Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 switches achter elkaar

Pagina: 1
Acties:

• zjweele13
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-11 12:05
Beste allemaal,

Ik heb op een verdieping een mediaserver staan die ik met een 4Gbit verbinding aan het netwerk heb liggen. Nu wil ik op een andere verdieping apparatuur plaatsen die gaat lezen van de server. Ik wil op die andere verdieping dat er ook een 4Gbit connectie is. Kan ik dan gewoon 4 kabels van de ene switch naar de andere laten gaan of is het niet zo simpel. Beide switches zijn managed en beschikken over uplink

Bvd

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 11:09
Met de informatie die je nu geef kan niemand zeggen wat wel en niet mogelijk is.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nee zo simpel is dat niet :)
je moet ze dan in het management menu trunken of "agregaten" .
Naam verschilt onderling nog wel eens :) en het is maar de vraag of die switchen daarover beschikken.

Andere vraag, denk je echt 4gbit nodig te hebben om een film te streamen :?

[ Voor 34% gewijzigd door heuveltje op 13-12-2014 12:44 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:03
4gbit lijkt mij ook niet nodig voor een videostream. Onderstaand gebaseerd op 4K blu ray:
The 4K-Blu-ray specification allows for three disc sizes, each with their own data rate:
50 GB with 82 Mbit/s,
66 GB with 108 Mbit/s, and
100 GB with 128 Mbit/s.

Dan is 4gbit een overkill. Zelfs met een enkele gbit connectie kan je meerdere streams tegelijk bekijken

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
4Gbit is best overkill ja...En daarbij, de mediaserver zal het moeten verwerken. Wat voor verbinding heeft die eigenlijk (1Gbit wellicht?), want die kan de bottleneck worden in je netwerk.
-edit: de mediaserver heb je nu met 4Gbit verbonden, lees ik letterlijk. Hoe heb je dat gedaan/geconfigureerd ?

[ Voor 23% gewijzigd door EverLast2002 op 13-12-2014 14:46 ]

• zjweele13
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-11 12:05
Hoe het precies geconfigureerd is weet ik niet. Ik heb het laten bouwen, want mijn kennis over netwerken is te beperkt om dat zelf te doen. Ik hoefde zelf alleen maar de 4 kabels in de eerste switch te steken:P

Het zal wel zoiets zijn als dit
https://www.youtube.com/watch?v=ycbq_gTqT5M

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:17
je switch moet LACP ondersteunen, en je moet alle 4 interfaces in jouw nas samen voegen tot 1 lacp link.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 12:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Heeft je mediaserver uberhaupt een 10gbit poort, want als je met je mediaserver maar een poort van 1gbit hebt is dat natuurlijk de bottleneck. Ik heb thuis een mediaserver staan met een 1 gbit poort, deze kan 3 streams tegelijk laten lopen, daarna word de server gewoon de bottleneck omdat deze niet meer kan verwerken doordat hij niet genoeg kracht heeft.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:38
Nog even los van de vraag of 4Gbit ueberhaupt zin heeft voor een thuisnetwerkje. 4 maal een 1 Gbit interface in een bundel is sowieso nooit 4Gbit, dit blijft altijd 4x 1Gbit. Dat wil dus zeggen dat je per client (of strikt genomen: per sessie) nooit meer dan die 1Gbit vol kunt krijgen. Netwerk interfaces bundelen heeft eigenlijk alleen maar zin als je veel verschillende sessies hebt lopen (oftewel: heeft veel verschillende clients)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Inderdaad, tenzij je SMB3.0 gebruikt (en gebruik maakt van SMB Multichannel, maar dan heb je weer geen LACP nodig :P). De reden hiervoor is dat je het risico loopt dat pakketten niet in de juiste volgorde aan de andere kant aankomen. Er is daarom ooit voor gekozen om in LACP een algoritme in te bouwen dat ervoor zorgt dat je switch IP sessies over een vaste interface laat lopen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
zjweele13 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:39:
Beste allemaal,

Ik heb op een verdieping een mediaserver staan die ik met een 4Gbit verbinding aan het netwerk heb liggen. Nu wil ik op een andere verdieping apparatuur plaatsen die gaat lezen van de server. Ik wil op die andere verdieping dat er ook een 4Gbit connectie is. Kan ik dan gewoon 4 kabels van de ene switch naar de andere laten gaan of is het niet zo simpel. Beide switches zijn managed en beschikken over uplink

Bvd
Als je de ruimte en middelen hebt om 4x UTP te (laten) trekken zou ik dat gewoon doen. Bijv voor toekomstige uitbreiding in je netwerk.
Of je er straks volledig profijt van hebt valt te betwijfelen, mede omdat je switches het moeten ondersteunen. Kwestie van navragen bij je leverancier.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Maar wie zegt nu dat alle 4 de kabels tegelijkertijd gebruikt worden middels LACP of etherchannel? Voor hetzelfde geldt wordt er maar 1 gebruikt en de rest middels spanning tree geweerd. Heb je een leuke failover situatie :P

Aan wat voor switch hangen nu de kabels? Dat bepaald gelijk of het nu heeft om wederom 2, 3 of 4 kabels te trekken van de ene switch naar de nieuwe. Van welk merk en type is de nieuwe switch?

U+

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

In een situatie met twee situaties kan ik geen usecase bedenken waarbij Spanning Tree de voorkeur geniet boven LACP :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:02:
Maar wie zegt nu dat alle 4 de kabels tegelijkertijd gebruikt worden middels LACP of etherchannel? Voor hetzelfde geldt wordt er maar 1 gebruikt en de rest middels spanning tree geweerd. Heb je een leuke failover situatie :P
Spanning-tree ziet alle 4 verbinding in LACP als een logisch verbinding. Dus spanning-tree blokkeert die 4 poorten niet.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Maar waar staat dat er uberhaupt LACP gebruikt wordt? Ik kan ook wel 4 stekkers in een managed switch stoppen maar als deze geen LACP ondersteund heeft het ook geen effect. Wat ik dus wil aangeven, er staat niet vermeld om wat voor apparatuur het hier gaat. Hoe kun je dan een advies geven of meedenken in een oplossing?

U+

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Maar, is die 4X 1GB wel 4 GB? ;)

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 20:46
4x 1gbit is nooit 4gbit ;) dat blijft gewoon 4x 1gbit.

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
i.d.d, meten is weten :)
En welke schijven-opsteling gaat je 4GB leveren?

[ Voor 51% gewijzigd door Gusto op 13-12-2014 23:21 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wie heeft het over 4GB? Tot nu toe niets hoger dan 512MB (over 4x 128MB geleverd) gehoord :o

Oslik blyat! Oslik!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@dion_b: Subtiel ;) Benieuwd of ie snapt wat je bedoeld.

[ Voor 49% gewijzigd door Room42 op 14-12-2014 00:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:38
Weinig subtiels aan als je de 'hint' al volledig uitschrijft.

Verder vind ik die discussie altijd redelijk kansloos gemiereneuk, uit de hele discussie kun je precies opmaken wat er bedoeld wordt. ik vermijd 'm meestal door gewoon voluit bit of byte te schrijven, al was het maar om dit soort bijdehandte opmerkingen voor te zijn |:(

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gusto schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:09:
i.d.d, meten is weten :)
En welke schijven-opsteling gaat je 4GB leveren?
4Gbps levert zelfs een instap-ssd tegenwoordig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1