Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:36
Het betreft 8GB geheugen in een Intel DP45SG moederbord. Draaiend op WIN 8.1

Soms begint hij al op 98% memory gebruik bij Idle. Openen van Chrome of andere applicaties maakt geen verschil. Bij de Task Manager is niet te achterhalen waar of wat zoveel geheugen gebruikt, dit is ook telkens verschillend. Soms is het Chrome, Catalyst of random Skype.

Afbeeldingslocatie: http://vespa-ciao.nl/datas/users/1-resourcemonitor.png
Afbeeldingslocatie: http://vespa-ciao.nl/datas/users/1-taskmanager1.png
Afbeeldingslocatie: http://vespa-ciao.nl/datas/users/1-taskmanager2.png

Nu kan ik wel een reinstall uitvoeren maar dit stelt mij niet tevreden. Ik wil het euvel oplossen.

Wat heb ik al geprobeerd:
-Skype reinstall
-Chrome reinstall
-Catalyst driver reinstall
-Diverse registery edits (uitgekomen via Google zoeken)

Wat ik nu heb geprobeerd werkt soms even, een dag of een uur. Maar het begint vaak in Battlefield 4, dan loopt hij zo hoog op dat ik niks meer kan.

Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Klinkt een beetje als een virus/malware. Vooral omdat er geen proces is aan te wijzen (eerste screenshot). Al was je processor dan misschien wel drukker geweest, vermoed ik.
Gewoon reinstall doen en het is opgelost. Wel zorgen dat je backup niet infected is ;)

[ Voor 14% gewijzigd door EWK op 13-12-2014 13:31 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Ik heb met AVG en HouseCall (Trendmicro) ook al complete scan gedaan. Dan is er niks gevonden.
Gaat mij er eigenlijk om dat ik het probleem wil vinden, en niet reinstall doen van mijn OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:11
Je hebt een non-paged pool van 7.4 GB. Dat is allemaal kernel memory. Met poolmon kun je de verantwoordelijke driver opsporen.

Windows using too much RAM, how to diagnose resource hog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:34
Dit is een bekend probleem in Battlefield 4. Een vriend van mijn had die probleem ook waardoor zijn geheugen vol liep. Je moet battlefield 4 exe Compatibility mode op Windows 8 zetten. Daarna is het probleem opgelost. Letop: dit is een workaround!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:37
Gebruik eens Process Explorer, die geeft veel meer info over applicaties en resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
@Thralas, ik heb de poolmon 'opsporingsdienst' gedaan en zie dat de tag 'MINI' alle memory opslurpt. Nu nog vinden hoe ik dit oplos. Met de tag MINI kom ik niet erachter via Google wat het precies is.

@plizz, ik heb nu de BF4 en BF4 x64 exe's gezet op Windows 8 compatibility. Helaas nog geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:11
Herr Flicker schreef op zondag 14 december 2014 @ 10:21:
@Thralas, ik heb de poolmon 'opsporingsdienst' gedaan en zie dat de tag 'MINI' alle memory opslurpt. Nu nog vinden hoe ik dit oplos. Met de tag MINI kom ik niet erachter via Google wat het precies is.
Kwestie van verkeerde keywords denk ik ('mini pool tag'). Blijkbaar is die pool tag van de AMD driver, en ik krijg er ook allemaal hits over Battlefield bij (dus plizz had ook gelijk).

Misschien kun je nu wat gerichter zoeken en tot een oplossing komen. Probeer desnoods de AMD beta drivers ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Heb ditzelfde probleem ook gehad, was gerelateerd aan de grafische drivers, ook AMD hier. Probeer is andere drivers. Ik had toen een Gigabyte 6850 en het probleem deed zich voor met Battlefield 3 (of 4, kan me dat niet meer goed herinneren)
Pagina: 1