970 GTX HDCP 2.2 receiver/TV no go

Pagina: 1
Acties:

• Maht
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-12-2023
Nu een MSI 970 GTX. Eerder een MSI 770 GTX.

Er loopt een HDMI kabel via mijn receiver ONKYO TX-SR507 naar mijn TV Samsung LE40a656.

Met de 770 GTX geen probleem. Met de 970 GTX wel een probleem. Herkenning is een wel niet scenario. De receiver wordt af en aan herkend als 'repeater'. De TV wordt herkend als SAMSUNG. In ieder geval geen beeld. Ik heb ook al direct naar de TV geprobeerd.

Het enige wat ik kan verzinnen is dat de 970 GTX HDMI 2.0 en HDCP 2.2 heeft en de receiver en TV nog op HDMI 1.3 zitten. HDMI behoord wel compatibel te zijn. Zal de HDCP misschien zijn.

Ik las al iets over een pin op de HDMI afplakken. Hoop zelf liever op een normale oplossing maar afplakken wil ik me best aan wagen. Via HDMI heb ik het geluid ook mooi digitaal. Geen ruis van eventuele coil whine op de speakers.

Dacht plaats de question alvast om answers te harvesten, maar de 970 GTX ligt een week elders.

• superpimman
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-05-2020
probeer dvi

• superpimman
sorry niet goed gekeken je tv heeft geen dvi je kun een dvi kabel proberen met een hdmi adapter maar met de dvi op je video kaart

• Maht
DVI/HDMI convertor werkt maar is natuurlijk niet de bedoeling. Heb namelijk geen digitale output voor het geluid anders dan HDMI.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-01 11:11
Maht schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:49:
Nu een MSI 970 GTX. Eerder een MSI 770 GTX.

Er loopt een HDMI kabel via mijn receiver ONKYO TX-SR507 naar mijn TV Samsung LE40a656.

Met de 770 GTX geen probleem. Met de 970 GTX wel een probleem. Herkenning is een wel niet scenario. De receiver wordt af en aan herkend als 'repeater'. De TV wordt herkend als SAMSUNG. In ieder geval geen beeld. Ik heb ook al direct naar de TV geprobeerd.

Het enige wat ik kan verzinnen is dat de 970 GTX HDMI 2.0 en HDCP 2.2 heeft en de receiver en TV nog op HDMI 1.3 zitten. HDMI behoord wel compatibel te zijn. Zal de HDCP misschien zijn.

Ik las al iets over een pin op de HDMI afplakken. Hoop zelf liever op een normale oplossing maar afplakken wil ik me best aan wagen. Via HDMI heb ik het geluid ook mooi digitaal. Geen ruis van eventuele coil whine op de speakers.

Dacht plaats de question alvast om answers te harvesten, maar de 970 GTX ligt een week elders.
Hier ook een Onkyo en een 970 en geen problemen dusver. Probeer voor de zekerheid even de hdmi stekker in beide (versterker en videokaart) even opnieuw te pluggen en dan een reboot te doen. Check ook of het signaal niet op klonen staat in windows en of je Onkyo wel als je primaire scherm wordt gezien. Je pc zou de samsung tv eigenlijk niet mogen zien, want zover die weet is je Onkyo het scherm en die stuurt het beeldsignaal weer door naar je tv.

• superpimman
Dat zou ik doen

• Maht
De Onkyo is dan waarschijnlijk niet het probleem (nieuwer). De TV (ouder) vertaald het HDCP signaal alleen niet meer. Daarom zwart beeld. Althans dit is het scenario dat ik veelal van het web vertaal.

Vreemd dat mijn prrrrima TV het signaal van mijn 970 GTX gewoon niet meer kan slikken? Met een DVI convertor wel.

De audio moet dan over jack-tulip want HDMI werkt niet en Optisch heb ik niet. Toch wel jammerlijk als dit de conclusie is? Audio over tulip (lees: analoog) zorgt namelijk voor ruis. Ik moet dus nu een audiokaart kopen met optische uitgang om te krijgen wat ik eigenlijk mooi met 1 kabel over HDMI had moeten krijgen.

Een andere manier om ruis van interferentie PC weg te krijgen? Ik dacht dus zelf soundkaart en optische lijn naar receiver.
Pagina: 1