desktop wisselen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo mede tweakers,

In mijn homestudio gebruik ik momenteel 3 monitoren, waarin 1 24" llyama en 2 17" dell's. Het geen waar ik nu steeds tegen aan loop is dat onder mijn DAW controller mijn master keyboard gemonteerd is. Deze DAW controller (Avid Procontrol + edit + faderpack) behoorlijk breed en daarom schuif ik vanzelfsprekend nog wel eens heen en weer om bijvoorbeeld de mix te editen of om puur te composen achter mijn master klavier en daarbij het fader pack van de Procontrol. Hierbij gebruik ik twee monitoren voor de plugin's (virtuele instrumenten) welke dan recht voor mijn neus op prettige hoogte hangen en wat rust en overzicht creëert in plaats van steeds weer heen en weer te moeten kijken. Echter is het probleem wel als ik wil mixen of editen, wil ik eigenlijk op die zelfde plaats of zelfs liefst monitor(en) het hoofdscherm van Protools hebben en de daarbij behorende plugin's en/of eventueel mixer window. Dit is alleen elke keer weer een heen en weer geschuif, waar ik nou niet bepaald vrolijk van wordt.

Nu kun je in Protools, een soort van snapshots opslaan van bepaalde windows op plugin setups om deze heel simpel met een druk op de knop op te roepen of te switchen.
Echter blijft hierbij het hoofdscherm met de tracks en transport bar etc. op de hoofd monitor staan. Dit is dus niet helemaal de oplossing die ik voor ogen heb.

Nu dacht ik eraan om 3 identieke monitoren (Apple cinema displays) aan te schaffen. Hierdoor creeer ik ten eerste meer rust en is het ook makkelijker om windows over te schuiven. Nu zoek ik alleen nog een tool (of optie) om snapshots te maken van de volledige desktop en deze gemakkelijk met een sneltoets op te kunnen roepen. Er ligt mij iets bij dat deze mogelijkheid er in OSX standaard in zit maar ik weer even niet meer hoe het heet en ook niet waar ik op moet zoeken.. ik kan er op google ook zo niets op vinden.

De wenste opstelling wat ik graag zou willen is dus als volgt:

Opstelling: Cinema display 1: Cinema display 2: Cinema display 3:

1 Protools hoofscherm | Plugins | Plugins
2 Plugins | Plugins | Protools hoofscherm
2 Plugins | Protools hoofscherm | Mix window

Dit zijn enkele voorbeelden die ik zo in mijn hoofd heb, zodat jullie een beetje een idee hebben wat ik bedoel en zoek.

Ik hoop dat iemand van jullie mij hierbij kan helpen.

Alvast enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
bump..