6 maanden wereldreis. Wat te doen met accu macbook?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Krediet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:37
Zoals de titel eigenlijk al aangeeft. Ik ga over twee weken zes maanden op wereldreis. Wat moet ik doen moet mijn 13 inch macbook pro retina 2014 die lekker thuis blijft?

De accu vol, leeg of juist voor de helft vol? Hoor veel verschillende verhalen. Wie kan me helpen met het juiste antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Gewoon uitzetten voordat je weggaat? En kijken wat er mee gebeurt is als je terug bent?

Kan niet zoveel mee mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 23:13
Halfvol bewaren volgens apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Krediet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:37
Top! Ik weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 21:13
Laatst een maand weg geweest toen met 60% weg gelegd. Bij thuiskomt was er tot mijn verbazing nog steeds 60% charge ik had enige discharge verwacht. Zou hem inderdaad met voldoende charge opbergen. Ie meer dan 50%. Wel even aan denken om hem echt uit te zetten, iets wat ik iig normaliter nooit doe met mijn macbook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:56
iets meer dan de helft vol laden, en dan inderdaad uit zetten ( niet hibernate of wat dan ook )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 21:37

Lulukai

God's gift to women

Afhankelijk van hoe oud (jong) jouw MacBook is zou ik die wel durven verkopen als je die 6 maand niet gebruikt. Op zo een periode veroudert hardware toch substantieel.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Lulukai schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 21:17:
Afhankelijk van hoe oud (jong) jouw MacBook is zou ik die wel durven verkopen als je die 6 maand niet gebruikt. Op zo een periode veroudert hardware toch substantieel.
Macbook behoud z'n waarde erg goed, dus dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 14:39
Accu voldoende laden en dan eruit halen

Edit: dat kan zeker niet met apple of wel ..

[ Voor 38% gewijzigd door pennywiser op 13-12-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:40
pennywiser schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:12:

Niet met de Mac in kwestie, nee. Met een aantal oudere modellen kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me eerlijk gezegd wat het uitmaakt? Want een Macbook Pro is gewoon een gebruikersobject, en daar mogen echt geen rare dingen mee gebeuren terwijl dat ding helemaal niet aanstaat. Ik gok dat de batterij in het ergste geval gewoon leeg is, en dat je hem dan gewoon weer moet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 21:13
Ook met gebruiksobjecten kan het geen kwaad om er goed mee om te gaan tbv de levensduur ;)

Accu's vinden het over het algemeen niet leuk om volledig te ontladen, en al helemaal niet voor langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lulukai schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 21:17:
Afhankelijk van de laatste bestemmingen van je wereldreis kan je daar misschien erg voordelig een nieuwe kopen aan het eind.
Maar na een wereldreis zal je ook weer niet bakken met geld over hebben :p
pennywiser schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:12:

Je kan hem openschroeven en het stekkertje van de batterij er uit halen. Maar heel veel verschil zal dat niet maken.

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 14-12-2014 17:42 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:40:
Ook met gebruiksobjecten kan het geen kwaad om er goed mee om te gaan tbv de levensduur ;)

Accu's vinden het over het algemeen niet leuk om volledig te ontladen, en al helemaal niet voor langere tijd.
Stja maar je kunt ook overdrijven vind je niet? Je had vroeger ja ook mensen die meende dat hun accu een langer leven had wanneer ze hem uit de notebook haalde, en misschien was dat vroeger wel zo maar de accutechnologie is tegenwoordig veel beter.

Dus ik denk niet dat dit iets is waar je druk om hoeft te maken, en vooral niet bij een Macbook lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:50

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:47:
Dus ik denk niet dat dit iets is waar je druk om hoeft te maken, en vooral niet bij een Macbook lijkt mij.
Bij een Macbook, waar de accu niet user-servicable en over het algemeen gewoon níet servicable is, moet je je daar júist zorgen over maken. Als dat ding eenmaal zijn kracht verliest krijg je hem nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 18:13
Ik zou 'm lekker verkopen als je de Mac niet meegaat. Geld bewaar je ergens apart. Over 6 maanden koop je toch gewoon dezelfde terug via Marktplaats o.i.d.? 6 maanden laten liggen raad ik niet aan.

Je bent 'm zo kwijt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Idutchman op 15-12-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idutchman schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:06:
Ik zou 'm lekker verkopen als je de Mac niet meegaat. Geld bewaar je ergens apart. Over 6 maanden koop je toch gewoon dezelfde terug via Marktplaats o.i.d.? 6 maanden laten liggen raad ik niet aan.

Je bent 'm zo kwijt ;)
Of je geeft 'em een half jaar aan je moeder/broer, whatever zodat er gebruik van wordt gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een moderne Li-ion accu kun je het beste niet langere tijd helemaal vol of helemaal leeg laten liggen. In beide gevallen neemt langzaam de capaciteit van je batterij af. Er vinden dan reacties plaats in de accu die hem langzaam kapot maken. Dus zoals meerdere mensen al gezegd hebben: opladen tot over de helft en dan de notebook helemaal uitzetten.
Pagina: 1