Oproep van onderdrukt nummer; bandje van "controlesysteem"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:29
In de hoop dat ik hier in het juiste subforum zit even mijn vraag.
Net werd ik gebeld door een onbekend (verborgen) nummer. Omdat ik een belletje verwacht van de autogarage toch maar opgenomen. Krijg ik een bandje "Dit is het telefonisch controlesysteem. Uw code is 999999" (wel een ander getal, maar gaat om het idee).

Wat kan dit zijn? Een testje of dit nummer inderdaad actief is? Wat kan ik het beste doen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-10 20:22

Ypho

Allround Nerd

Heb je de garage al gebeld of zij dit waren? Zo niet kan het bijvoorbeeld een vorm van 2-factor authentication zijn, waarbij je telefonisch een code krijgt.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:29
De garage was het niet. Die belden net idd, met zichtbaar nummer. Heb ze gevraagd of ze automatische bandjes met code gebruiken, en dat is niet het geval.
Is ook niet logisch dat ze dat zouden doen, bij het ophalen van de auto kom je bij dezelfde service agent terecht als waar je hem hebt ingeleverd. Die kan zich van de dag ervoor heus nog wel je gezicht herinneren. Als controle vragen ze ook het nummerbord van de auto waar je voor komt en je moet de postcode van je postadres geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lijkt mij dat iemand een verkeerd nummer opgegeven heeft voor 2-factor authentication.