Toetsenbord en trackpad bevriezen Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Hi,

Ik heb het volgende Apple device:

Macbook Pro (Retina, 13-inch, Mid 2014)
OS X Yosemite
Version 10.10.1

Ik heb er vaak last van dat mijn macbook zijn toetsenbord en trackpad volledig bevriest. Als ik de laptop dan herstart en het inlogscherm(mijn account en guest account) kan ik met mijn trackpad nergens op klikken wat dus betekend dat ik niet kan inloggen. De muis beweegt wel maar heeft geen werking bij het klikken. Ook als ik ingelogd ben bevriest alles heel vaak, net alsof alles vast loopt maar ik geloof niet dat dit vastlopen is maar dat gewoon echt het toetsenbord en trackpad bevriest.

Heeft iemand hier ervaring mee, want voor een device van 1600€ vind ik dit echt heel vervelend... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend! Reset het toetsenbord en trackpad door het sluiten van het scherm van de MacBook voor ongeveer een minuut en open het dan. Mocht dit geen soelaas bieden, en ervan uitgaande dat er geen hardware probleem is, check dan in de App Store of er updates zijn zoals een EFI-update.

Heb je misschien iets geïnstalleerd, of bijgewerkt, recentelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Het minuutje werkt niet... Ik ga er niet vanuit dat er een hardware probleem is, maar dit kan natuurlijk gewoon het geval zijn. Er zijn geen updates beschikbaar alleen voor iPhoto, GarageBand, iMovie, Pages, Numbers maar dit lijken mij geen ondersteunde fixes voor dit probleem aangezien het applicaties zijn en niet system.

Er staat bijna niks geinstalleerd op de macbook, ik heb alleen popcorn time eigenlijk geinstalleerd als enige applicatie tot dusver want heb de macbook nog niet zolang.

Ik wil in ieder geval uit sluiten dat het geen hardware probleem is door eerst naar een software oplossing te zoeken, is dit geen oplossing dan betaal ik er wel voor wil gewoon dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:16
Waarom betalen? Je hebt toch nog garantie? Of is er iets met de Mac gebeurd wat buiten de garantie valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Ik heb de macbook nieuw gesealed in doos gekocht bij iemand thuis die zelf in een Apple winkel of reseller winkel werkt en ik heb geen bon erbij gekregen. Kan ik op serienummer kijken hoelang de garantie nog loopt en gewoon naar een Apple store gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Heb je een los toetsenbord en muis liggen?
Zijn je drivers up to date?

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 18:45
Ja je kan via het serienummer zien hoe lang je nog garantie hebt. Sowieso heb je twee jaar garantie direct bij Apple. Ik zou een afspraak maken bij de Genius Bar. Laptop kan ook niet ouder zijn dan een half jaar, doordat je een mid 2014 model hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wander-Tosch
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-08 14:41
Ik heb dit ook gehad met de 2014 versie. Een clean install loste het probleem niet op dus heb ik 'm naar de appelstore in Amsterdam gebracht. Daar hebben ze het opgelost maar ik weet niet precies wat ze gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Ik ga vanavond kijken of ik via de Apple Diagnostics de hardware controleren. Indien dit geen oplossing betreft zal ik een afspraak maken bij de Genius Bar. Ik zal de uitkomst hiervan wel posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnerePx
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-08 19:09
Ik had precies hetzelfde probleem, mijn toetsenbord deed niks, en me trackpad wou niet meer klikken..kon alleen maar bewegen.

Ik had meerdere keren opnieuw opgestart, de veilige modus geprobeerd. Ik had toen een extern toetsenbord en muis aangesloten via USB en dit werkte dan weer wel.... Uiteindelijk kwam ik erachter dat mijn Magic Mouse de bottleneck was. Eenmaal toen ik deze uitgezet had werkte alles weer normaal (tot heden). De Magic Mouse was dus gewoon kapot.

Mocht je dus gebruik maken van Bluetooth apparatuur, zet ze eens uit en probeer het dan nog eens.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Ik ga vanavond je suggestie eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Is hier inmiddels een oplossing voor gevonden? Ik loop tegen het zelfde aan sinds vandaag. Ik heb een MacBook Pro 13 inch mid 2015.

Deze post kwam naar voren vanuit de Google zoek machine.

------------- uurtje later,

Na wat gegoogle, en na het lezen van mensen die direct kabels gingen vervangen.
Bij mij was het reseten van de Pram voldoende, tijdens het booten houd Command + Option +P + R en de powerknop ingedrukt. Het toetsenbord en trackpad reageerde daarna weer zoals gewend.

Gelukkig! ik las even snel verhalen op het internet van mensen die voor 100de euro's kabels lieten vervangen bij Apple. Ik was echt even bang dat mij dit een hoop geld ging kosten.

[ Voor 56% gewijzigd door Maart1992 op 08-08-2019 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:05
Maart1992 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:05:
Is hier inmiddels een oplossing voor gevonden? Ik loop tegen het zelfde aan sinds vandaag. Ik heb een MacBook Pro 13 inch mid 2015.

Deze post kwam naar voren vanuit de Google zoek machine.

------------- uurtje later,

Na wat gegoogle, en na het lezen van mensen die direct kabels gingen vervangen.
Bij mij was het reseten van de Pram voldoende, tijdens het booten houd Command + Option +P + R en de powerknop ingedrukt. Het toetsenbord en trackpad reageerde daarna weer zoals gewend.

Gelukkig! ik las even snel verhalen op het internet van mensen die voor 100de euro's kabels lieten vervangen bij Apple. Ik was echt even bang dat mij dit een hoop geld ging kosten.
Hi Maarten,

Top dit. Trackpad van MacBook 12” wilde na vakantie niet meer klikken. Wel de cursor bewegen, niets aanklikbaar.

Voor anderen:
- powerknop inhouden en met tab naar restart en enter
- tijdens zwart worden inhouden cmd + option + p + r + powerknop
- na een aantal seconden ingehouden te hebben loslaten en hij start gewoon op.

Trackpad gelijk weer werkend. Dank!

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
MacbookProx schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Hi Maarten,

Top dit. Trackpad van MacBook 12” wilde na vakantie niet meer klikken. Wel de cursor bewegen, niets aanklikbaar.

Voor anderen:
- powerknop inhouden en met tab naar restart en enter
- tijdens zwart worden inhouden cmd + option + p + r + powerknop
- na een aantal seconden ingehouden te hebben loslaten en hij start gewoon op.

Trackpad gelijk weer werkend. Dank!

Groet,
Fijn dat dit voor je gewerkt heeft! Ik heb helaas toch een hardware reparatie moeten laten uitvoeren. Ik had het probleem de volgende dag gewoon weer.
Pagina: 1