Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen handige code met arrays.

Pagina: 1
Acties:

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Topicstarter
Mijn probleem is dat ik geen echt geweldige oplossing heb voor het volgende: (Ik werk in c++ maar het gaat me niet om specifieke coderegels.)

Je wilt meerdere arrays, waarvan de grote variabel is, opslaan en bijhouden welk 'nummer' twee bij elkaar horende arrays hebben..

Ik heb geprobeerd per function call (in dit geval) twee (int) arrays op te slaan, dat kan in c++ handig met twee tweedimensionale vectors <int>, waarbij je elke call gewoon een andere vector (of array) toevoegt mbv .push_back().
Je kunt wel bijhouden hoeveel keer je de functie aanroept en dan weet je dus van elk array z'n 'nummer'. Behalve als de functie een keer geen aan een vector geen rij toevoegt en aan de ander wel, dan kloppen de nummers van de arrays die bij elkaar horen niet meer. En nullen toevoegen is ook weer niet gelijk aan geen getal hebben, dus dat werkt ook niet handig.

Met structures werken heeft volgens mij geen zin hier. Aangezien de functie een waarde returned als hij aan beide geen extra row toevoegt. En structures zijn alleen handig als je een functie nodig hebt die dat formaat returned toch?

Ik heb geprobeerd op internet te zoeken, alleen heb ik het niet echt duidelijk kunnen formuleren om enig zinvol resultaat te krijgen.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. Het gaat me niet om specifieke code, meer om de logica erachter.
Weet iemand een handigere manier, of moet ik doorgaan op de manier die ik begonnen was. Het voelt heel erg omslachtig en ook niet echt geweldig 'snelle' code mede door die tweedimensionale vectors. Die na een tijdje ook flink wat memory zuipen.

Excuus als dit een heel erg basic is, maar ik zit hier al een tijdje mee te worstelen.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Je arrays in een vector zetten en een tweede vector maken over een tuple struct met 2 leden, welke pointers zijn naar de paartjes van arrays die bij elkaar horen.

• Sthomkop
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 10:51
Wat R4gnax zegt, of als alternatief kun je ook een speciale waarde gebruiken voor 'geen array toegevoegd', wat dus anders is dan een lege array. Ik weet niet zeker of dit in C++ kan, maar ik geloof van wel: null.

Dus stel dat je je functie 3x hebt aangeroepen en de tweede keer is er niets toegevoegd, dan zou je vector van arrays er zo uit kunnen zien:
code:
1
2
3
4
5
<
  [1, 2, 3],
  null,
  [4, 5]
>

Hopelijk heb ik je goed begrepen en het duidelijk uitgelegd, anders hoor ik het wel.

[ Voor 2% gewijzigd door Sthomkop op 14-12-2014 10:07 . Reden: Formatting van array. ]