Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervanger gezocht voor oude Asus1225b

Pagina: 1
Acties:

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:13
Beste mede-Tweakerts,

Omdat ik voor een 4-5tal maanden in Singapore ga verblijven vanwege de studie, wil ik uiteraard ook graag mijn laptopje meenemen. Echter is het zo dat mijn bijna 2,5 jaar oude Asus1225b (AMD Fusion E-450 APU 1,65 GhZ, 4GB Ram, 500GB HDD 5400RPM) de laatste tijd meer hapert dan werkt. Ontelbare keren op garantie verstuurt wegens mankementen aan het moederbord (vreet energie, geeft BSOD na slaapstand, fans loeien maar door) en vaak lukt het niet eens om Skype op te starten. Ik acht het werkbaar voor 'the time being' maar ik kijk stiekem al uit naar een nieuw laptopje.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal puur gebruikt worden voor af en toe tekstverwerking (Office licentie bij aanschaf zou een groot pluspunt zijn), af en toe een film bekijken, SPSS Statistics, surfen, muziek luisteren via Spotify, Skype, wellicht Windows Movie Maker voor het maken van een reisfilmpje terwijl ik in Singapore zit. SPSS Statistics zal pas over een half jaar gebruikt worden gezien ik dan mijn Master thesis schrijf.

Wat is je budget?
Ik vind €500 de max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Ik heb mijn huidige Asus altijd in mijn tas zitten naar de Uni, en zal het ding dus ook meenemen naar Singapore voor gebruik op de Uni daar. Daarnaast zal het ding dus ook meegaan tijdens mijn reis die ik na Singapore ga maken. Licht, snel en een formaat van min 11" en max 13" hebben daarom dus de voorkeur.

Heb je nog bepaalde voorkeuren
Wat betreft opslagruimte maakt het mij weinig uit. Ik heb het meerendeel van mijn bestanden op Dropbox staan, waar ik verder een MicroSD kaart heb voor mijn camera om de filmpjes mee te schieten. Zou het geen probleem vinden om met een USB stick te moeten werken. 32GB flash opslag is waarschijnlijk haalbaar, maar met 64GB zou het perfect zijn. Het zou dus echt een laptopje 'voor erbij' zijn. Ik gebruik op mijn huidige laptop pas 40GB (Windows 7). Een Full HDMI ingang zou tevens een pluspunt zijn.

Heb je al opties open staan
Ik heb zelf voor een lange tijd de nieuwe Asus EEEBook X/F205 in de gaten gehouden die mij erg aanspreekt en wel mijn voorkeur heeft. Over de HP Stream 14 ben ik ook wel te spreken, maar ik ben een beetje huiverig voor de kwaliteit van de AMD processor door mijn ervaring met mijn huidige laptop. De Transformer T100 vind ik aantrekkelijk, maar net een tikje te klein. Een ideale mogelijkheid zou een Surface Pro 3 zijn die ook zeker op mijn verlanglijstje staat, maar dat is op dit moment te duur, ik weet namelijk nog niet wat ik overhoud na mijn buitenlandse tripje.

Echter weet ik totaal niet of bijvoorbeeld de nieuwe Asus EEEBook over pakweg 2 jaar ook 'snappy',responsive, etc, is en daar ben ik op dit moment een beetje huiverig voor. Misschien een foute vergelijking, maar de iPad 2 van mijn ouders is sinds de lancering nog steeds vlot.

Alvast bedankt voor de genomen moeite! Ik hoop jullie zo voldoende informatie te hebben geboden!

Groeten
Edward

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Het ligt er natuurlijk aan hoe je zelf met je laptop omgaat. Als je er niet te veel troep op zet zal hij over 2 jaar nog steeds snel zijn. Ik heb even voor je gezocht en de volgende laptops lijken me wel interessant;

pricewatch: Acer Aspire V3-371-39JC

Wel 100 euro boven je budget, maar met 128GB SSD, redelijke i3 processor (voldoende voor office, surfen e.d.), 4GB RAM (moet ook zat zijn) en FullHD scherm. Er zit ook een HDMI ingang op, en een cardreader.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00714

Deze is ook wel interessant, valt binnen je budget. Ook met i3, 4GB RAM, helaas maar een HD Ready scherm maar gezien je budget is het lastig om daar buiten te komen, voor de rest 500GB HDD, . Hij heeft wel een touchscreen, wat wel geinig is in Windows 8. Met HDMI en cardreader.

pricewatch: Acer Aspire V3-371-31HE

Dit is geloof ik dezelfde als de Acer die ik hierboven heb gelinkt, maar binnen je budget. Zelfde hardware, alleen een HDD i.p.v. SSD, en HD Ready scherm. Zou eerder 100 euro er bij leggen en voor de bovenstaande gaan, zo'n SSD doet echt wonderen qua snelheid, en met FullHD scherm voor 100 euro extra is het eigenlijk een koopje. Ook deze heeft een HDMI ingang en cardreader.

Dit is even wat ik zo snel heb gevonden, hoop dat het iets helpt.

E: Gezien je nog studeert, bij Microsoft kan je voor maar 80 euro een 4 jarige Office 365 licensie nemen, een absolute aanrader.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomas op 13-12-2014 16:26 ]