Bol.com Hapjespan = Pannenset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Twee weken gelden bij Bol.com een Tefal inspiration pannenset besteld (4-delig). De aangegeven levertijd was 5-10 werkdagen. Prijs was 65 euro, vergelijkbaar met alle andere pannensets van Tefal.

Na ongeveer twee weken kwam een mailtje van Bol.com -> pannenset niet goed leverbaar, nieuwe leverdatum onbekend, voor een indicatie moet u contact opnemen met de klantenservice.

Via de chat een gesprekje gestart met de medewerker, deze geeft aan dat ik wel een pannenset heb besteld, maar dat in het systeem het EAN nummer overeenkomt met een hapjespan. In de beschrijving, titel én specificaties staat echter de 4-delige pannenset, net als op mijn factuur.

De medewerker heeft de order geannuleerd en zou het product aanpassen, op dit moment staat het product als hapjespan online (zie: http://www.bol.com/nl/p/t...-deksel/9200000031395837/ ) echter, met nog steeds de pannenset in de specificaties en de beschrijving...

De pannenset die ik had besteld is nu voor een hogere prijs online gezet ( http://www.bol.com/nl/p/t...0-24-cm/9200000031395829/ )

Na een mailwisseling met Bol.com wordt echter duidelijk dat ze niks kunnen doen voor mij.

In principe heb ik de pannenset besteld, kan Bol.com deze levering dan zomaar annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
D-TECH schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:14:
In principe heb ik de pannenset besteld, kan Bol.com deze levering dan zomaar annuleren?
Wat koste vergelijkbaren pannensets op de vrije markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 04:47
alfatrion schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 20:14:
[...]

Wat koste vergelijkbaren pannensets op de vrije markt?
Exact dezelfde pannenset:
wehkamp.nl van €149.95 voor €129.-
pannenstore.nl€149,-
fonq.nl€149,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Dan vind ik 65 euro wel erg voordelig. Het is niet ondenkbaar dat de verkoper een beroep kan doen op oneigenlijke dwaling, zoals bij het Otto arrest. Daar was een televisie per abuis aangeboden voor 100 euro, terwijl vergelijkbare televisies 700 tot 1300 euro kosten. Otto hoefde de televisie niet te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Let wel, deze pannenset was twee weken terug nog niet online gezet door de andere webshops. Andere pannensets van Tefal op Bol.com zijn rond de 65 euro, dus dachtte dat het wel zou kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is niet zo heel erg ingewikkeld: Bol.com wil niet leveren, en ik vermoed dat Bol zich niet heel erg veel zal aantrekken van adviezen die je hier krijgt.

Als jij vindt dat je wel recht op levering hebt dan zit er weinig anders op dan naar de rechter te stappen. Ik hoop dat je dat doet, succes ermee.

[ Voor 5% gewijzigd door tinzarian op 14-12-2014 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

Hij staat dus nu aan en goeie 40 € meer op bol.com. Relatief gezien is er wel een groot verschil.

Een tegemoetkoming van de kant van bol.com was echter nog steeds netjes geweest, als ze er 10 of 20 € afdoen voor jou maken ze nog steeds winst en verliezen ze geen klant(en) in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35

pietje63

RTFM

Persoonlijk vind ik het verschil niet zo groot. Wat ik een belangrijk criterium vind is dat toen je bestelde het niet een "too good to be true" aanbieding was.

Maarja, wie ben ik?

Mijn ervaring is overigens dat bol.com redelijk coulant is, zeker als er met de verzending iets niet goed gaat. Ik zou ze even bellen, werkt vaak beter dan chat en mail. Jouw boodschap moet (naar mijn mening) zijn: wanneer krijg ik mijn pannenset.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
D-TECH schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:22:
Let wel, deze pannenset was twee weken terug nog niet online gezet door de andere webshops. Andere pannensets van Tefal op Bol.com zijn rond de 65 euro, dus dachtte dat het wel zou kloppen.
Zijn die andere pannenset vergelijkbaar met deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

pietje63 schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:09:
Persoonlijk vind ik het verschil niet zo groot. Wat ik een belangrijk criterium vind is dat toen je bestelde het niet een "too good to be true" aanbieding was.
Dat is het imho niet, de prijs was geen 5€ ofzo. Een 60" UHD TV voor bv. 500 € zal voor de niet-geïnformeerde consument ook normaal lijken. Als die TV echter 5000 € ga je hem ook niet krijgen.
Mijn ervaring is overigens dat bol.com redelijk coulant is, zeker als er met de verzending iets niet goed gaat. Ik zou ze even bellen, werkt vaak beter dan chat en mail. Jouw boodschap moet (naar mijn mening) zijn: wanneer krijg ik mijn pannenset.
Valt te proberen, je zal maar net iemand aan de lijn krijgen die er verder niet bij nadenkt en aan je order de juiste EAN-code hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Bol is de pannenset nu 105 euro dus een prijs van 65 is niet heel gek toch? http://www.bol.com/nl/p/t...73369927-9200000031395829
€ 189,95 voor € 104,30
Je bespaart 45%
Dat is een korting van bijna 50%. Dat zou TS ook hebben als je de prijs van Wehkamp gebruikt. Je kunt het proberen en het ligt eraan hoeveel gezeur je wilt hebben voor 40 euro om te proberen om het goedkoper te krijgen. Mogelijk kun je beter een uurtje overwerken om vervolgens die pannenset aan te schaffen tegen de prijs van 105 euro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Nou, heb ze gebeld, heb een 5 euro kortingsbon gekregen. Jaja!

Nu de pannenset gekocht voor 99 euro, levertijd is wel 3 weken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jammer dat je hebt toegegeven. Bol.com had alleen netjes gehandeld als het de set gewoon had geleverd conform de overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Bol.com mag de order, net als jij, ten alle tijden annuleren. Ook als er een prijs afwijking is. Een prijs afwijking van >50% is best veel en kan daarom prima door Bol.com geannuleerd mogen worden.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Ultimation schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:26:
Bol.com mag de order, net als jij, ten alle tijden annuleren.
Onzin. Dat een verkoper (veel) meer geld wilde is geen argument. Immers, een koper kan niet ruiken wat de verkoper wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Ultimation schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:26:
Bol.com mag de order, net als jij, ten alle tijden annuleren.
Wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Zolang er niet betaald is, of er niet geleverd is.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Ultimation schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:31:
Zolang er niet betaald is, of er niet geleverd is.
Waar baseer je dat op? Als je een overeenkomst aangaat nemen twee partijen verplichtingen op zich. In dit geval de een tot levering, de ander tot betaling. Een overeenkomst annuleren kan in specifieke gevallen, maar het is onzin om te beweren dat beide partijen een overeenkomst te allen tijde kunnen annuleren zolang niet een van de partijen over is gegaan tot nakoming.

[ Voor 3% gewijzigd door Lan Mandragoran op 17-12-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Bol.com heeft de prijs van de pannenset nu met 10 euro verlaagd.

Het verschil is nu dus maar 25 euro (met de vijf euro kortingsbon), waarom ze zo moeilijk doen over dit verschil is mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Mijn ervaringen met bol.com's aftersales zijn ronduit waardeloos.

Probeer je bestelling gewoon te annuleren en geld terug te krijgen, terwijl je een nieuwe bestelling voor het juiste product plaatst.
Pagina: 1