Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:48

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Situatie:
Ik heb in de kamer een Panasonic TX-P65VT50 hangen met daarin een CI+ module van UPC. Coax loopt naar de meterkast waar het daar de splitter in gaat. Via die methode heb ik sinds ik de TV heb (zo'n 1,5 jaar) perfect TV kunnen kijken. Signaal altijd 100% geweest (getest en tevens aangelegd door een UPC monteur).

Donderdag gaf mijn TV opeens dat hij geen kanalen kon vinden, ook opnieuw op DVB-C kanalen zoeken leverde nul resultaten op. Nu was er donderdag wel een UPC-storing geweest, dus ik zocht er niet te veel achter. Toen ik vrijdag nog steeds hetzelfde had heb ik toch maar een UPC gebeld. UPC zag dat mijn CI+ offline was en we hebben de standaard stappen doorgenomen (codes op de kaart, codes op de module, etc). Conclusie van UPC was dat het aan mijn TV moest liggen, defecte tuner want een defecte CI+ was niet mogelijk.

Daarop heb ik de TV naar fabrieksinstellingen reset en het initial setup doorlopen. Resultaat was dat analoge zenders direct werden gevonden. De kabel is naar mijn inziens dan goed, anders had ik die zenders nooit ontvangen. Op goed geluk toch maar eens de DVB-C doorlopen waardoor ik opeens zo'n 35% van de zenders vond en die ook werkten! Nog een keer de DVB-C laten zoeken naar updates en ik kreeg nog meer zenders. Het staat me bij dat ik eerst 219 zenders had en nu maar 200, maar goed de zenders die ik kijk zitten er bij en werken naar behoren. Alleen Net 5 en Net 5 HD geven 0% signaal, maar dat schijnt een UPC issue te zijn.

Maar nu de vraag: is de interne DVB-C tuner van mijn TV aan het overlijden of is het toch wellicht een niet helemaal lekkere CI+ module? Of heeft UPC toch wat aan hun kant aangepast waardoor ik nu opeens weer zenders heb?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 11:40

Bever!

3

Heb heel veel gedoe gehad met upc en een ci in mn vt60. waarbij upc eigenlijk constant de tv de schuld gaf. Na veel drammen in de upc winkel (tip) een nieuwe kaart gekregen en alle problemen weg.
Hij werd vaak niet herkend door de tv, en hd zenders kon je dan niet kijken muv ned 123. In en uit de tv klikken hielp ook niet, dus was gewoon een defecte module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
UPC is wel erg zwart-wit met waar de fout ligt. CI+ stond offline, dus het lag aan mijn TV. Overal heb ik 100% signaalkwaliteit, alleen sterkte is soms 0 - 10% waardoor zenders gewoon niet gevonden worden, de eerder aangehaalde Net 5 (HD). Je hoort ook echt vaak dat een kaart dan wel CI-module defect is. Ik heb in mijn omgeving helaas geen personen die mijn module en kaart zouden kunnen testen dan wel andersom, anders had ik dat ook zeker geprobeerd.

De lokale Expert hier in de stad is een UPC Dealer, UPC Winkels hebben ze hier in de regio niet echt aangezien Eindhoven en Nijmegen het meest gunstig zijn. Maar ik kan altijd eens bij een Dealer beginnen, zie wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Nogmaals contact gehad met UPC en er komt donderdag een monteur.

De eerste Helpdesk die ik sprak vond dat alles aan mijn TV lag dan wel aan de kabel. De beste meneer die ik nu sprak had dat idee niet. Als het aan de TV dan wel kabel zou liggen zou ik geen één zender moeten ontvangen en zeker niet alle analoge. Hij dacht zelf aan een defecte CI+ dan wel kaart. Ook het feit dat er donderdag werkzaamheden waren en dat ik daarna geen tot slecht signaal heb zat hem niet lekker. Een losse nieuwe CI+module opsturen was een optie, maar een monteur mét CI+ module ook. Ik heb voor de monteur gekozen aangezien er vanaf UPC ook wat lichte twijfel was over mijn splitter. Nu is die niet door mij aangesloten maar door een UPC-monteur (ik heb niet de standaard plastic splitter), dus die mag dat ook even na komen kijken.

Afwachten tot donderdag :) Ik ben sowieso al content dat er iemand komt kijken en dat er niet blind wordt gezegd dat ik het probleem bij mezelf moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Om dan ook maar even de oplossing te posten:
Het probleem bleek toch in de bekabeling te liggen welke door een vorige UPC-monteur aan was gesloten. Gek dat het meer dan een jaar probleemloos heeft gewerkt en van het één op het andere moment ik bovenstaand issue had. Monteur heeft de connectoren vervangen (door nog nieuwere versies) en ik heb weer perfect beeld.

Eigenlijk zou dit voor mijn kosten moeten zijn, maar omdat de vorige UPC monteur dus wellicht iets niet lekker had gedaan heeft de laatste monteur maar gemeld dat het bij UPC lag en ik zo geen rekening krijg.

Al met al goed opgelost. Kan ik toch Home Alone kijken met Kerst :P