Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Beste allemaal,

ik heb een wat oudere speaker set die 5.1 geluid zou moeten geven. Het gaat om een Jazz Speakers for dolby digital 5.1 system. Deze afbeelding lijkt er het meest op:
Afbeeldingslocatie: http://www.nodevice.ru/images/catalog/jazz_9932.jpg

Bestaat uit 1 subwoofer en 5 speakers, obviously. Aan de achterkant van de subwoofer zitten alle ingangen voor de speakers en de connecties naar de computer. Zoals op de afbeelding te zien.

http://i58.tinypic.com/169mec9.jpg

Het moederboard waar ik op aansluit is een MSI Z68A-G45 iZ68, SATA600 RAID, USB3.0
  • Alle speakers werken, er kan geluid uit komen
  • Bij i-Tunes, Spotify, Windows media player zal er maximaal 2.1 geluid uit komen waar de rest van de speakers ruis geeft.
  • Het wisselen van center speaker met subwoofer veranderd ook niks
  • Het wisselen van alle speakers met hun originele betreffende input geeft ook niks anders
  • Realtek audio drivers brengen geen verschil.
Ik ben een beetje out of clues over wat het mogelijk kan zijn en waarom ik op geen manier fatsoenlijk 5.1 geluid uit deze speakers krijg.

Hopelijk kunnen julile mij een nieuwe optie geven.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:58

DjVe

Hatsaflats!

Nogal logisch.... muziek is natuurlijk ook maar 2 kanaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slechdt
  • Niet online
Het zou toch mogelijk moeten zijn om toch geluid uit alle speakers tegelijk te krijgen zonder ruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Ik weet dat je met foobar2000 kanalen kan mixen waardoor je muziek uit al je speakers kan krijgen, het werkt maar perfect is het niet. Ik weet niet of er andere mp3 spelers zijn die dit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat werkt alleen met de juiste tracks, codec's en geluidopnamen, bijvoorbeeld bij DTS of DD geluid opnamen. Tweekanaals geluid zoals stereo, i-Tunes, Spotify, etc zullen alleen gebruik maken van beide hoofd kanalen en zal er op lage tonen gefilterd worden voor de subwoofer. VIn sommige gevallen heb je effecten die het geluid over vier boxen heen zetten, Pioneer noemt die bijvoorbeeld X-stereo, mogelijk dat er een dergelijke optie aanwezig is in de software van de geluidskaart.

Met Doby Prologic I/IIz is het mogelijk surround effecten te krijgen uit een stereo signiaal, zodat wel uit alle speakers/boxen geluid komt.

Wat de ruis betreft dat duidt vermoedelijk op slechte kwaliteit van geluidskaart, software, of versterker.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 13-12-2014 15:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:38
Zit er op het controlepaneel geen optie om stereo te upgraden richting surround? Ook in de drivers/beheersoftware geen optie?
Overigens valt met VLC media player ook nog de speakers te remappen. Maar in het algemeen blijft muziek nog het beste op stereo (sterker nog, stel je mijn set op surrond in en gaat muziek afspelen, dan hoor je over de achterkanalen alleen een kleine selectie van instrumenten, niet eens alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slechdt
  • Niet online
Ah, gebruik dus geen geluidskaart :-) alleen die al op het moederboard zit. Wellicht ben ik dus gewoon beter af met een 2.1 setje aangezien het vooral om muziek gaat via spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Slechdt schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:26:
Ah, gebruik dus geen geluidskaart :-) alleen die al op het moederboard zit. Wellicht ben ik dus gewoon beter af met een 2.1 setje aangezien het vooral om muziek gaat via spotify.
Geluidskaart/ onboard audio, dat maakt niet zoveel uit in deze, het hangt van de software af die meegeleverd is en de gebruikte audio chip.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1