hij wél opent, mail niet meer fatsoenlijk bruikbaar is... Tijd voor iets nieuws :).

Ik ben niet gek thuis in de Tabletwereld, dus ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen. Een nieuwe generatie iPad ligt voor de hand (begrijp ik goed dat het standaardmodel tegenwoordig door het leven gaat als "Air"?), maar ze heeft aangegeven best een Android te willen. Haar telefoon draait dat ook, en als de ervaring niet onder doet voor iPad dan bespaart ze zo graag wat geld. Nu heb ik laatst een Nexus 5 in mijn handen gehad met Lollypop en damn; daar kunnen we wel wat mee!

Helaas lijkt de keuze in Android tablets met Lollipop nog beperkt. Veelgelezen problemen met de HTC Nexus 9 zijn vooral;

1. Traag opladen
2. Wordt te warm
3. Niet heel goedkoop

Dat laatste klopt; het scheelt niet veel met de iPad Air 2 wifi 16gb.

In onze situatie; wat zouden jullie doen? Een no-go is in elk geval Android met een skin, blegh. Omdat voor zover ik weet een Touchwizz bijvoorbeeld niet uitgeschakeld kan worden, beperkt dat helaas nogal in de mogelijkheden. Een maandje of twee wachten op die killer-tablet die eraan zit te komen is mogelijk :).

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 17:10

lasharor

7 december 2004

Ik snap niet waarom je zegt "Niet heel goedkoop" terwijl je ook overweegt om een iPad te kopen.

Volgens PhoneArena is die Nexus 9 trouwens in 254 minuten helemaal opgeladen. Iets meer dan 4 uur dus, lijkt me redelijk voor een tablet.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Welke telefoon heeft ze?

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Dat is inderdaad redelijk qua oplaadtijd :). Voor wat betreft de prijs; die van de iPad air valt me vooral best mee eigenlijk. Ik had zeker 600 euro verwacht, blijkt hij slechts 60 euro meer te kosten dan de Nexus 9.

Voor wat haar telefoon betreft; een Samsung Galaxy Core.

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Als de Samsung haar referentie is, en daarom Android ook mag, zou ik niet zomaar op een kale Android over gaan, sommige dingen werken echt anders.

Voor de iPad, heeft ze apps die ze per se gebruikt of gekocht heeft waardoor ze dat platform beter kan blijven gebruiken voor een nieuwe tablet?

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:45
Obiter dictum schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:35:
Dat is inderdaad redelijk qua oplaadtijd :). Voor wat betreft de prijs; die van de iPad air valt me vooral best mee eigenlijk. Ik had zeker 600 euro verwacht, blijkt hij slechts 60 euro meer te kosten dan de Nexus 9.
Waarom niet de eerste generatie iPad Air? Die is zelfs goedkoper dan de Nexus 9 en voldoet prima.
Je kan eventueel ook nog een Nexus 7 tweede generatie overwegen als je die nog ergens kan vinden, hij heeft de update voor Lollipop al binnen en vind het prettig werken.

Maar misschien is het toch slimmer om een Samsung tablet te nemen als ze liever Android/Touchwiz wil. Touchwiz is een compleet pakket waar je met stock android alleen de basis hebt die je moet aanvullen met andere apps. Zelf vond ik het minder fijn toen ik ging switchen van Samsung naar stock android telefoon. Maar keuze is aan jou. :)

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Ze kan de overstap aan; ze zegt zelf dat ze het geen enkel probleem vind om even te wennen en van iPad naar haar eerste smartphone (Galaxy Core) ging betrekkelijk vlekkeloos, dus het stapje naar stock Android is geen probleem. Ze heeft nog geen last van lock in voor wat betreft aangeschafte apps of appes die niet beschikbaar zijn voor Android.

Eigenlijk het enige wat ik haar wil geven, is gewoon een volledig vlekkeloze ervaring. Het beste voorbeeld wat ik zelf van prachtig voor het oog, intuïtief en vlekkeloos heb gezien is Lollipop op een LG Nexus 5.

Een eerste generatie iPad Air heb ik liever niet omdat ze zelf een instelling heeft van "Prima om wat geld uit te geven, maar dan wil ik ook wel gewoon het nieuwste". Een Nexus 7 kan, maar ik denk dat de overstap van haar huidige 10" scherm (ongeveer) naar 7" te groot is; ze gaat de schermruimte missen.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben van een iPad 2 naar een Nexus 9 gegaan. En dan vooral omdat de iPad 2 inderdaad niet meer vooruit te branden was en ik het apple ecosysteem zat was. De Nexus 9 heeft wat mij betreft de ideale 3:4 verhouding voor alle gebruik. ( behalve misschien films kijken en gamen, maar dat lijkt ze niet te gaan doen).

Ja de Nexus 9 wordt bij gebruikt wat warm, maar nooit heet en wat mij betreft niet heter dan andere tablets en telefoons.
Traag opladen? Ja beetje wel, maar over een nachtje is hij zeker vol.
En tja de prijs, daar valt niet veel aan te veranderen. Ik ben voor de 32 GB versie gegaan, dus nog wat duurder. Ik heb er geen spijt van.

Tip: koop een witte, die lijken tot nu toe van betrere kwaliteit en zien er wat mij betreft ook mooier uit.

Succes met je keuze.
Pagina: 1